БАКАЛЯР О.П. Сценарій засідання педагогічного театру

Сценарій проведення засідання педагогічного театру “У країні педагогічної майстерності

Навчальний заклад: КЗО « Райпільська ЗШ І – ІІІ ступенів» МСР»

Тема: Засідання педагогічного  театру “У країні педагогічної майстерності”

Спрямування: вчителям початкових класів

Мета. Поглибити уявлення про педагогічну майстерність, як важливу складову фахової майстерності вчителів; розширити знання колег по інтегрованому навчанню, роботою з ІКТ,; створити умови для плідного колективного опрацювання зазначеної теми.

Форма проведення: педагогічний театр

Хід заходу

Вступ

Шановні колеги, раді вітати вас у на­шій школі, у цьому світлому класі, на підмостках нашо­го педагогічного театру «У країні педагогічної майстерності».

«Все наше життя — театр, а ми його актори»,— стверджував Вільям Шекспір. А ми, вчителі, повинні бути акторами ще й перед своїми учнями.  Пропонуємо вам розглянути  важливу складову вчительської діяльності — питання педагогічної майстерності.

А ґрунтується педагогічна майстерність на високому фаховому рівні педагога, його загальній культурі та педагогічному досвіді. Це вияв власного «Я» у професії.

Сьогодні кожен із вас зіграє свою роль у нашому театральному педагогічному дійстві.

Хочу відрекомендувати директора театру —.

Головний режисер-постановник —

Педагоги-консультанти – вчителі початкових класів

Основна частина          

Для початку вам необхідно купити БІЛЕТИ в театр./ підготувати білети , на яких написати цифри 1 або 2/. Будь – ласка, купуйте білети.

А зараз подивіться , у кого написано 1 , той буде сидіти у І ряду, у кого- 2 – у другому. Тож влаштовуйтесь зручненько. Ми відкриваємо завісу. На дощці написані слова :

      « ЗАПРОШУМО ДО КРАЇНИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»          «Головним предметом у школі має бути людиноведення,

а основою педагогічної майстерності – здатність розуміти

 і відчувати дитячу душу». (В.О.Сухомлинський).

Зверніть увагу на епіграф. Це слова видатного педагога В. Сухомлинського, бо я вважаю, що для розв’язання проблем формування педагогічної майстерності дуже важливим є цілеспрямоване звернення й використання творчої спадщини та науково-практичного досвіду В.О.Сухомлинського./100-річчя від дня народження/. Теоретична спадщина визначного педагога – це струнка й послідовна система поглядів на педагогічну майстерність учителя як складову його загальної культури.

 Складовими педагогічної майстерності (за В.О.Сухомлинським) є:

- гуманізм – ставлення до дитини як до найвищої цінності, яке проявляється у педагога через наявність доброти, любові, милосердя, чутливості;

 - педагогічні здібності – комунікабельність, інтуїція, переконання, оптимізм, здатність до творчості;

 - педагогічна взаємодія – професійний такт учителя, культура мовлення та спілкування з учнями, врахування психофізіологічних властивостей дитини.

/СКЛАДОВІ ЗРОБИТЬ НА ДОШЦІ/

А ЗАРАЗ ЯК І У КОЖНОМУ ТЕАТРІ ВИ ОТРИМАЄТЕ ПРОГРАМКУ

Як бачите, всю виставу ми поділили на 3 дії:

  • методичну
  •  навчальну
  •  ігрову.

Ви будете приймати участь у кожній із цих дій і виконувати певні ролі.

ЗВУЧИТЬ ТЕАТРАЛЬНИЙ ДЗВІНОК

Ви почули дзвінок , а це значить , що ми розпочинаємо виставу і  переходимо до І дії – методичної.

Але спочатку послухайте притчу.

 Сидить старий біля узбіччя і дивиться на дорогу. Бачить: іде чоловік і веде за собою дитину. Чоловік зупинився, наказав дитині подати старому води і дати шматок хліба з запасів. - Що ти тут робиш, старий? -- запитав чоловік. - Чекаю тебе! -- відповів старий -- адже Тобі довірили цю дитину для навчання? -Вірно! -- здивувався чоловік. - Так бери з собою мудрість: Якщо захочеш посадити людині дерево, посади плодове дерево. Якщо захочеш подарувати людині коня, даруй кращого скакуна. Якщо наважився вчити людині дитину, поверни його крилатим. - Як я це зроблю, якщо сам не вмію літати? -А ти спробуй! -- сказав старий і закрив очі. Пройшли роки. Старий сидів на тому ж місці й дивився в небо. Бачить: дитина летить, а за ним-його вчитель. Вони наблизилися до старого, опустилися на землю і вклонилися. -Я повертаю дитини крилатим! -- сказав учитель і гордо подивився на свого вихованця. А старий подивився на крила вчителя і промовив: -А мене більше радують твої крила...

