виховна година у 6-А класі


Виховна година  в 6-а класі.

Тема: Мій дружній клас

 

Мета: -формування в учнів сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі, взаєморозуміння та доброзичливих відносин; налаштування учасників на пошук шляхів згуртування колективу;

- Розвивати навички групової взаємодії;  навички спілкування: вміння говорити, слухати, встановлювати контакти з іншими дітьми;

 -Виховувати чемність і культуру спілкування,бажання бути толерантними,робити внесок у розбудову здорових міжособистісних взаємин.

 

Матеріали:комп’ютерна презентація,відео, аркуші паперу формату А-5 , олівці, фломастери , стікери,плакат «Пісочний  годинник»

 

ХІД  ТРЕНІНГУ

Вчитель: Сьогодні на занятті ми дізнаємося, якими рисами має володіти учень, щоб його прийняли у колективі. Розвиватимемо вміння самопрезентації себе та пізнаємо один одного ще краще.І дізнаємося чи дружній наш клас.

САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ

1.Вправа «Ім'я та позитивна якість»

взяти першу букву імені  та охарактеризувати 1 прикметником чи дієприкметником)

Вчитель: Кажуть найкоротша відстань між людьми-це усмішка. Посміхніться одне одному. Тож частіше усміхаймося. Будьте вищими від усяких пліток, образ. Умійте прощати.

2.Вправа  «Це чудово!»

Інструкція: Учасники сидять  півколом.Вчитель  пропонує кожному по черзі вийти в центр півкола і розповісти про якусь свою якість, уміння чи талант (наприклад, «я люблю танцювати», «я вмію стрибати через калюжі» тощо). У відповідь на кожне таке висловлювання всі, хто стоїть у півколі, повинні хором відповісти: «Це чудово!» і одночасно підняти вгору великий палець.

 

Релаксаційна вправа «Райдужний настрій».

 Мета: засобами артерапії створити позитивний емоційний фон групи.

Завтра останній день зими і почнеться весна.

-Уяви собі, що небо над вами  яскраво-блакитне, що легкі промені сонця зігрівають тебе. Уявіть собі, що при вдиху ваше  тіло наповнюється золотим світлом – від голови до кінчиків пальців ніг... А коли ви  видихаєте, уяви собі, що всі почуття, які не потрібні вам зараз залишають вас. Ви вдихаєте золоте світло,а  видихаєте неприємні почуття.

Згадаємо правила тренінгу

  • бути активним.
  • бути толерантним
  • слухати один одного.
  • говорити  від себе особисто.
  • звертатися одне до одного на ім’я;
  • правило піднятої руки.
  • кожна думка має право на існування і висловлення.

 

Вчитель: Чи вважаєте ви свій клас дружнім?

 

Притча.

Спочатку згадаємо притчу: У джунглях жила зграя вовків. Вожак зграї був дуже старий. І коли зграї треба було виходити на полювання, вожак сказав, що не в змозі вести її. Зі зграї вийшов молодий, міцний вовк, підійшов до вожака і попросив, щоб той дозволив вести зграю йому. Старий вовк погодився, і зграя відправилася на пошуки їжі.

Через добу зграя повернулася з полювання з здобиччю . Молодий вовк розповів ватажкові, що вони напали на сімох мисливців і  без зусиль одержали над ними перемогу.

Прийшов час зграї знову йти на полювання, і повів її знову молодий вовк. Зграї довго не було. І ось старий вовк побачив повертається ледве живий молодий вовк. Він розповів вожаку, що зграя напала на трьох мисливців, і в живих залишився тільки він один. Старий вовк здивовано запитав: Але ж у перше полювання зграя з легкістю взяла верх над сімома збройними мисливцями, і всі повернулися цілими і з здобиччю? На це молодий вовк відповів: тоді було просто сім мисливців, а цього разу були три  кращих друга. Сьогодні на тренінгу ми подивимося, наскільки вам вдасться діяти разом. Починаємо.

 

Вчитель:Товаришування, дружба – це взаємини між людьми на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити лише з одним чи кількома.

 Прийом «Квітка»

Ключове слово дружба, на пелюстках пишуть що означає(довіра, радість , увага, добрі стосунки, вимогливість, турбота, співчуття, спільні справи, інтереси, примирення, доброта, подільчивість,взаємодопомога, взаємопідтримка, безкорисливі стосунки,щирість, повага,терпіння….)

Друг ніколи не відвернеться в тяжкі хвилини, завжди зрозуміє і підтримає.

