Вредным привычкам - НЕТ!
Мета: Ознайомити учнів із поняттям про шкідливі звички, виробити негативне ставлення до негативних звичок, які порушують здоров'я - паління, вживання алкогольних напоїв, наркотиків тощо; виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я.
І Організація класу
- Подивіться мені в очі, погляньте одне на одного, посміхніться. І з цих промінчиків добра, що заіскрились на ваших обличчях, ми розпочнемо виховну годину.
- А працювати ми будемо за таким девізом:
Не просто слухати, а чути.
Не прости дивитися, а бачити
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно і плідно працювати
ІІ Актуалізація знань учнів
· Проблемна ситуація
- Уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами з'явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов:
1) Першою дорогою підеш - велике багатство знайдеш, та здоров'я втратиш.
2) Другою дорогою підеш - половину багатства знайдеш, та половину здоров'я втратиш.
3) Третьою дорогою підеш - нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
- Якою дорогою ви підете?
2 Дискусія "Яка дорога є найкращою?"
3 Робота з прислів'ями
"Здоров'я - це найдорожчий скарб"
"Здоров'я за гроші не купиш"
- Як поводиться дитина коли вона здорова?
- Який висновок ви можете зробити?
· Висновок
· Хто здоровий - той сміється,
Все в житті йому вдається.
Він долає всі вершини
Це ж чудово для людини!
· Розповідь учителя
- Від чого ж залежить здоров'я?
· Виховання здорового способу життя в родині
· Навколишнє середовище
· Система охорони здоров'я
· Спосіб життя людини
- А що ж таке спосіб життя? (це сукупність звичок людини, наприклад вранці ми чистимо зуби, прибираємо ліжко, робимо ранкову зарядку, і всі ці справи ми робимо автоматично, майже не замислюючись; можна сказати що у нас сформувались певні звички)
· "Мікрофон"
- В кожного з вас якась є звичка, згадайте її і назвіть.
- Які ж бувають звички? (корисні і шкідливі)
· Робота в парах. Розгляд і обговорення змісту малюнків.
ІІІ Повідомлення теми та очікуваних навчальних результатів
- Отже сьогодні ми більше поговоримо про шкідливі звички. Тобто звички що шкодять особистому здоров'ю, та здоров'ю інших людей. І тема нашої виховної години - "Шкідливим звичкам скажем - Ні!"
- Тепер з'ясуємо завдання, які ставить перед нами сьогоднішнє заняття. Чого навчить кожного з нас? (учні проговорюють свої очікування)
IV Пізнавальна діяльність
· Розповідь учителя
- Шкідливі звички назвали так тому, що вони небезпечні для здоров'я, наприклад, деякі діти мають погану звичку смоктати і гризти дрібні предмети, пальці й нігті. Не можна брати до рота невідомі дикоростучі рослини чи рідини, бо серед них бувають отруйні. Не гарно човгати ногами. Шкідливою також є звичка горбитись, адже при цьому викривляється хребет, що погіршує роботу органів. Та найбільше зашкоджують здоров'ю людей: паління, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин. Часто людина що палить чи вживає алкоголь, починає відчувати погіршення здоров'я і страшне те, що людина стає залежною від них.
· Тестування(якщо згоді-руки на парту, якщо ні-хлопок в долоні)
Шкідливі звички-це:
а)мити руки з милом перед їдою;
б)палити;
в)вранці і ввечері чистити зуби;
г)вживати алкогольні напої;
д)піклуватися про чистоту свого одягу;
е)човгати ногами;
є)смоктати пальці;
ж)самостійно чистити взуття;
з)класти всі речі на свої місця;
и)грати в рухливі ігри;
і)гризти нігті.
· Сценка "Вовк і Заєць".
(На спортивному майданчику Заєць займається гімнастикою. Поруч діти граються кеглями. З'являється Вовк із цигаркою в зубах. Він іде розвязною ходою, лапи в кишенях.Він розкидає кеглі, ображає. Заєць поспішає на допомогу. Він враз скрутив Вовка)
Ах ти злісний хуліган!
Заважаєш нащо нам?
Ти хоробрий лиш з малими,
То й знущаєшся над ними.
А на себе лиш поглянь,
соромно й дивитися.
Від цигарки жовто-синій-
Отак накуритися!
Краще спортом ти займався,
Час би з користю провів,
Набирався сили й духу,
Не ходив до лікарів!
Ой, ой, ой! Я більш не буду!
І про бійки теж забуду.
Буду спортом я займатись,
Сил й здоров'я набиратись.
-
Що ви порадите Вовку?
Щоб мужнім стать і стать сміливим,
Сильним духом, сильним тілом,
Загартованим, здоровим.
То виходь на стадіони!
А не зовсім навпаки!
Йди сміливо і записуйсь
У спортсекції, гуртки.
· Інтерактивна вправа "Інтерв'ю"
-Чи вважаєте себе здоровими?
-Чи є у вас шкідливі звички?
-Що ви для себе вирішили?
· Дискусія"Вмій сказати - НІ"
(Я займаюся спортом і у мене повинні бути сильні легені, стверджувально сказати "ні", навести факти шкідливого впливу того.)
· Зроби свій вибір
Кожен з вас зараз зробить вибір що він обирає, шкідливі звички чи здорове повноцінне життя. Відірвіть від карток (на дошці) те, що для вас найцінніше.