Тестові завдання для оцінювання знань та практичних навичок учнів (“Основи здоров’я” 5 клас)
(за структурою підручника Т.В.Воронцової, В.С.Пономаренко, І.А.Репік “Основи здоров’я” 5 клас)
4.1. Тестові завдання до вступної теми «Життя і здоров’я людини»
4.2. Тестові завдання до Розділу І. «Безпечне довкілля: дорога до школи»
4.2.1. Варіант 1
4.2.2. Варіант 2
4.3. Тестові завдання до Розділу ІІ: «Безпечне довкілля: пожежна безпека»
4.3.1. Варіант 1
4.3.2. Варіант 2
4.3.2. Варіант 3
4.4. Тестові завдання до Розділу ІІІ. «Учись учитися»
4.4.1. Варіант 1
4.4.2. Варіант 2
4.4.3. Варіант 3
4.5. Тестові завдання до Розділів ІV-V. «Шануй себе та інших», «Школа спілкування
4.5.1. Варіант 1
4.5.2. Варіант 2
4.6. Тестові завдання до розділу VІ. «Безпечне довкілля: серед людей»
4.6.1. Варіант 1
4.6.2. Варіант 2
4.6.3. Варіант 3
4.7. Тестові завдання до розділу VІІ. «Безпечне довкілля: серед природи»
4.7.1. Варіант 1
4.7.2. Варіант 2
4.7.3. Варіант 3
4.1. Тестові завдання до вступної теми.
«Життя і здоров’я людини»
I рівень (правильне розв’язування кожного завдання оцінюється в 1 бал)
1. Підкресли правильну відповідь
Щоб мати гарне самопочуття і досягти успіхів у житті, необхідно вести здоровий спосіб життя?
Так Ні
2. Вибери правильну відповідь
Який спосіб життя ти вибереш:
а) здоровий;
б) бурхливий;
в) екзотичний.
3. Встав правильні номери телефонів
а) 01; б) 02; в) 03; г) 04
• якщо пожежа, телефонуй ____________________________
• якщо відчуваєш запах газу, телефонуй ___________________
• якщо на тебе напали, телефонуй _______________________
• якщо треба викликати швидку медичну допомогу, телефонуй ____________
4.2. Тестові завдання до Розділу І.
«Безпечне довкілля: дорога до школи»
Варіант 1.
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. Переходити дорогу на зупинці небезпечно.
2. Виходячи з автобуса треба обходити його спереду.
3. Дороги, які мають більш як дві смуги, називають багатосмуговими.
Виберіть одну правильна відповідь.
4. Найбезпечніше місце для переходу дороги — це:
а) перехрестя;
б) пішохідний перехід;
в) відкрита ділянка дороги, яка проглядається в обидва боки на 150-200м.
5. Найбезпечніше місце для поїздки в автобусі – це:
а) сидіння в середній частині автобуса;
б) задній майданчик, проходи і виходи;
в) кабіна водія і передні сидіння.
6. Якщо під’їхав переповнений транспорт небезпечніше це:
а) зачекати наступний;
б) розштовхати всіх і зайти у транспорт;
в) повиснути на підніжці.
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю.
1. Як найкраще перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть автобус?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
2. Яку шибку автобуса легше розбити: лобову чи бічну?
__________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
3. До кого слід найкраще звернутись, якщо ти заблукав чи не знаєш, як перейти дорогу?
___________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Завдання з кількома варіантами відповідей:
- Дорогу безпечно переходити:
а) на зупинці;
б) в місцях, позначених знаком «Пішохідний перехід»;
в) там, де найзручніше;
г) на зелений сигнал світлофора.
- Як поводитись в автобусі, відчувши запах диму?
а) сповістити водія;
б) затулити ніс хустинкою і продовжувати подорож;
в) намагатися вистрибнути на ходу;
г) не панікувати.
- Познач цифрами місця в автобусі за рівнем безпеки, починаючи з найнебезпечнішого (1, 2, 3):
· задній майданчик, переходи, виходи;
· сидіння в середній частині автобуса;
· кабіна водія і передні сидіння.
ІV рівень (Правильне розв’язання оцінюється в 3 бали, по 0,5 кожна порада). На вибір учня.
а) Напишіть 6 порад для тих, хто збирається їхати в переповненому автобусі?
1)__________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
2)____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
3)____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
4)____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
5)____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
6)____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
б) Уяви ситуацію: ти йдеш до друга на день народження, у тебе в руках великий букет троянд та святковий торт. Як ти думаєш, що може статися, якщо ти спробуєш зайти у переповнений транспорт? Поміркуй як краще вчинити?
