Зразки оформлення матеріалів самоосвіти
«Самоосвіта вчителя –
якість викладання –
рівень знань, умінь та навичок учнів».
ПЛАН МОЄЇ САМООСВІТИ
- Моє кредо
- Моя методична карта
- Моя діагностика
- Методична проблема, над якою я працюю
- Виховна тема, над якою я працюю
- Індивідуальний творчий план
- Мій відкритий урок
- Самоаналіз уроку
- Відкритий виховний захід
- Самоаналіз проведеного заходу
- Словник пед.термінів
- Вивчення передового педагогічного досвіду
Учень – це не посудина, яку потрібно заповнити, учень – факел, який треба запалити. Стародавня мудрість
Прізвище, ім’я, по батькові |
|
Рік народження |
|
Освіта |
|
Посада |
|
Який предмет викладаю, в яких класах |
|
Педагогічний стаж |
|
Атестація
|
|
Нагороди та заохочення
|
|
Час і місце проходження курсової перепідготовки |
|
Індивідуальний творчий план
№ | Розділи
| Зміст роботи |
| Підвищення фахового рівня |
|
| Науково-методична робота з предмета. Інноваційні технології. |
|
| Позакласна робота з предмета. |
|
| Вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду. |
|
| Підвищення психолого-педагогічного рівня. |
|
| Творча робота з класом, батьками. |
|
- Тип і вид уроку, зв'язок його з попередніми.
- Які головні завдання уроку, як вони враховані під час реалізації мети уроку?
- Чи раціонально використано час уроку?
- Чи раціональна структура уроку для реалізації головних завдань, досягнення мети?
- Які методи навчання використано для вивчення нового матеріалу?
- Як здійснюється контакт із класом, окремими учнями?
- Ефективність організації самостійної роботи.
- Чи були елементи самоосвіти, самовиховання?
- Чи використано індивідуальний і груповий підхід до навчання?
- Як організовано контроль і самоконтроль за активністю знань?
- Чи забезпечено цілеспрямованість, оптимальну розумову діяльність учнів?
- Запобігання розумовому перевантаженню учнів та його подолання.
- Створення проблемно-пошукових ситуацій для глибини засвоєння матеріалу, емоційного настрою учнів.
- Дотримання правил педагогічного такту, загальноприйнятої етики, норм взаємин учителя та учня.
- Елементи, етапи, форми, методи, які були найвдалішими.
- Що із запланованого не вдалося? Чому?
- Чи цікавив урок учнів?
- Як працювати над подоланням недоліків? Яка необхідна допомога?
- Найменування виховного заходу, дата, місце проведення, вік дітей, що взяли в ньому участь.
- Визначення форми (жанру) заходу: етична бесіда, диспут, свято, похід-екскурсія, психологічний тренінг, урок самоврядування тощо.
- Конкретні педагогічні цілі й виховні завдання цього заходу (головною метою виховного заходу є зміна стосунків).
Наприклад:
- Виховання інтересу до спорту, техніки, науки, мистецтва, політики, тощо;
- Формування здатності до збагачення власного внутрішнього світу, самовиховання;
- Зміна характеру міжособистісних стосунків у класному колективі (виховання в учнів поваги один до одного);
- Зміна ставлення до якогось члена колективу (в результаті його цікавої розповіді про своє захоплення, про яке ніхто раніше в класі не знав, у нього можуть з’явитися товариші);
- Виявлення, розвиток здібностей будь-якого із членів колективу, забезпечення зміни його ставлення до себе;
- Вивчення учнями правил поведінки (етикету): на вечорі, танцях, банкеті тощо.
- Наявність плану підготовки та проведення заходу, його продуманість, доцільність, завершеність.
- Участь колективу вихованців у розробці планів проведення заходу і їх мотивація до активної діяльності.
- Хід підготовчої роботи, розподіл доручень, ставлення учасників до її виконання.
- Педагогічна позиція вчителя, стимулювання ініціативи, активності, самостійності учнів, залучення їх до роботи в ролі помічників.
- Врахування вікових особливостей, індивідуальних і колективних запитів та інтересів дітей.
- Позиція школярів під час проведення заходу (активність та ініціатива; байдужість і пасивність).
- Позитивні, найбільш вдалі моменти заходу, створення виховної ситуації, у якій учні відчувають радість, гордість за себе і товаришів. Хиби і труднощі у роботі, шляхи їх подолання.
- Ступінь виконання поставлених завдань.
- Спрямованість у майбутнє (наявність перспектив), визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовані проведені заходи, системність виховної роботи у класі.
ЗМІСТ
РОЗДІЛ І. ОПИС ЗМІСТУ ДОСВІДУ
1.ВСТУП
2. ТЕХНОЛОГІЯ ДОСВІДУ
- Створення системи мовленнєвих ситуацій у процесі побудови зв’язних висловлювань
- Розвиток сприймання, уяви, мислення – основа словесної творчості
- Формування узагальнених способів сприймання, відтворення і побудови тексту
- Способи організації мовленнєвої діяльності молодших школярів
3. РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДОСВІДУ
4. ВИСНОВКИ
5. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ПРОБЛЕМИ
ДОДАТКИ
Додаток 1. Розробка уроку розвитку зв’язного мовлення на тему: «Сонце — джерело життя на землі»
Додаток 2. Розробка уроку розвитку зв’язного мовлення на тему «Складання казки про Сонце»
РОЗДІЛ ІІ. МЕТОДИЧНА РОБОТА ВЧИТЕЛЯ
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЯК СПЕЦИФІЧНА ФОРМА НАВЧАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
ПЛАН
ВСТУП............................................................................................................. 3
РОЗДІЛ 1. ІНТЕГРАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ – ВАЖЛИВА ВИМОГА СЬОГОДЕННЯ
1.1. Історичний аспект проблеми інтегрованого навчання........................ 5
1.2. Теоретичний аспект проблеми використання інтегрованих уроків у процесі навчання на сучасному етапі розвитку національної школи..................... 6
РОЗДІЛ 2. СИСТЕМА ІНТЕГРОВАНИХ УРОКІВ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
2.1. Тема уроку. В осінні барви-шати вбралися ліси і поля.................... 12
2.2. Тема уроку. Обережно! Вогонь – не гра........................................... 15
2.3. Тема уроку. Помандруємо до лісу.................................................... 22
2.4. Тема уроку. Барви навколо нас. Інтегрований урок 2-й клас.......... 27
ВИНОВКИ..................................................................................................... 31
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ............................................... 33
Індивідуальний творчий план
№ | Розділи
| Зміст роботи |
| Підвищення фахового рівня |
|
| Науково-методична робота з предмета. Інноваційні технології. |
|
| Позакласна робота з предмета. |
|
| Вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду. |
|
| Підвищення психолого-педагогічного рівня. |
|
| Творча робота з класом, батьками. |
|
Прізвище, ім’я, по батькові |
|
Рік народження |
|
Освіта |
|
Посада |
|
Який предмет викладає, в яких класах |
|
Педагогічний стаж |
|
Атестація |
|
Нагороди та заохочення |
|
Час і місце проходження курсової перепідготовки |
|
№ | Наочність та матеріали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ | Тема виступу | Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Над якими питаннями методики, педагогіки та психології працює
№ | Питання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ | Питання для впровадження |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ | Питання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|