10 клас. Українська література. Навчальний курс.


Классы: 
Тільки учні школи та зазначених класів мають доступ до курсу.



10 клас. Українська література. Тема 1. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА. І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»10 клас. Українська література. Тема 2. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА.10 клас. Українська література. Тема 3. ТЕАТР КОРИФЕЇВ. ТИТАН ДУХУ І ДУМКИ. Тема 4. МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА (за творчістю М.Коцюбинського та О.Кобилянської). Тема 5. Модерна українська проза (за творчістю В.Стефаника та В.Винниченком). Тема 6. ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ.

Лекція Лекцій (44)
Завдання Завдань (84)



Склад курсу

Частина 1. 10 клас. Українська література. Тема 1. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА. І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»


ВСТУП. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА.Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я».Життя і творчість письменника. «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.

Лекція Лекцій (5)
Завдання Завдань (10)



Частина 2. 10 клас. Українська література. Тема 2. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА.


Панас Мирний (П. Рудченко)«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (1, 4 частини)Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості.Перший український соціально-психологічний роман, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності. Співавторство з І.Біликом. Широта представлення народного життя. Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва. Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.

Лекція Лекцій (4)
Завдання Завдань (8)



Частина 3. 10 клас. Українська література. Тема 3. ТЕАТР КОРИФЕЇВ. ТИТАН ДУХУ І ДУМКИ.


Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін.Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв».Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич)«Мартин Боруля»Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника.Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Іван Франко «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...», «Легенда про вічне життя», *«Мойсей», «Сойчине крило»Письменник, учений, громадський діяч.

Лекція Лекцій (12)
Завдання Завдань (22)



Частина 4. 10 клас. Українська література. Тема 4. МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА (за творчістю М.Коцюбинського та О.Кобилянської).


Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі. Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини.Повість «Тіні забутих предків».Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору. Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.Ольга Кобилянська . Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму.Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс»). Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство О. Кобилянської.

Лекція Лекцій (7)
Завдання Завдань (14)



Частина 5. 10 клас. Українська література. Тема 5. Модерна українська проза (за творчістю В.Стефаника та В.Винниченком)


Василь Стефаник. Життя і творчість. Новаторство письменника.«Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості. Трагічна подія – композиційний центр новел Стефаника. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного.Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо). Образ панни (Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели.

Лекція Лекцій (4)
Завдання Завдань (8)



Частина 6. 10 клас. Українська література. Тема 6. ОБРАЗНЕ СЛОВО ПОЕТИЧНОГО МОДЕРНІЗМУ


Леся Українка (Лариса Косач). Життєвий і творчий шлях. Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.Франком. Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості.Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»).Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…» Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа.Микола Вороний. Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця.Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»).Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»). Олександр Олесь (О. Кандиба). Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»). «Чари ночі» – перлина інтимної лірики української поезії. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»).Драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їх провідник. Лідер – сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю.

Лекція Лекцій (12)
Завдання Завдань (22)