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
4.2. Тестові завдання до Розділу І.
«Безпечне довкілля: дорога до школи»
Варіант 2.
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. Середня частина автобуса є найбезпечнішою.
2. Потоки, які рухаються назустріч один одному розділяють осьовою лінією.
3. Кабіна водія, переднє сидіння є найбезпечнішим.
Виберіть одну правильну відповідь:
4. Чекати транспорт на зупинці краще:
а) ближче до краю тротуару;
б) далі від нього;
в) прямо на проїзній частині.
5. У громадському транспорті можна:
а) відволікати водія під час руху;
б) поступатися місцем інвалідам, пасажирам з дітьми;
в) штовхатися і бешкетувати.
6. Вийшовши на зупинці тролейбуса найкраще:
а) дочекатись доки він поїде:
б) обійти його спереду;
в) обійти автобус ззаду.
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал – 1 завдання; 2 бала - 2 завдання)
Запитання з прямою відповіддю.
1. Як захистити органи дихання від отруйних газів?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
2. Як йти по дорозі, на якій немає тротуару?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
3. Яку дорогу називають багатосмуговою?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
1) Завдання з кількома варіантами відповідей.
В разі необхідності вікно в транспорті можна розбити:
а) спеціальним молотком;
б) важким металевим предметом;
в) тримаючись за поручень, вдарити обома ногами в центр шибки;
г) головою;
д) рукою або кулаком.
2) Дайте відповідь та поясніть її:
Чи можна переходити дорогу, якщо на дорозі немає машин, але горить червоне світло світлофора.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
IV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали). На вибір учня.
а) Складіть план власної поведінки при відчутті диму у транспорті.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
б) Уяви ситуацію: ти відчув запах диму у транспорті, повідомив про це водія. Він зупинив автобус, але двері не відчиняються. Які твої дії?
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4.3. Тестові завдання до Розділу ІІ:
«Безпечне довкілля: пожежна безпека»
Варіант 1.
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. Вогонь може бути другом або ворогом людини_______________________.
2. Важкогорючі — це речовини, які ніколи не горять_____________________.
3. Електроприлади можуть спричинити пожежу__________________________.
Закінчіть речення.
1. Пожежі легше запобігти, ніж ___________________________________________.
2. У приміщенні, де зберігається сіно чи каністри з бензином не можна___________
3. Якщо виникла пожежа, повідомте про це__________________________________.
ІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал – 1 завдання; 2 бала - 2 завдання)
Завдання з кількома варіантами відповідей.
1. Як поводитися у задимленому приміщенні?
а) захистити органи дихання вогкою тканиною;
б) розмахувати тканиною, щоб розвіяти дим;
в) опуститись на підлогу, повзти вдовж стіни;
г) стати у весь ріст.
2. Які ви знаєте:
а) горючі речовини ______________________________________________________…
_______________________________________________________
б) важкогорючі речовини _________________________________________________…
_______________________________________________________
в) негорючі речовини ______________________________________________________
_______________________________________________________
ІІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю.
1. Назви умови горіння._________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
2. Чому під час пожежі не можна користуватися ліфтом? ._____________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
3. Чому вогонь спалахує з більшою силою, коли відчиняєш двері чи вікно?_______________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали). На вибір учня.
а) Склади план дій, як загасити праску, з якої повалив дим?
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
б) Уяви ситуацію: ти сидиш у кімнаті і дивишся телевізор. Несподівано з нього повалив дим і вогонь. Як ти маєш вчинити?
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
4.3. Тестові завдання до Розділу ІІ:
«Безпечне довкілля: пожежна безпека»
Варіант 2.
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Виберіть правильну відповідь:
1. Джерело запалювання — це…
а) клаптик ганчірки;
б) сигарета;
в) горючий газ.
2. Горючі речовини — це…
а) гума;
б) дерево;
в) скло.
3. Негорючі речовини —це…
а) сіно;
б) папір;
в) пісок.
4. Для запобігання пожежі в оселі слід:
а) сушити одяг над газовою плитою;
б) користуватися електроприладом з пошкодженим шнуром;
в) кожен електроприлад підключати до окремої розетки.
5. При гасінні електроприладу слід:
а) старатися не пошкодити дорогий прилад;
б) відімкнути електроприлад від мережі;
в) відразу залити його водою.