Щоб навчити крилату дитину, потрібно самим навчитися літати...

 

Ми – вчителі, і тому повинні відчувати, що наша робота, знання, наша відповідальність і , нарешті, наша майстерність необхідні нашим вихованцям.

 

  • Ті, хто сидить на І ряді вкажіть , які  Форми індивідуальної роботи допомагають вам підвищувати педагогічну майстерність
  • Ті, хто сидить на ІІ ряді вкажіть , які  Форми групової роботи допомагають вам підвищувати педагогічну майстерність

 

ІІ дія - навчальна.

Переходимо до ІІ дії. ІІ дія буде складатись з двох частин. Обидві частини включатимуть як теоретичний , так і практичний аспект.

У І частині ми з вами використаємо елементи флештренінгу, тому хочу спитати, які у вас думки щодо слова «флештренінг»,  що воно означає?  (Відповіді  учасників. Більшість перекладає з англійської як «швидкий»).   Це новий напрямок в арт-терапії, розроблений для роботи з дорослими людьми. Це завжди творчий захоплюючий процес самопізнання за допомогою перегляду відеоряду певної тематики та обговорення поставленої проблеми. Такий вид мистецтва як «флешка» (музикальний або інший короткий відеоролик) допомагає людині розслабитись, переосмислити свій внутрішній світ, досягти позитивних змін інтелектуального, емоційного та особистісного розвитку.  Сьогодні ми розглянемо такі питання  як:  що таке справжній успіх,  ситуація успіху в житті вчителя, ситуація успіху в житті учня та підведемо підсумки.

 

ЗАВДАННЯ І ГРУПІ

Пропоную вам переглянути серію з кіножурналу «Єралаш» під назвою «Класне відео».

Вправа за методом запитань «Успішний учитель».

–Чи можна сказати, що для вчителя це була «ситуація успіху»?

– На вашу думку, які особистісні якості цього педагога допомогли їй успішно впоратись з незвичайною ситуацією? – (Відповіді учасників).

– Що зробили б ви в подібній ситуації? – (Відповіді учасників).

ЗАВДАННЯ ІІ ГРУПІ

Давайте подивимось ще одне відео з кіножурналу «Єралаш» під назвою «Урок російської мови» та обговоримо питання про ситуацію успіху в житті учня.

Вправа «Види ситуацій успіху». Пригадайте переглянуте відео, пригадайте випадки з вашими учнями, я впевнена, що таких багато, коли ви спостерігали, як створена вами ситуація успіху допомагала дитині стати більш вмілою, впевненою, застосовувати знання в житті. Потім подивіться на слайд з переліком різних видів ситуацій успіху та визначте,  до якого виду належить ваша ситуація. Поділіться своїм досвідом з колегами в групі.

У ІІ частині ми з вами закріпимо знання про дуже цікавий прийом , який можна використовувати у початковій школі. Цей прийом має назву  «Фішбоун». Дослівно він перекладається з англійської як «скелет риби»

                                    / демонстрація презентації/

              Цей прийом спрямований на розвиток критичного мислення учнів у наочно-змістовній формі.

        Суть даного методичного прийому- встановлення причинно – наслідкових взаємозв’язків між об’єктом аналізу і впливаючими  на нього факторами, вчинення обгрунтованого вибору. Додатково метод дозволяє розвивати в учнів навички роботи з інформацією і вміння вирішувати проблеми.

І група – вплив способу життя на здоров’я людини /зробити «скелет риби»/

ІІ група – чи кожен може мати друга

 

 

 

Форми індивідуальної роботи

з педагогічними кадрами

 

 

Форми групової роботи

з педагогічними кадрам

΄         

 

Розпочинаємо  дію ІІІ

Пропоную розгадати ребус, який допоможе нам зрозуміти тему першого майстер-класу.

Свою педагогічну виставу-майстер-клас на тему «Інтегроване навчання в початковій школі» розпочинає педагог-класик

 

Продовжуємо навчальну дію і пропоную вашій увазі кросворд, ключове слово якого допоможе дізнатися тему наступного майстер-класу.

  1.  Що є душею українського народу?
  2. Що потрібно впроваджувати у школі?
  3. В чому школяр має ходити до школи?
  4. Храм науки?
  5. Закінчіть рядки: Продзвенів уже дзвінок, Розпочати час  …….(урок)
  6. Основна одиниця мір довжини?
  7. Крім виховання, що необхідне у школі?
  8. Найкоротшу відповідь вимагає, який вид котролю?
  9. На якому уроці в 1 кл . діти вчаться писати букви?
  10. Наша країна?
  11. На якому уроці розвиваємо обчислювальні навики учнів?

