Химия 11 класс


Classes: 

Only pupils of the school and these classes have access to the course.



....

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Course structure

Part 1. Повторення


називає вивчені органічні сполуки;наводить формули вивчених органічних сполук;ілюструє хімічні властивості речовин рівняннями хімічних реакцій.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 2. Тема 1. Теорія будови органічних сполук


називає: передумови створення теорії хімічної будови органічних сполук, напрямки її розвиткунаводить приклади: - структурних формул ізомерів неорганічних і органічних сполук; - залежності властивостей речовин від їхніх складу і будови; формулює: - основне положення теорії будови органічних сполук;- означення ізомерії;характеризує: - сутність сучасної теорії будови органічних сполук;пояснює: - значення теорії будови органічних сполук;висловлює судження: про роль теорії в системі наукових знань.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 3. Тема 2. Вуглеводні.


називає: - вуглеводні за систематичною номенклатурою;- загальні формули насичених, ненасичених, ароматичних вуглеводнівнаводить приклади: - насичених, ненасичених, ароматичних вуглеводнів;розрізняє: - вуглеводні нормальної будови, структурні та просторові ізомери, конформації; - вуглеводні різних груп;складає: - молекулярні, структурні та електронні формули вуглеводнів; - моделі молекул вуглеводнів;характеризує: - ковалентні зв’язки за основним параметрами;- фізичні та хімічні властивості вуглеводнів;ілюструє: - хімічні властивості вуглеводнів рівняннями хімічних реакцій; класифікує: - вуглеводні за будовою карбонового ланцюга і видами карбон-карбонових зв’язків;пояснює: - структурні й електронні формули вуглеводнів та їх галогенопохідних; - утворення одинарного, подвійного, потрійного карбон-карбонових зв’язків; - сутність структурної і просторової ізомерії вуглеводнів, конформацій; - механізми реакцій заміщення і приєднання;- правило В. Марковнікова; - електронну сутність взаємного впливу атомів у молекулі; - орієнтацію замісників у реакціях заміщення; - електронну природу індукційного ефекту; - сутність спектральних методів встановленя структури органічних сполук;порівнює: - будову і властивості вуглеводнів різних груп;встановлює: - причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями вуглеводнів;обґрунтовує: - застосування вуглеводнів їхніми властивостями;робить висновки: - про властивості, виходячи з будови молекул речовин; - про будову речовин, виходячи з їх властивостей;визначає: - молекулярну формулу газуватої речовини на основі її густини, відносної густини за воднем або за повітрям і масовою часткою елементів, а також за масою, об’ємом або кількістю речовини продуктів її згоряння; - речовини за характерними реакціями;оцінює: - пожежну небезпечність вуглеводнів; - вплив засобів захисту рослин на здоров’я людей та довкілля при їх неправильному використанні;висловлює судження: - про значення хімічних засобів захисту рослин;складає і використовує: - прилади для виконання дослідів;дотримується правил безпечного поводження з вуглеводнями, засобами захисту рослин та іншими продуктами синтетичної органічної хімії.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 4. Тема 3. Гетероциклічні сполуки


Учень (учениця)наводить приклади: - гетероциклічних сполук;характеризує: - склад, будову і властивості піридину;порівнює: - властивості піридину і бензену;оцінює: значення нітрогеновмісних гетероциклічних сполук.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 5. Тема 4. Природні джерела вуглеводнів та їх переробка


Учень (учениця)називає - продукти переробки нафти і кам’яного вугілля;описує - склад і властивості нафти, природного газу, кам’яного вугілля;- процеси та продукти переробки нафти і кам’яного вугілля, їх застосування; характеризує - природну вуглеводневу сировину як джерело добування органічних сполук; - детонаційну стійкість бензину;обґрунтовує - значення природної сировини в суспільному господарстві;оцінює - вплив продуктів переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення охоронних заходів; значення альтернативних джерел виробництва пального.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 6. Тема 5. Оксигеновмісні сполуки


