Химия 9 класс


Классы: 

Только ученики школы и указанных классов имеют доступ к курсу.



...

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (33)



Состав курса

Часть 1. Повторення


Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу наводить приклади назв і формул речовин, що належать до основних класів неорганічних сполук.класифікує неорганічні сполуки; порівнює склад і властивості неорганічних сполук різних класів; властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови;характеризує йонний і ковалентний хімічні зв'язки; хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.обґрунтовує залежність властивостей речовин від їхніх складу і будови.

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (0)



Часть 2. Тема 1. Розчини


Знаннєвий компонентнаводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації. Діяльнісний компонентрозрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища;описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену;складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах;розв’язує експериментальні задачі, обираючи й обґрунтовуючи спосіб розв’язання .обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;характеризує електроліти за ступенем дисоціації;визначає характер середовища за значенням рН;проводить реакції між розчинами електролітів з урахуванням умов їх перебігу; якісні реакції на карбонат-, сульфат- хлорид-іони;виявляє у розчині гідроксид-іони і йони Гідрогену;використовує значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.Ціннісний компонентобґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах;оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо; висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці.пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, аналізує розчинність речовини від типу хімічного зв’язку та кристалічної гратки;прогнозує розчинність речовини за хімічною формулою;

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (9)



Часть 3. Тема 2. Хімічні реакції


Знаннєвий компонентзнає і розуміє суть понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість хімічної реакції;наводить приклади основних типів хімічних реакцій; відновників і окисників.Діяльнісний компонентвизначає ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами;розрізняє реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; окисники і відновники; валентність і ступінь окиснення елемента; складає хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів; рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій;класифікує реакції за різними ознаками;характеризує процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну; вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; роль окисно-відновних процесів у довкіллі;дотримується правил використання побутових хімікатів.Ціннісний компонентобґрунтовує процеси окиснення й відновлення з погляду електронної будови атомів;висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті;

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (4)



Часть 4. Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки


називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол. етанол, гліцерол, етанова кислота, глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза, стеаринова, пальмітинова, олеїнова, аміноетанова кислоти), основні продукти перегонки нафти; Розрізняє типи органічних ланцюгів, аналізує будову органічної речовини, називає речовини за хімічною формулою та навпаки

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (2)



Часть 5. 3.1. Вуглеводні


знає і розуміє суть понять гомолог, гомологія; поділ органічних речовин за якісним складом; наводить приклади гомологів метану; пояснює реакції горіння органічних речовин, заміщення для метану, приєднання для етену й етину; суть процесу перегонки нафти.Складає:• молекулярні й структурні формули метану та перших десяти його гомологів, етену, етину, • рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу), • заміщення для метану (хлорування), • приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування), • загальну схему полімеризації етену;розрізняє за складом метан, етен, етин, порівнює: органічні й неорганічні речовини, склад гомологів метану, насичені й ненасичені вуглеводні;характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;дотримується правил безпечного поводження з горючими речовинами, побутовими хімікатами.усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь;обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; висловлює судження щодо захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів.

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (9)



Часть 6. 3.2. Оксигеновмісні органічні речовини.


називає метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота, глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза, стеаринова, пальмітинова, олеїнова, аміноетанова кислоти, основні продукти перегонки нафти; наводить приклади спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів;пояснює реакції горіння органічних речовин, деякі хімічні властивості етанової кислоти; складає молекулярні й структурні формули метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти; молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози; рівняння реакцій горіння (метанолу, етанолу), етанової кислоти (електролітична дисоціація, взаємодія з металами, лугами, солями); розрізняє за складом метанол, етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу, сахарозу, крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й рослинні, тверді й рідкі жири, білки, поліетилен, природні і штучні жири;порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і целюлозу, склад гомологів метану, насичені й ненасичені вуглеводні;характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів, глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену; визначає дослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту, глюкозу, крохмаль;розв’язує розрахункові задачі інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;дотримується правил безпечного поводження з горючими речовинами, побутовими хімікатами.усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; моральну та соціальну відповідальність за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь;обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання їх; висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів.

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (9)



Часть 7. 3.3. Нітрогеновмісні органічні речовини.


знає і розуміє суть поняття нітрогеновмісні сполуки; називає аміноетанову кислоту, пояснює реакції горіння органічних речовин, деякі хімічні властивості аміноетанової кислоти; складає молекулярні й структурні формули нітрогеновмисних сполук;розрізняє за складом білки, характеризує склад, фізичні властивості білків, визначає якісні реакції на білки;розв’язує розрахункові задачі раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;усвідомлює значення білків для живих організмів;обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі;

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (0)



Часть 8. Роль хімії в житті суспільства


називає: імена видатних вітчизняних учених-хіміків; найважливіші хімічні виробництва в Україні; наводить приклади: взаємозв’язків між речовинами; застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті.характеризує: значення хімії у житті суспільства, збереженні довкілля, для здоров’я людей.усвідомлює значення громадянської позиції вченого, причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; поважає авторське право;обґрунтовує: роль хімії у пізнанні хімічних процесів; критично ставиться: до хімічної інформації з різних джерел; оцінює: внесок хімічної науки в розвиток вітчизняного виробництва; значення хімічних знань як складника загальної культури людини.

Лекция Лекций (0)
Задание Заданий (0)