Я все люблю в своїм краю

Тема: «Я все люблю в своїм краю».

 

Програмовий зміст: Закріпити та поглибити уявлення дітей про рідний край, про Україну. Розширити знання про народні символи, про квіти (мак, волошки, соняшники) та кущі (калина). Активізувати словник назвами цілющих рослин. Формувати основи громадянської поведінки, бажання розмовляти українською мовою. Закріпити вміння працювати з різним матеріалом (з папером, нитками, гарбузовим насінням). Розвивати творчість, спостережливість, увагу та уяву; відчуття форми, окомір. Виховувати любов до рідного краю, інтерес до джерел національної культури.

Матеріал: Загадки про квіти, вірші П.Дубова «Прапор України»; макет української хати, виготовлені квіти та кущ калини; атрибути до ігор «Хустинонька» та «Українські квіти»; матеріал для аплікації.

Хід заняття:

– Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про рідну Україну. А розпочну я нашу розмову ось із цього вірша:

Україна - це небо блакитне,

А в тім небі зірки золоті,

Сяють нам з високості привітно

Ці два кольори, ніжні й прості,

 

Україна - це жовта пшениця

І блакитні волошки у ній.

Гей як любо кругом - подивися.

В цій країні коханій моїй !

 

 

–    Діти, що ви уявляєте, коли ми говоримо про Україну? Які квіти рідного краю ви любите найбільше? (відповіді дітей).

– А тепер запрошую вас на гостини до моєї знайомої Бабусі. Ви згодні? Тож ходімо (діти йдуть до Бабусі, вона зустрічає їх біля макета української хати).

Вихователь: Ми з вами підійшли до села. А ось і Бабуся. Привітаємося з нею.

Діти: Добрий день, Бабусю!

Бабуся: Добрий день, діточки мої! Добре що ви до мене завітали!

Діти: А що це ви, Бабусю, робите?

Бабуся: Я перебираю цілющі рослини, які назбирала влітку. А ви знаєте, навіщо їх збирають? (відповіді дітей).

Вихователь: Діти, щоб Бабуся переконалася, що ми знаємо багато цілющих рослин, пропоную пограти у гру.

Проводиться рухлива гра з інтелектуальним навантаженням «Хустинонька».

Діти стоять кружками, побравшись заруки. Дорослий з хустинкою в руках – у колі. Йдуть по колу, промовляючи слова:

Ой, хустинонько, шовкова,

Ти пливи, пливи по колу!

В руки хто тебе візьме

Хай рослину нам назве.

 

З останніми словами всі зупиняються. Вихователь передає хустинку дитині, навпроти якої він опинився, й пропонує назвати цілющу рослину. Якщо дитина правильно відповіла, всі плещуть у долоні, а вона кружляє на місці, піднявши хустинку вгору.

Вихователь: Діти, погляньте уважно на Бабусину хатинку і скажіть: чого, на вашу думку, біля неї не вистачає? Діти: Не вистачає квітів, кущів. А яких саме, ми зараз спробуємо дізнатись.

Завдання для дітей:

1.  Викласти з літер назву куща, поширеного в Україні.

Із запропонованих вихователем літер діти викладають слово «калина». Вихователь виставляє біля хатинки бутафорський кущ калини і пропонує відгадати загадку:

Запалали в чистім поле,

Наче вогники червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний... (мак)

 

Діти відгадують загадку, вихователь виставляє біля хатинки квіти маку.

На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять,

Мов шматочки неба голубого,

Виграють, виблискують, горять… (волошки)

 

Вихователь прикріплює до макета хатинки волошки.

Золотисте ситечко

Покотилось в літечко,

Загляда в віконечко,

Наче справжнє сонечко… (соняшник)

 

Вихователь виставляє біля хатинки соняшник.

– Погляньте, діти, яка гарна тепер Бабусина хатинка! Квіти, що з’явилися біля неї: мак, волошки, а ще кущ калини. Що іще ви знаєте про ці рослини?

Діти: Вони дуже поширені в Україні. їх вважають українськими символами. Соняшник вважають також символом сонця.

Діти прощаються з Бабусею повертаються на свої робочі місця.

Вихователь: Тепер я пропоную вам виготовити квіти, які з’явилися біля Бабусиної хатини, й уквітчати ними символічну карту України. Пам’ятаєте, ми з вами зробили її напередодні, (показує карту). Показуємо дітям готові зразки. В якій техніці виготовлені волошка та квіти калини? (У техніці орігамі).

– Чи потрібні нам будуть для роботи ножиці? (Ні, не потрібні).

– Яку вихідну форму ми використовуємо зазвичай в орігамі? (Квадрат).

– Який матеріал я використала для виготовлення маків? (Нитки – чорні та червоні).

– А який природний матеріал я використала, виготовляючи соняшник? (Гарбузове насіння).

Пропонуємо дітям вибрати, хто буде виготовляти яку квітку (так діти розбиваються на підгрупи). Перша підгрупа виготовляє волошки (орігамі). Показ супроводжується поясненням.

– Беремо синій паперовий квадрат. Згинаємо його по діагоналі. З боку згину відгинаємо назовні смужку. Від центру смужки відгинаємо вгору обидва кути. Приклеюємо всі пелюстки до жовтого кружечка-основи.

Друга підгрупа дітей виготовляє гілочку калини (орігамі).

– Ягідки виготовляємо з маленьких червоних квадратиків, загинаючи куточки назовні. Щоб виготовити листок, зелений квадрат згинаємо по діагоналі. Перегинаємо кути всередину. Ще раз перегинаємо кути (назовні) до ліній згину, отриманих перед цим. Розгортаємо «кишені». Наклеюємо листок та ягідки на основу.

Третя підгрупа виготовляє маки (аплікація). Діти самі пояснюють технологію, знайому їм із попередніх занять (Намащуємо клеєм готові форми. Спочатку притрушуємо дрібно порізаними чорними нитками серединку, а потім – червоними – пелюстки).

Четверта підгрупа виготовляє соняшник (аплікація), використовуючи гарбузове насіння та кольоровий папір.

– На готовий зелений листок-основу наклеюємо кружечок – серединку. Викладаємо навколо неї гарбузове насіння і приклеюємо його.

Закінчивши роботу, діти уквітчують карту України: розкладають на макеті карти виготовлені ними квіти й милуються своєю Батьківщиною.

– Запрошую вас пограти у гру «Українські квіти» Діти вдягають шапочки квітів й стають у коло.

Заняття завершується частуванням дітей чаєм із трав (звучить українська музика).

 

Подобається