 

РОЗПОЧИНАЄМО ІІІ ДІЮ, НАЙЦІКАВІШУ . ЦЕ  ІГРОВА ДІЯ. Вона теж складатиметься з двох частин.

 

Нам з вами працювати у Новій українській школі. І ми добре розуміємо , що сучасний урок повинен бути не тільки змістовним, а ще й цікавим. Тобто кожен урок ми з вами повинні перетворювати на захоплюючу гру. Для запровадження ігрового навчання Міністерство освіти і науки запропонувало добірку ігор  з використанням набору « ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК».

 

Методика «ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК»  створена з метою реалізації ігрових та діяльнісних методів навчання у початковій  школі. Ця методика  покликана сприяти не лише розвитку компетентностей учнів початкової школи, а і становленню  педагога нової школи. Тому я пропоную вам ігри-завдання, спрямовані на розвиток  компетентностей, що вкрай необхідні для навчання в школі та протягом життя..

Шість цеглинок — це ігри-завдання із набором з шести цеглинок  LEGO® DUPLO® певних кольорів  (червоного, помаранчевого, жовтого, зеленого, блакитного та синього кольорів). Для роботи за цією  методикою кожен учень та педагог  повинні мати індивідуальний набір  шести цеглинок.

Кожна гра-завдання – це цілий комплекс не лише для розвитку мислення, мовлення, уваги, а й механізм  розвитку оперативної пам’яті, само-  контролю та ментальної (когнітивної) гнучкості, що вкрай необхідні  для навчання у школі та протягом  життя.

       Пропоную погратися. Ми з вами зараз будемо виконувати ролі учнів.

Перша гра називається « СОТВОРИ- ДОМАЛЮЙ»

 

Під час цієї гри діти вчаться:

Творчо мислити, експериментувати,  працювати самостійно і в групі,  домовлятися, поважати думку інших.

 

Основні завдання

  1. Створити  будь-яку фігуру  за заданою темою (тварини,  рослини, будівлі тощо).
  2. Прикласти  створену  модель на аркуш формату А4 і  обвести її.
  3. Домалювати  олівцями чи фломастерами  деталі/частини тіла.
  4. Презентувати  свою роботу.

Запитання

  • Чому ви вирішили створити  саме цю тварину (рослину,  будівлю)?
  • Що було найцікавішим під час  виконання цієї вправи?

 

ІІ гра називається « Кольорові мешканці»

Під час цієї гри діти вчаться:

Утримувати в пам’яті інформацію,  швидко реагувати на виклики,  зосереджуватись, мислити креативно,  висловлюватись відповідно до ситуації.

Основні завдання

  1. Розкласти у лінію шість  різнокольорових аркушів паперу.  Кожен аркуш паперу є уявним  будинком.
  2.  «розселити  кольорових мешканців» —  розкласти цеглинки відповідно до умови: в крайньому будинку  справа мешкає жовта цеглинка, в  другому будинку зліва живе червона  цеглинка, її сусідка справа синя  цеглинка, а зліва блакитна, сусідка  жовтої цеглинки — це не зелена  цеглинка.
  1. Назвати  зліва направо  спочатку колір будинку, а потім  колір мешканця, тоді називати в  зворотному порядку (справа наліво)  спочатку колір мешканця, а потім —  колір будинку.

 

Запитання

  • Закрийте очі і згадайте кольори  будинків зліва направо?
  • Закрийте очі і згадайте кольори  будинків справа наліво?
  • Закрийте очі і згадайте кольори  мешканців зліва направо?
  • Закрийте очі і згадайте кольори  мешканців справа наліво?

 

А зараз посвяткуємо разом

1. Уявіть, що у червоної  цеглинки сьогодні свято і вона  запросила всіх сусідів до себе  на гостини. Розмістіть   шість цеглинок на одному  аркуші біля червоної цеглинки.

Запитання

  • Як ви думаєте, з якої нагоди  сьогодні свято у цеглинки?  (Таким чином вчитель спонукає дітей мислити  креативно, придумати  оригінальні свята, наприклад,  день червоного кольору)
  • Що потрібно для веселого  свята?
  • Згадайте, з якої нагоди і до  кого ви ходили в гості?

 

У ІІ частині ви будемо працювати в групах, вам доведеться  грати  ролі казкових героїв. Пропоную стати акторами театру – експромту.