Учень (учениця)називає: - оксигеновмісні сполуки за міжнародною номенклатурою;наводить приклади: - спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів; розрізняє: - одно- і багатоатомні спирти, спирти і феноли;- моно-, ди- і полісахариди; - натуральні і штучні жири та волокна;формулює: - означення функціональної групи;класифікує: - оксигеновмісні сполуки за функціональними групами;складає: - загальні, молекулярні, структурні та електронні формули оксигеновмісних сполук;характеризує: - водневі зв’язки та їхній вплив на фізичні властивості сполук; - полісахариди як полімерні сполуки; - хімічні властивості оксигеновмісних сполук;ілюструє: - хімічні властивості оксигеновмісних сполук рівняннями хімічних реакцій; пояснює: - структурні й електронні формули сполук;- утворення оксиген-карбонових зв’язків;- сутність структурної, оптичної ізомерії;- електронну сутність взаємовпливу атомів у молекулах спиртів, фенолу, карбонових кислот; порівнює: - будову і властивості сполук з різними функціональними групами; - мило і синтетичні мийні засоби;встановлює: - причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями оксигеновмісних сполук;обґрунтовує: - застосування речовин їхніми властивостями;робить висновки: - про властивості, виходячи з будови молекул речовин; - про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей;висловлює судження: - про біологічну роль жирів і вуглеводів;оцінює: - згубну дію алкоголю на здоров’я, засобів побутової хімії на довкілля;визначає: - дослідним шляхом гліцерол, альдегіди, карбонові кислоти, глюкозу, крохмаль; складає і використовує: - прилади для виконання дослідів;дотримується правил безпечного поводження з синтетичними мийними засобами, розчинниками.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 7. Тема 6. Нітрогеновмісні сполуки


Учень (учениця)наводить приклади: - нітросполук, амінів, амінокислот; називає: - нітрогеновмісні сполуки за міжнародною номенклатурою;розрізняє: - нітросполуки; - первинні, вторинні і третинні аміни;- аміни жирного ряду й ароматичні;- амінокислоти і карбонові кислоти;складає: - молекулярні, структурні та електронні формули амінів, амінокислот;ілюструє: - хімічні властивості нітрогеновмісних сполук рівняннями хімічних реакцій; класифікує: - органічні сполуки за будовою карбонового ланцюга, видами карбон-карбонових зв’язків, функціональними групами;характеризує: - рівні організації білків;- будову подвійної спіралі ДНК; - біологічну роль амінокислот, білків, нуклеїнових кислот;пояснює: - структурні й електронні формули сполук;- утворення нітроген-карбонових зв’язків;- сутність структурної ізомерії сполук;- електронну сутнсть взаємного впливу атомів у молекулі аніліну; - утворення біполярного йона; - амфотерність амінокислот; - зміст понять: ″функціональна аміногрупа″, ″пептидний зв’язок″, ″поліпептид″, ″нуклеозид″, ″нуклеотид″; порівнює: - синтетичні й біотехнологічні методи добування речовин;встановлює: - причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями нітрогеновмісних сполук;обґрунтовує: - застосування речовин їхніми властивостями;робить висновки: - про властивості, виходячи з будови молекул речовин;- про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей;аналізує: - основний хімічний склад харчових продуктів;оцінює: - досягнення біотехнології;висловлює судження: - про вплив вивчених сполук на організм людини; - значення органічного синтезу;складає і використовує: - прилади для виконання дослідів;визначає: - дослідним шляхом білки;дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 8. Тема 7. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі


Учень (учениця)наводить приклади: - полімерних сполук, найважливіших пластмас і полімерних матеріалів на їхній основі;розрізняє:- природні і синтетичні органічні речовини;складає: - молекулярні і структурні формули мономерів і полімерів;характеризує: - методи синтезу полімерів;- властивості термопластичних, термореактивних полімерів, синтетичних каучуків, синтетичних волокон; - значення рівнів організації органічних речовин у природі; пояснює: - причини багатоманітності органічних речовин; порівнює: - природні, штучні й синтетичні полімерні матеріали;встановлює: - причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням полімерів; - генетичні зв’язки між органічними речовинами; - ієрархію рівнів структурної організації органічних речовин;висловлює судження: - про значення полімерів у суспільному господарстві і побуті;дотримується правил експлуатації виробів із синтетичних матеріалів.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 9. Узагальнювальне повторення найважливіших питань курсу хімії


Учень (учениця)формулює: - визначення основних законів хімії; наводить приклади: - s-, p-, d-, f- елементів; - ізотопів; - ізомерів; складає - молекулярні, структурні, електронні та графічно-електронні формули; характеризує: - класифікацію хімічних елементів і речовин;- електронну будову s-, p-, d-елементів за їх положенням у періодичній системі та будовою атомів; пояснює: - сутність хімічних законів; - принципів найменшої енергії і Паулі та правила Гунда; - теорії будови атомів у світлі сучасних уявлень;- теорії хімічної будови; - явища ізомерії та взаємного впливу атомів у молекулі;прогнозує: - властивості елементів та їх сполук;обчислює: - масу, об’єм газуватої речовини; - кількість речовини; - співвідношення елементів у речовині;обґрунтовує: - фізичну сутність періодичного закону;- закономірності змін основних характеристик атомів у періодичній системі та їх вплив на властивості хімічних елементів;оцінює: - значення основних законів для розвитку хімічної науки;висловлює судження про роль періодичного закону в сучасному природознавстві та значення інших законів і теорій хімії.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)