6. Пожежа — це…
а) вогонь в каміні;
б) вогнище в поході;
в) неконтрольоване горіння.
ІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється: 1 завдання – 1 бал; 2 завдання - 2 бала)
Завдання з кількома варіантами відповідей.
- Ти почув запах гару і побачив, що горить розетка, в яку ввімкнули обігрівач. Як ти діятимеш?
а) поллєш водою;
б) висмикнеш шнур з розетки;
в) виключиш електрику на щитку;
г) покличеш на допомогу.
- Наведіть приклади:
а) горючих речовин _____________________________________________________
_____________________________________________________
б) важкогорючих речовин ________________________________________________
_____________________________________________________
в) негорючих речовин____________________________________________________
_____________________________________________________
ІІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю.
- Чому не можна стелити килим поруч з каміном?________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
2. Що означає формула «чарка + цигарка = пожежа»?______________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
3. Чому небезпечно залишати без нагляду увімкнену праску?_______________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали). На вибір учня.
Намалюй план евакуації із твого класу у разі виникнення пожежі.
а) Склади план своїх дій, якщо ти опинився в задимленому приміщенні.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
б) Уяви ситуацію: ти прокинувся серед ночі та побачив, що в кімнаті повно диму. Які твої дії? ____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
4.4. Тестові завдання до Розділу ІІІ.
«Учись учитися»
Варіант 1
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
- Найкраще вчити уроки лежачи на дивані__________________________________
- Щоночі треба спати не менше 8-9 годин____________________________________
- На підготовку уроків слід витрачати весь час, окрім сну_______________________
Виберіть одну правильну відповідь.
1. Екстремальні види спорту – це:
а) катання на роликах, скейті;
б) біг;
в) плавання.
2. Вибери ті, що належать до процедур загартування:
а) три порції морозива на сніданок;
б) ходіння в мокрих черевиках;
в) умивання холодною водою.
3. Щоб вночі добре спалося, слід перед сном:
а) наїдатися;
б) перегляд фільмів жахів;
в) провітрити кімнату.
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
Закінчіть речення.
- Крадії часу — це: ___________________________________________________
______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
- Щодня в тебе має залишатися час для: __________________________________
______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
- Здоровий відпочинок – це: ___________________________________________
______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю.
1. Чому не слід бігати з олівцем, ручкою, палицею або іншим загостреним предметом у руках? ______________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
2. Чому треба бути особливо обережним поблизу відкритого вогню: вогнища або каміна?
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
3. Які процедури догляду за очима слід виконувати щоранку?
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали)
Сплануй свій вихідний день.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
4.4. Тестові завдання до Розділу ІІІ.
«Учись учитися»
Варіант 2
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Виберіть одну правильну відповідь
1. Яке з цих занять не можна назвати „крадієм часу”?
а) прибирання в кімнаті;
б) тривалі розмови по телефону;
в) комп`ютерні ігри більш, як годину.
- Найкраще вчити уроки:
а) за письмовим столом;
б) лежачи на дивані;
в) за обіднім столом, щоб бути поряд з мамою.
- Під час виконання домашнього завдання:
а) світло повинно падати зліва;
б) має бути ввімкнений телевізор;
в) треба лежати на дивані.
- Харчуватися якнайкраще треба:
а) 1-2 рази на день;
б) 3-4 рази на день;
в) більш як 6 разів на день.
- Займатися атлетичними видами спорту можна з:
а) 10 років;
б) 13 років;
в) 14-15 років.
- Для запобігання травмам очей слід:
а) не бігати з гострими предметами в руках;
б) читати при достатньому освітленні;
в) носити сонячні окуляри.
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
Закінчіть речення
1. Загартування – це_____________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
2. Активний відпочинок – це_______________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
3. Пасивний відпочинок – це_________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю
1. Чому небезпечно терти очі брудними руками?__________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Чому писати, читати, малювати, вишивати, ліпити або вирізати краще при нормальному освітленні? _____________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Кого треба повідомити про те, що ти став гірше бачити?__________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали)
Твій друг погано вчиться. Склади план дій, який можна запропонувати йому на допомогу.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4.4. Тестові завдання до Розділу ІІІ.
«Учись учитися»
Варіант 3 (творче завдання)
Уявіть себе науковими співробітниками інституту, де розробляються рекомендації для тих, хто хоче домогтися успіхів у житті і бути здоровим.
Розробіть рекомендації, які підвищать успішність школярів і допоможуть їм уникнути шкільних захворювань.