І група буде грати ось цю казку /КАРТИНКА/

 


Дійові особи :                         кожному я роздам слова,які треба буде повторювати декілька разів, коли я буду називати
Дед – «Старость – не радость»
Бабка – «Молодость – не жизнь!»
Курочка Ряба – «Кудах –тах-тах!»
Яйцо – «А я с сюрпризом!»
Мышка – «Ну ничего без меня сделать не могут!»

ТЕАТР – ЭКСПРОМТ (текст читает взрослый)
Жили были Дед (реплика) и Баба (реплика). И была у них Курочка Ряба (реплика). Снесла Курочка(реплика) Яичко(реплика) – не простое, а золотое Яичко(реплика). Дед(реплика) бил-бил, не разбил. Баба (реплика) била-била, не разбила. А Мышка (реплика) бежала, хвостиком махнула… Яичко(реплика возмущенно) покатилось, упало и разбилось. Дед (рыдая, говорит свою реплику)плачет, Баба(рыдая, говорит свою реплику) плачет, а Курочка (реплика) кудахчет. «Не плачь, Дед (реплика), не плачь, Баба (реплика), я снесу вам другое Яичко (реплика обиженно). Не золотое, а простое». И с той поры стала Курочка Ряба (реплика) каждый день по Яичку (выбегает еще одно яйцо и говорит реплику: И я с сюрпризом!) нести. А то и по два (выбегает второе яйцо: И я - тоже!), а то и по три (выбегает еще одно: Да мы тут все с сюрпризами!). Вот только золотых среди них уже не было.
Все артисты выходят на поклон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ група програє казку     / показую картинку/

«КОЛОБОК»

 


Действующие лица:
Старик – «Есть хочу!»
Старуха – «Где моя сковорода!»
Колобок – «Нас не догонят!»
Заяц – «Скок-поскок, а я голоден как волк». (можно в тельняшке, как ВДВ-шник)
Волк – «Шняга шняжная – жизнь общажная. У-У-У-У» (можно с гитарой)
Медведь – «Я здесь самый сильный!» (самый крупный или, наоборот, самый мелкий актер)
Лиса – «Я не ем колобков, лучше дайте мне грибов"

ТЕКСТ
Жили – были Старик (реплика) со Старухой (реплика). Как-то раз Старуха (реплика) по амбару помела, по сусекам поскребла, замесила тесто, испекла Колобок (реплика) и положила его на окошко студиться. Надоело Колобку (реплика) на окошке лежать и покатился он с подоконника – на завалинку, с завалинки – на крылечко, с крылечка – на дорожку…
Катится, катится Колобок (реплика), а на встречу ему Заяц (реплика). Спел Колобок (реплика) песенку и покатился дальше, только Заяц (реплика обиженно) его и видел.
Катится, катится Колобок (реплика), а на встречу ему Волк (реплика). Спел Колобок (реплика) песенку и покатился дальше, только Волк (реплика) его и видел.
Катится, катится Колобок (реплика), а на встречу ему Медведь (реплика басом). Спел Колобок (реплика) песенку и покатился дальше, только Медведь (реплика) его и видел.
Катится, катится Колобок (реплика), а на встречу ему Лиса (реплика). Спел Колобок (реплика) песенку, а пока пел, Лиса (реплика, потирая лапки) тихонечко подкралась и съела.
Тут и сказке конец. Кто смотрел – тот молодец!

Підсумок

Ведучий.  На початку нашої зустрічі я висло­вив надію, що наш педагогічний театр допоможе кожному прислухатися до себе: «Хто я є? Чи та­ким я повинен бути? Чи, може, варто щось у собі змінити? ».

Час підбити підсумки. Я попрошу вас ви­словити свої враження від зустрічі у театральному колі, поділитися думками, спостереженнями, ба­жаннями і побажаннями.

А прикріпити ваші побажання можна на номерках і прикріпити їх на ось такій вішалці, бо який же театр без вішалки./ КАРТИНКА  - ВІШАЛКА/

Заключне слово . Я дякую всім присутнім за плідну працю. Напевне, у розгляді питання педагогічної майстерності ми не розставили усіх крапок над і. Але кожен із нас, я переконаний, поставив сьогодні для себе бага­то інших знаків: знаків запитання, що вимагати­муть відповідей; знаків оклику, які застерігають від педагогічної прямолінійності, і нескінченних трикрапок, що залишають простір для особистих роздумів, пошуків, колективних обговорень у на­шому педагогічному театрі.

До нових зустрічей, шановні колеги! /ЗВУЧИТЬ ТЕАТРАЛЬНИЙ ДЗВІНОК/

 

Подобається