9 клас. Трудове навчання. Навчальний курс.


Классы: 
9-А, 9-Б, 9-В, 9ю
Только ученики школы и указанных классов имеют доступ к курсу.



Курс призначений для учнів 9 класу.

Лекция Лекций (16)
Задание Заданий (12)



Состав курса

Часть 1. 9 клас. Розділ І. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки. Проєкт №1. Вироби в етнічному стилі.


Об’єкт проектної діяльності №1: Вироби в етнічному стилі.Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. Технологія ручної обробки деревини.Додаткова технологія: Техніка «Пейп-арт», «Джутова філігрань». Технологія виготовлення аплікації. Очікувані результати. Розділ I. Учень/учениця: Знаннєвий компонент: Знає властивості та сфери застосування сучасних конструкційних матеріалів. Розуміє біоніку як науку про створення механізмів, пристроїв, технічних об'єктів чи технологій, ідея яких запозичена із живої природи. Характеризує будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для обробки конструкційних матеріалів. Діяльнісний компонент: Характеризує результати проєктування на кожному етапі та зіставляє їх із запланованими. Застосовує елементи біоніки у процесі створення форми виробу. Обґрунтовує доцільність вибору конструкційних матеріалів. Оцінює об'єкт проєктування з використанням аналогів. Розраховує орієнтовний бюджет проєкту. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Вирізняє за характерними ознаками технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання. Виготовляє виріб. Створює композицію для оздоблення виробу. Оздоблює виріб. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Читає та виконує кресленик деталей виробу та технічний рисунок (за потреби при виконанні проекту). Ціннісний компонент: Усвідомлює доцільність застосування методів проєктування для вирішення завдань. Обґрунтовує власні судження щодо застосування конструкційних матеріалів. Оцінює результати власної діяльності. Усвідомлює важливість вторинної переробки сировини. Усвідомлює значення стандартів у процесі створення графічної документації. Усвідомлює важливість автоматики у побуті та виробництві.

Лекция Лекций (11)
Задание Заданий (5)



Часть 2. 9 кл. Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування. Міні-проект 1: Мій стиль (міні-проєкт)


Технологія проєктування власного стилю.

Лекция Лекций (1)
Задание Заданий (2)



Часть 3. 9 кл. Розділ 3. Основи техніки, технологій та проєктування.


Автоматизація, комп'ютеризація та роботизація сучасних технологічних процесів. Основи проєктної діяльності. Проєктування майбутньої професійної діяльності.

Лекция Лекций (3)
Задание Заданий (3)



Часть 4. 9 клас. Розділ 1. Основи проєктування, матеріалознавства та технології обробки. Проєкт №2. Вироби для власних потреб.


Основні технології для дівчат: технологія виготовлення швейних виробів машинним способом; технологія обробкитекстильних матеріалів ручним способом.; технологія виготовлення в’язаних виробів (спиці, гачок); технологія виготовлення виробів з бісеру; технологія виготовлення виробів у техніці валяння; технологія виготовлення штучних квітів; технологія виготовлення вишитих виробів; технологія виготовлення виробів зі шкіри.Додаткові технології для дівчат: технологія оздоблення одягу; печворк; виготовлення штучних квітів; технологія виготовлення вишитих виробів (мережки, гладь, хрестик, вишивка стрічками, вишивка бісером тощо).Основні технології для хлопців: технологія ручної обробки деревини; технологія механічної обробкидеревини; технологія ручної обробки сортового прокату; технологія механічної обробки сортового прокату; технологія електротехнічних робіт; технологія виготовлення виробів зі шкіри.Додаткові технології для хлопців: технологія оздоблення різьбленням; технологія оздоблення мозаїкою; тощоОчікувані результати: Дотримується послідовності етапів проєктування. Застосовує метод біоніки під час проєктування виробу. Проводить міні-маркетингові дослідження, щоб обґрунтувати обрання виробу та його конструкційних особливостей. Розпізнає конструкційні матеріали. Виконує малюнок (ескіз), кресленик виробу. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями. Виготовляє виріб. Оздоблює виріб за готовою композицією. Дотримується правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій.

Лекция Лекций (1)
Задание Заданий (1)