Як планувати час? __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Як виконувати домашні завдання? __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Що сприяє відмінному навчанню? __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Якщо хочеш добре вчитися -….. __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Як запобігати шкільним хворобам? __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4.5. Тестові завдання до Розділів ІV-V.
«Шануй себе та інших», «Школа спілкування
Варіант 1
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
- Кожна дитина має право на любов і піклування;
- Дитина не має права в присутності дорослих на свою думку;
- Жодна дитина не повинна бути жертвою війни та насилля.
Виберіть одну правильну відповідь.
1. Ознаки агресивної поведінки:
а) сердитий, зневажливий голос;
б) прямий погляд, приязний вираз обличчя;
в) увесь час виправдовується, вибачається
2. Ознаки впевненої поведінки:
а) цінує інших, але не себе;
б) поводиться зверхньо;
в) приймає рішення шляхом переговорів.
3. Вибери ознаку справжнього друга.
а) дружить тільки для власної вигоди;
б) міняє друзів як рукавички;
в) завжди готовий вислухати друга і допомогти.
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Завдання з кількома варіантами відповідей:
1. Ознакою уважного слухача є:
а) постійно перебиває;
б) зосереджено, зацікавлено слухає;
в) читає, коли ви говорите;
г) дивиться у вічі.
2. Ознакою пасивної поведінки є:
а) тихий, несміливий голос;
б) насуплені брови;
в) цінує себе, не цінує інших;
г) бажання бути непомітним.
3. До невербальних засобів спілкування належать:
а) слова;
б) жести;
в) положення тіла;
г) міміка.
4. Дискримінація — це:
а) не приймати до школи;
б) відмовляти в допомозі;
в) нагороджувати за досягнення;
5. Толерантність — це:
а) поважати думку людини, з якою ти не згоден;
б) дружити з тим, хто ходить до іншої церкви;
в) сваритись з другом через музику;
6.Захисник – це:
а) той, хто стає на захист жертви;
б) той, хто спостерігає;
в) той, кого ображають;
г) той, хто бореться з несправедливістю.
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Продовжи фразу:
Спілкування – це розмови по телефону, ___________________________________
______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Співчуття – це допомога бабусі, ____________________________________________
______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Сором’язливість – це соромитись запитати дорогу, ____________________________
______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали)
Склади портрет справжнього друга.
______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
4.5. Тестові завдання до Розділів ІV-V.
«Шануй себе та інших», «Школа спілкування
Варіант 2 (творче завдання)
Інструкція для вчителя: перед виконанням цього завдання учням роздаються конверти з чистими аркушами паперу, на яких вони будуть писати листа.
При оцінюванні творчого завдання необхідно враховувати, щоб у роботах дітей відкривалися такі поняття, як: тактовність, щирість, доброзичливість, гарні манери, уміння говорити і слухати, упевнена поведінка, конструктивне спілкування з вчителями.
Завдання: напиши відповідь на лист друга.
Дорогий друже!
Звертаюся до тебе з великим проханням і сподіваюся на твою допомогу. Останнім часом мені дуже важко спілкуватися з деякими моїми однокласниками. Чомусь я з ними став частіше сваритися, а вони перестали мене розуміти.
Також досить прикро, що в мене стали складатися погані стосунки з вчителями. У зв'язку з цим я почав гірше учитися. Порадь, будь ласка, що мені робити, і як вийти із ситуації, яка склалась. Буду тобі дуже вдячний.
Чекаю відповіді.
Твій друг.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
4.6. Тестові завдання до розділу VІ.
«Безпечне довкілля: серед людей»
Варіант 1.
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. СНІД передається через потиск руки_______________________________________
2. Туберкульоз можна попередити, зробивши щеплення_________________________
3. СНІД передається через кров_______________________________________________
4. За зовнішнім виглядом можна визначити, що людина хвора на СНІД______________
5. Чи можна сідати в автомобіль до незнайомої людини?__________________________
- Не варто брати з собою плеєр, коли йдеш гуляти на вулицю______________________
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бали)
Виберіть одну правильну відповідь
1. Незнайомець — це:
а) людина, з якою тебе не познайомили батьки або друзі;
б) сусід:
в) однокласник.
2. Коли збираєшся в багатолюдне місце не бери з собою:
а) кросівки;
б) довгий шарф;
в) мобільний телефон.
3. Небезпечний натовп може утворитися:
а) на відкритому місці;
б) у закритому приміщенні;
в) у дверях, проходах.
