11 клас. Українська література. Навчальний курс.
Классы: 
Тільки учні школи та зазначених класів мають доступ до курсу.
курс для учнів 11 класу
![Лекція](/img/icon/kol_lectin.png)
![Завдання](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Склад курсу
Частина 1. 11 клас. Українська література. Тема 1. ВСТУП «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ». ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ
Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Поняття «розстріляне відродження».Літературний авангардАвангардні тенденції в українській літературі 1920-х років. Поет М. Семенко – сміливий експериментатор («Бажання», «Місто», «Запрошення»).Поетичне самовираженняПровідна роль поезії у 1920-ті роки. Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета, трагізм його долі. Феномен «кларнетизму». Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність у поезіях П. Тичини «Арфами, арфами…», «О панно Інно…», «Ви знаєте, як липа шелестить…».Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу в поезіях П. Тичини «Пам’яті тридцяти», «Одчиняйте двері…».Євген Плужник, його творча біографія. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики: «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… а човен – як срібний птах.!..»«Київські неокласики»Творче кредо групи «київських неокласиків», орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Різногранний творчий шлях Максима Рильського. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в поезії М. Рильського «Солодкий світ» (оглядово). Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики.
![Лекція](/img/icon/kol_lectin.png)
![Завдання](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Частина 2. 11 клас. Українська література. Тема 2. Прозове розмаїття.
Жанрово-стильове розмаїття прози. Микола Хвильовий, життєвий і творчий шлях письменника.«Я (Романтика)» М. Хвильового – новела про добро і зло в житті та душі. Проблема внутрішнього роздвоєння. Ю. Яновський, творча біографія письменника. Романтичність світовідчуття Ю. Яновського. Новаторство художньої форми. Модерний сюжет роману «Майстер корабля». Життєвий шлях Валер’яна Підмогильного. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Світовий мотив підкорення міста в романі В. Підмогильного «Місто». Зображення «цілісної» людини: у єдності біологічного, духовного, соціального.Трагічна творча доля Остапа Вишні. Письменник і його час у гуморесці «Моя автобіографія».Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор усмішки Остапа Вишні «Сом».
![Лекція](/img/icon/kol_lectin.png)
![Завдання](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Частина 3. 11 клас. Українська література. Тема 3. МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ. ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ.
Модерна драматургіяРозвиток національного театру: «Березіль» Л. Курбаса, Харківський театр ім. І. ФранкаЖиттєвий і творчий шлях Миколи Куліша. Проблема готовності українського суспільства бути українським у сатиричній комедії «Мина Мазайло».Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості в комедії М. Куліша «Мина Мазайло». Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови й родового коріння. Перлини західноукраїнської літературиАвтономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, розвиток української літератури в Західній Україні до 1939 р. Життєвий і творчий шлях Богдана-Ігоря Антонича. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм у поезіях «Зелена Євангелія», «Різдво»Життя і творчість Осипа Турянського. «Поза межами болю» – поема в прозі що хвилює, єднає людські серця.
![Лекція](/img/icon/kol_lectin.png)
![Завдання](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Частина 4. 11 клас. Українська література. Тема 4. Під чужим небом. Воєнне лихоліття
Євген Маланюк. Художнє осмислення трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми»Іван Багряний. Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький романТЛ: пригодницький романІван Багряний. «Тигролови». Вольовий характер Григорія Многогрішного. Родина Сірків, майор Медвин. Символіка роману. Актуальність для нашого часу.Участь українських письменників у Другій світовій війні. Трагічна творча біографія Олександра Довженка. Джерело вивчення історії його життя і трагічної доби – «Щоденник»ТЛ: публіцистичністьОлександр Довженко. «Зачарована Десна». Історія написання, автобіографічна основа, сповідальність. Поєднання минулого й сучасного. Морально-етичні проблемиТЛ: кіноповістьЗагальна характеристика доробку Олеся Гончара. Мрія і дійсність у новелі «Модри Камень». Романтична ідея кохання, що перемагає смертьТЛ: новела (поглиблено)
![Лекція](/img/icon/kol_lectin.png)
![Завдання](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Частина 5. 11 клас. Українська література. Тема 5. Літературне “шістдесятництво”. Митець і суспільство.
Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво». Василь Симоненко. Коротко про митця. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...»)ТЛ: віршові розміри (повторення)Основні відомості про Дмитра Павличка. Вірш «Два кольори», який став народною піснею. Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя». Використання фольклорних, персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання (*«Я стужився, мила, за тобою…»)Іван Драч - невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця ТЛ: балада (повторення)Микола Вінграновський — поет, прозаїк, кіномитець. «У синьому небі я висіяв ліс». Інтимна лірика зб. «Цю жінку я люблю». Глибокі любовні переживання ліричного героя, передані образною символікою, символічною кольористикою (синім кольором)Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника. «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації.Ліна Костенко. Творчий шлях. «Страшні слова, коли вони мовчать», «Хай буде легко. Дотиком пера…» – ліричні роздуми про значення слова в житті людини, суть мистецтва, його роль у суспільстві.Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай» Ліни КостенкоТЛ: роман у віршах
![Лекція](/img/icon/kol_lectin.png)
![Завдання](/img/icon/kol_zadaniy.png)
Частина 6. 11 клас. Українська література. Тема 6. Стоїчна українська поезія. Сучасна українська література .
Василь Стус. Загальний огляд творчості. Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…»). Стан активної позиції ліричного героя. Василь Стус. «Господи, гніву пречистого…». Екзистенційна (буттєва) проблема вибору, віра в себе, надія на здолання всіх перешкод. Упевненість у власному виборі. Приклад великої мужності й сили духуТЛ: екзистенційні ідеї в художньому творіСУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА(на вибір)Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. (на шляху до нового відродження). З’ява нового літературного покоління. Найвагоміші здобутки сучасної літератури. Стильове розмаїття, експериментаторство, пошуки нових форм і тем. Література елітарна, вишукана, високохудожня. Література масова, популярна (її інтенсивний розвиток). Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років, його риси.Поезія: І.Римарук («Обнови»), Ю.Андрухович («Астролог», «Пісня мандрівного спудея»), О.Забужко («Рядок з автобіографії», «Читаючи історію»), О.Ірванець («До французького шансоньє»), С.Жадан («Музика, очерет…», «Смерть моряка»). Проза, есеїстика: Г.Пагутяк («Потрапити в сад», «Косар»), Ю.Андрухович («ShevchenkoisOK»), В.Діброва («Андріївський узвіз»), Я.Мельник («Далекий простір»).
![Лекція](/img/icon/kol_lectin.png)
![Завдання](/img/icon/kol_zadaniy.png)