Тема 5. Хімічний зв’язок і будова речовини / Хімічний зв'язок. Будова речовин

Хімічний зв'язок. Будова речовин

Тип уроку: узагальнення знань.Форма проведення: урок - подорож. Урок створила вчитель хімії КЗ "Спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов І ступеня - гімназія № 11 м.Дніпродзержинська" (Кам'янське) Гавриліна Вікторія Вікторівна, вчитель вищої категорії, методист.Урок узагальнення знань.

 

ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК. БУДОВА РЕЧОВИНИ

Цей урок  підготовки до тематичного оцінювання пройде незвично. У вигляді гри - подорожі.

Перша станція " Хімічний зв'язок"

Проаналізуйте, які хімічні зв'язки мають речовини, зображені на картках. Яких зв'язків більше?

 Відповідь дайте за посиланням: 

 http://goo.gl/forms/FnjrYXLLaKG0qUj52  

Усно повторіть теоретичні питання 
  1. Який зв'язок називають ковалентним?
  2. Наведіть приклади речовин із ковалентним неполярним зв'язком.
  3. Наведіть приклади речовин із ковалентним полярним зв'язком.
  4. Скільки спільних електронних пар в молекулі кисню?
  5. Скільки вільних неподілених електронних пар  у Оксигену в молекулі води?
  6. Який зв'язок називають "сігма"? Скільки спільних ділянок утворюється?
  7. Які особливості утворення "пі" - зв'язку? 
  8. Скільки "пі"-зв'язків в молекулі азоту?
  9. Який зв'язок називають йонним? Наведіть приклади речовин.
  10. Які частинки називають катіонами? Наведіть приклади.
                 Друга станція "Кристалічна"
Повторіть теоретичний матеріал

 

Перегляньте відео за посиланнями:

https://youtu.be/jwX18gX9D8E

https://youtu.be/Oh9CVNaaEMQ

https://youtu.be/SCgk-imPk3Q

https://youtu.be/McIggcPBZDM

Проаналізуйте типи кристалічних граток. Скільки речовин із атомною граткою представлено?

Відповідь дайте за посиланням:

http://goo.gl/forms/kh4f7snkCCSPYfHE2

Усно дайте відповіді на теоретичні питання:
  1. Які структурні частинки знаходяться в вузлах йонної кристалічної гратки?
  2. Наведіть приклади речовин з йонною граткою.
  3. Наведіть приклади речовин з атомною граткою.
  4. Які фізичні властивості у речовин з металічною граткою?
  5. Які особливості металічної гратки обумовлюють електропровідність та металевий блиск?

 

Виконайте тестовий контроль за посиланням:

http://goo.gl/forms/VBhsnJxxtogoU2xR2

 

Треття станція "Валентна"
  • Складіть графічні формули основного та збуджених станів атома Сульфуру.
  • Поясніть його валентні можливості. Чим вони обумовлені?
  • Наведіть приклади речовин із валентностями Сульфуру ІІ та VI.
  • Яка стунінь окиснення Сульфуру в молекулі сірководню?
  • Яка ступінь окиснення простих речовин?
  • Чому дорівнює сума  ступенів окиснення елементів в складній речовині?

На малюнку зображено основний та збуджений стан атома Фосфора.

Проаналізуйте, які валентні можливості він може проявляти.

 Виконайте тестовий котроль за посиланням: 

http://goo.gl/forms/7IMGUMMVAxQeKLJ23

 

Четверта станція "Розрахункова"

Розв'яжіть задачу:

Метал, що виявляє ступінь окиснення +3 в сполуках, масою 9г прореагував повністю із хлоридною кислотою. При цьому виділилось 11,2л водню (за н.у.). Визначте метал.

Відповідь дайте за посиланням:

  http://goo.gl/forms/1JiIWsoafScvXMo53  

 Вітаємо!  Ви закінчили подорож. Для підготовки до тематичного оцінювання виконайте домашнє завдання: за підручнико Хімія. 8 клас. О.Г.Ярошенко повторіть параграфи 40-44.  

 

 

 


1
2
3
4