4. Де не варто гуляти:
а) будівельний майданчик;
б) спортивна площадка;
в) двір будинку.
5. Якщо ти потрапив у натовп, слід:
а) старатися утриматися на ногах і уникати зіткнень;
б) йти проти руху натовпу;
в) зупинитись.
6. ВІЛ передається:
а) при укусі комах;
б) при рукопотисканні;
в) через кров.
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю
1. Чому слід уникати людей в стані алкогольного і наркотичного сп’яніння?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
2. Чому не можна їздити у ліфті з незнайомими людьми?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
3. Чому варто уникати місць, де вигулюють собак?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали). На вибір учня.
а) Сформулюй правило п’яти “Не”.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
б) Як ти будеш себе поводити, якщо взнаєш, що у вашому класі є ВІЛ-інфікований учень?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
4.6. Тестові завдання до розділу VІ.
«Безпечне довкілля: серед людей»
Варіант 2.
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь «так» чи «ні»
1. Небезпечними місцями є: кар’єри, старі шахти, покинуті будинки_______________
2. Гуляючи надворі треба поводитись спокійно, впевнено_________________________
3. Якщо твої батьки здійснили дорогу покупку, треба скоріше розказати про це всім знайомим та друзям________________________________________________________
4. Надворі треба усього боятися________________________________________________
5. Пізно ввечері треба йти найбезпечнішим шляхом_______________________________
6. На прогулянку безпечніше ходити з друзями___________________________________
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Виберіть одну правильну відповідь
1. Які з цих хвороб є інфекційними?
а) туберкульоз;
б) головний біль;
в) виразка шлунка.
2. ВІЛ не передається:
а) через кров;
б) при укусі комах;
в) від матері до дитини.
3. Безпечно ходити зі школи:
а) з батьками;
б) з тим, хто скаже, що прийшов за дорученням батьків;
в) хто запропонує покатати на мотоциклі.
4. Небезпечно гратися:
а) у школі;
б) у покинутому будинку;
в) у парку.
5. Що з цього одягу не підходить для багатолюдних місць?
а) сумка з довгою ручкою;
б) кросівки;
в) куртка.
6. Заборонено самостійно їздити у ліфті дітям до…
а) 10 років;
б) 7 років;
в) 5 років.
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю
1. Чому треба уникати безлюдних дворів, парків та пустирів?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
2. Чому не треба вихвалятися дорогими речами перед незнайомими людьми?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
3. Що робити, коли ти один вдома і почув дзвінок у двері?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали). На вибір учня.
а) Твій друг має неприємності з батьками, вирішив втекти з дому, Поясни йому чому це небезпечно робити.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
б) Склади правило п’яти “Не” для тих, хто залишається вдома на сам.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
4.6. Тестові завдання до розділу VІ.
«Безпечне довкілля: серед людей»
Варіант 3 (творче завдання)
Інструкція для вчителя: Учні об’єднуються в групи за принципом назв квітів: троянда, ромашка, хризантема, гвоздика, півники, флокси. Для виконання завдання кожній групі видаються аркуші ватману, на яких учні будуть розміщувати виконані індивідуальні завдання.
Групове завдання:
Оголошується конкурс на кращий «Big Board» на тему: «Безпечне довкілля: серед людей».
Кожен учасник групи одержує картку з індивідуальним завданням. Потім з виконаних завдань складається «Big Board».
Індивідуальні завдання:
1. Що необхідно знати про туберкульоз?
(шляхи зараження, методи захисту, профілактика).
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
2. Що необхідно знати про ВІЛ і СНІД?
(шляхи зараження, методи захисту, профілактика, протидія дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.)
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
3. Сам удома.
Безпека твоєї оселі. Як захистити свій дім, що необхідно запам'ятати, коли залишаєшся сам удома.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
4. Сам надворі.
Згадай правило п'яти «не». Безпечна прогулянка – як поводитися з незнайомцями.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
5. У небезпечних місцях.
Ігри у небезпечних місцях. Безпечна поведінка у натовпі. Як поводитися в ліфті.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
4.7. Тестові завдання до розділу VІІ.
«Безпечне довкілля: серед природи»
Варіант 1.
І рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. Земля — спільний дім не лише для людей, а й рослин і тварин.
2. Захищає природу той, хто не виходить з лісу без букета квітів.
3. Провісниками стихійних лих є тварини і рослини.
Виберіть одну правильну відповідь.
1. Можна купатися, якщо:
а) ти перебуваєш надто далеко від друзів чи берега;
б) щойно наївся досхочу;
в) надворі тепла погода.
