Химия 9 класс
Classes: 
Only pupils of the school and these classes have access to the course.
...
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Course structure
Part 1. Повторення
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу наводить приклади назв і формул речовин, що належать до основних класів неорганічних сполук.класифікує неорганічні сполуки; порівнює склад і властивості неорганічних сполук різних класів; властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови;характеризує йонний і ковалентний хімічні зв'язки; хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.обґрунтовує залежність властивостей речовин від їхніх складу і будови.
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Part 2. Тема 1. Розчини
Знаннєвий компонентнаводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації. Діяльнісний компонентрозрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища;описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену;складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах;розв’язує експериментальні задачі, обираючи й обґрунтовуючи спосіб розв’язання .обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;характеризує електроліти за ступенем дисоціації;визначає характер середовища за значенням рН;проводить реакції між розчинами електролітів з урахуванням умов їх перебігу; якісні реакції на карбонат-, сульфат- хлорид-іони;виявляє у розчині гідроксид-іони і йони Гідрогену;використовує значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.Ціннісний компонентобґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах;оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо; висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці.пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, аналізує розчинність речовини від типу хімічного зв’язку та кристалічної гратки;прогнозує розчинність речовини за хімічною формулою;
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Part 3. Тема 2. Хімічні реакції
Знаннєвий компонентзнає і розуміє суть понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість хімічної реакції;наводить приклади основних типів хімічних реакцій; відновників і окисників.Діяльнісний компонентвизначає ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами;розрізняє реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; окисники і відновники; валентність і ступінь окиснення елемента; складає хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів; рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій;класифікує реакції за різними ознаками;характеризує процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну; вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; роль окисно-відновних процесів у довкіллі;дотримується правил використання побутових хімікатів.Ціннісний компонентобґрунтовує процеси окиснення й відновлення з погляду електронної будови атомів;висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті;
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Part 4. Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки
називає елементи-органогени, найважливіші органічні сполуки (метан і перші десять його гомологів, етен, етин, метанол. етанол, гліцерол, етанова кислота, глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза, стеаринова, пальмітинова, олеїнова, аміноетанова кислоти), основні продукти перегонки нафти; Розрізняє типи органічних ланцюгів, аналізує будову органічної речовини, називає речовини за хімічною формулою та навпаки
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Part 5. 3.1. Вуглеводні
знає і розуміє суть понять гомолог, гомологія; поділ органічних речовин за якісним складом; наводить приклади гомологів метану; пояснює реакції горіння органічних речовин, заміщення для метану, приєднання для етену й етину; суть процесу перегонки нафти.Складає:• молекулярні й структурні формули метану та перших десяти його гомологів, етену, етину, • рівняння реакцій горіння (метану, етену й етину, метанолу, етанолу), • заміщення для метану (хлорування), • приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування), • загальну схему полімеризації етену;розрізняє за складом метан, етен, етин, порівнює: органічні й неорганічні речовини, склад гомологів метану, насичені й ненасичені вуглеводні;характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, розв’язує розрахункові задачі на обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями та інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;дотримується правил безпечного поводження з горючими речовинами, побутовими хімікатами.усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь;обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; висловлює судження щодо захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів.
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Part 6. 3.2. Оксигеновмісні органічні речовини.
називає метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота, глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза, стеаринова, пальмітинова, олеїнова, аміноетанова кислоти, основні продукти перегонки нафти; наводить приклади спиртів, карбонових кислот, жирів, вуглеводів;пояснює реакції горіння органічних речовин, деякі хімічні властивості етанової кислоти; складає молекулярні й структурні формули метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти; молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози; рівняння реакцій горіння (метанолу, етанолу), етанової кислоти (електролітична дисоціація, взаємодія з металами, лугами, солями); розрізняє за складом метанол, етанол, гліцерол, етанову кислоту, вищі карбонові кислоти, глюкозу, сахарозу, крохмаль, целюлозу, мило, природні й гідрогенізовані, тваринні й рослинні, тверді й рідкі жири, білки, поліетилен, природні і штучні жири;порівнює: органічні й неорганічні речовини, крохмаль і целюлозу, склад гомологів метану, насичені й ненасичені вуглеводні;характеризує склад, фізичні властивості метану і його гомологів, етену, етину, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти, жирів, глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози, білків, поліетилену; визначає дослідним шляхом гліцерол, етанову кислоту, глюкозу, крохмаль;розв’язує розрахункові задачі інших раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;дотримується правил безпечного поводження з горючими речовинами, побутовими хімікатами.усвідомлює значення вуглеводневої сировини в енергетиці; природних і синтетичних органічних сполук; моральну та соціальну відповідальність за насідки вживання алкогольних напоїв; необхідність збереження довкілля для майбутніх поколінь;обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі; оцінює згубну дію алкоголю на здоров’я; вплив продуктів синтетичної хімії на навколишнє середовище в разі неправильного використання їх; висловлює судження щодо значення органічних речовин у суспільному господарстві, побуті, харчуванні, охороні здоров’я тощо; захисту довкілля від стійких органічних забруднювачів.
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Part 7. 3.3. Нітрогеновмісні органічні речовини.
знає і розуміє суть поняття нітрогеновмісні сполуки; називає аміноетанову кислоту, пояснює реакції горіння органічних речовин, деякі хімічні властивості аміноетанової кислоти; складає молекулярні й структурні формули нітрогеновмисних сполук;розрізняє за складом білки, характеризує склад, фізичні властивості білків, визначає якісні реакції на білки;розв’язує розрахункові задачі раніше вивчених типів на прикладі органічних сполук;усвідомлює значення білків для живих організмів;обґрунтовує роль органічних сполук у живій природі;
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Part 8. Роль хімії в житті суспільства
називає: імена видатних вітчизняних учених-хіміків; найважливіші хімічні виробництва в Україні; наводить приклади: взаємозв’язків між речовинами; застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті.характеризує: значення хімії у житті суспільства, збереженні довкілля, для здоров’я людей.усвідомлює значення громадянської позиції вченого, причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; поважає авторське право;обґрунтовує: роль хімії у пізнанні хімічних процесів; критично ставиться: до хімічної інформації з різних джерел; оцінює: внесок хімічної науки в розвиток вітчизняного виробництва; значення хімічних знань як складника загальної культури людини.
![Lection](/img/icon/kol_lectin.png)
![Task](/img/icon/kol_zadaniy.png)