Висновок:Друг ніколи не стане слухати інших, щоб ті не говорили. Хто як не друг скаже правду про свого товариша?  Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні вибачити й зрозуміти недоліки інших.Не даремно кажуть «Скажи мені , хто твій друг…» Хоча у нашому житті бувають випадки,коли друзі сваряться. Потім  миряться, бо вони ж друзі.

Дружба – невід'ємна складова кожної людини. Як сказав Бенджамін Франклін, «брат може не бути другом, але друг – завжди брат».

   1)Відео – відпочинок на перерві

 

Прийом «Закінчити речення»

  Я вважаю, що наш клас… (веселий, дружний, гамірний, недружний…)

 

 

 Поділити клас на 4 групи за  сторонами світу (північ, південь, захід, схід,)

5.Колективний малюнок  «Портрет класу»

 Учасники малюють свої асоціації на аркушах паперу. Прикріпивши їх до стіни, отримаєте груповий «портрет» класу.

Кожна група презентує свій малюнок та прикріплює  навколо плакату з фото класу.

6.Вправа  «Тиснемо - висимо»  Руханка

Інструкція: Вчитель  просить учасників, стоячи колом, торкнутися долонями один одного та, за сигналом, спробувати розсунути своїх сусідів за три секунди.Вчитель  попереджає, що учасники відчуватимуть опір сусідів, але й самі докладатимуть зусилля, щоб не зрушити з місця. Вправа повторюється 2-3 рази. Потім завдання змінюється: учитель  просить учасників взятися під руки, міцно затиснути руки сусідів та спертися на цю зчіпку з рук.Учні  відчуватимуть підтримку сусідів, дехто може й «зависнути» на руках сусідів, підігнувши ноги.

Обговорення:

  • Що дала ця впрва? Які у вас відчуття?
  • Чи існує в життя проблеми опори та підтримки?
  • Чи відчули ви підтримку від інших учасників?

 

Вчитель роздає учням  геометричні фігури (кола, квадрати, трикутники, ромби) та пропонує   їм об’єднатися за цими формами.

7.Вправа  «Стежка»

Команди отримують  вирізані ступні ноги  і записують на них ті кроки, які уже зроблені для згуртування колективу.

 

1група «Кола»- розповісти про добрі справи в класі

2група «Квадрати» - цікаві творчі конкурси

3 група «Трикутники » - спортивні досягнення  в класі

4 група «Ромби» - наші досягнення у навчанні, участь у конкурсах

    2) Відео до осіннього лісу

Об’єднати у три групи можна розрахунком за кольорами світлофора (зелений, жовтий, червоний)

8. Завдання: заповнити анкету  «Три друга» (сл..№15)

            Інструкція: На кожну підгрупу видається анкета «Три друга».

 

 

 

Три речі, які ми любимо всі:

 

1

2

3

Ось три речі, які не любимо ми всі:

 

1

2

3

В цьому ми відрізняємося один від одного:

 

Ім'я

Я відрізняюся від інших тим, що...

Ім'я

Я відрізняюся від інших тим, що...

Ім'я

Я відрізняюся від інших тим, що...

 

 

Висновки:

9.Вправа «Очікування»

„Пісочний годинник”

Зараз ви отримаєте „золоті піщинки”(жовті стікери), на яких зможете записати, що б ви хотіли, щоб змінилось у вашому класі після наших зустрічей. Ці піщинки ми покладемо в чарівний пісочний годинник, а в кінці  останньої нашої зустрічі,  в кінці навчального року,побачимо, чи принесли наші чарівні бажання результат.

(Учні записують очікування на стікерах , по черзі підходять до плаката у вигляді пісочного годинника, озвучують очікування та приклеюють стікери у верхній половині годинника) .

 

3) Відео про 6-А клас

Підсумок:

Вчитель:Ви маєте бути чуйним до товаришів; радіти успіхам, не заздрити; співчувати; приходити на допомогу; берегти і захищати товариша; не грубіянити товаришам; бути справедливим; не ображатись на друга; бути чесним, відповідальним; казати те, що думаєш; не видавати таємниці; пробачати помилки товариша; не бути жадібним.).

Я вважаю, що мої учні (зачитую зі слайду….)

10. Вправа  «Піраміда позитивних емоцій»

учень виходить в центр класу, простягає руку і повідомляє, про що він дізнався на уроці. За принципом добровільності виходять інші учні, поклавши свою руку на руки попередніх виступаючих, повідомляють про свій багаж знань.

 

Ми дружний клас, бо ми команда.

 

 

 

 

Подобається