2. Якщо гроза застала тебе вдома:
а) відчини вікна і спостерігай за блискавкою;
б) не виходь з дому;
в) дивись телевізор.
3. Щоб запобігти сонячному удару, необхідно:
а) намастити шкіру сонцезахисним кремом;
б) одягнути капелюха;
в) бути в купальнику.
ІІ рівень (Правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Завдання з кількома варіантами відповідей
1. Стихійні лиха це є:
а) виверження вулкана;
б) гроза;
в) повінь;
г) цунамі;
д) яскраве сонечко.
2. Щоб не отримати сонячних опіків, необхідно:
а) накривати голову панамкою;
б) їсти багато морозива;
в) не перебувати довго під прямим сонячним промінням;
г) намаститися сонцезахисним кремом.
3. Під час купання небезпечно:
а) запливати за буйки;
б) плавати на перегонки;
в) ставати на слизьке каміння;
г) підпливати та хапати за ногу;
д) жартома кликати на допомогу.
4. Ознаками безпечного пляжу є:
а) урвисті береги;
б) чистий, похилий берег з піщаним дном;
в) зарості очерету;
г) прозора вода, яка дає можливість бачити дно.
5. На пляжі безпечно загоряти:
а) з 9:00 до 11:00 год;
б) з 12:00 до 16:00 год;
в) з 16:00 до 19:00 год.
Г) весь день;
6. Захищає природу той, хто:
а) залишає сміття в лісі;
б) не виходить без оберемка квітів після прогулянки з лісу;
в) повідомляє дорослих про розлиті нафтопродукти;
г) не розпалює вогнище після відпочинку.
ІІІ рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 1 бал)
Запитання з прямою відповіддю
1. Чому необхідно прибирати за собою на природі?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Чому не можна виходити з дому, якщо ти почув повідомлення про сильний вітер та грозу?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3. Чому не можна заходити в воду, де встановлено знак “Купатися заборонено”.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
ІV рівень (Правильне розв’язання завдання оцінюється в 3 бали). На вибір учня.
а) Як діяти, якщо гроза застала тебе в полі?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
б) Як діяти, якщо ти побачив, що людина тоне?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4.7. Тестові завдання до розділу VІІ.
«Безпечне довкілля: серед природи»
Варіант 2.
I рівень (правильне розв’язування кожного завдання оцінюється по 0,5 балів)
1. Підкресли правильну відповідь
Чи повинні люди піклуватися про стан навколишнього середовища?
Так Ні
1. Вибери правильні відповіді
Захищає природу той, хто:
а) залишає сміття в лісі;
б) будує шпаківлі;
в) зриває оберемками квіти;
г) висаджує дерева і квіти;
д) викидає сміття в будь-якому місці.
II рівень (правильне розв’язування кожного завдання оцінюється в 1 бал)
1. Продовж фразу:
Ураган, землетрус, виверження вулкана, підтоплення – це ________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Як ти будеш діяти, якщо тебе застала гроза:
а)в автомобілі _________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
б)біля високовольтної лінії електропередачі_________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
в) коли ти купаєшся в річці або в озері______________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
г) коли ти знаходишся під деревом_____________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
III рівень (правильне розв’язування кожного завдання оцінюється в 3 бали)
1. Перерахуй 4 «небезпечних надто» для тих, хто збирається купатись.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
2. Чи можна стрибнути з берега в незнайоме водоймище? Чому?
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
IV рівень (правильне розв’язування завдання оцінюється в 4 бали). На вибір учня.
1. Як ти будеш діяти, якщо рівень води біля твого будинку високий?
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
2. Ти з батьками відпочиваєш на морі. Про що ви повинні пам'ятати, приймаючи сонячні ванни? Твої дії при сонячному ударі?
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
4.7. Тестові завдання до розділу VІІ.
«Безпечне довкілля: серед природи»
Варіант 3 (творче завдання)
Інструкція для вчителя: рекомендується провести творче завдання в три варіанти.
I Варіант
Вам необхідно написати звернення до своїх однолітків на тему: «Земля – наш спільний дім». Звернення можна оформити малюнками.
II Варіант
Складіть блок-схему для тих, хто потрапив у грозу або підтоплення.
III Варіант
Напишіть свої рекомендації для тих, хто планує відпочивати біля води:
а) вибір берега_____________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
б) правила прийому сонячних ванн;
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
в) небезпечні ситуації на воді, як їх уникати.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________