Психогімнастичні вправи з дітьми.


Психогімнастичні вправи з дітьми .

Псіхогімнастіка - це ігри, етюди в основі яких лежить використання рухової експресії для встановлення контакту з однолітками, а також для розвитку та корекції пізнавальної, емоційно-вольової сторін психіки дитини Псіхогімнастіка має широке значення, тому що різні автори вкладають у неї неоднаковий зміст.

Перше, це курс спеціальних занять, спрямованих на розвиток і корекцію різних сторін психіки дитини (пізнавальної, емоційно-особистісної). Основні завдання методики - навчити дитину справлятися з життєвими труднощами, долати бар'єри у спілкуванні, знімати психічне напруження, створювати можливості для самовираження.

Головна мета - збереження психічного здоров'я, корекція і попередження емоційних розладів у дітей.

Друге, психогімнастика - це курс спеціальних вправ та ігор, проведених учителем на уроках, які дозволяють активізувати міжпівкульні взаємодії, сприяють розвитку міжпівкульна зв'язків, синхронізації роботи півкуль.

В основі психогимнастики лежить використання рухової експресії як головний засіб комунікації.

Психогімнастичні етюди займають на більше 5 хвилин.. Їх можна використовувати на будь-якому етапі уроку для активного відпочинку, переключення уваги. З психогимнастики можна починати урок, тоді діти  активно включаються в дію, після якого легко перемикають увагу на тему уроку або іншу діяльність..

Приклади психогімнастичних етюдів та вправ:

Релаксація : «корабель» (мета –розслаблення м’язів рук, ніг, корпусу)

Уявить собі, що ви на кораблі. Качає. Щоб не впасти, розставте ноги ширше і притисніть їх до підлоги. Руки зчепить за спиною. Уявіть, що палуба похитнулася, притисніть до підлоги праву ногу. Випрямися! Розслаб ноги. Палуба похитнулася в інший бік, притисніть до підлоги ліву ногу. Випрямися. Вдих –пауза, видих –пауза.

Вправа «Вогонь і лід»

Вправа містить в себе чергування стану напруги і розслаблення всього тіла. По команді «вогонь» -починаються  інтенсивні рухи всім тілом, по команді «лід» дитина застигає у позі, в яких ії застала команда, напружуючи все тіло  Кожна команда виконується декілька разів

Зайчики і слоники

Ця вправа підвищує самооцінку, дає змогу почуватися сильним та сміливим.

Спочатку запропонуйте дитині вдати із себе боязкого зайчика. Запитайте, як він поводиться, коли відчуває небезпеку. Тремтить? А тепер разом покажіть, як саме він це робить. Щулиться, намагається стати менш помітним, у нього тремтять лапки і хвостик... Нехай дитина все це відтворить. Попросіть показати, що відчуває зайчик, коли чує кроки людини. Скажіть, що втікає. Нехай дитина втече у інший куток кімнати. А що роблять зайчики, коли чують вовка? – Нехай біжить у іншу кімнату.

А тепер ми будемо слониками – сильними, сміливими. Покажіть, щоб дитина повторила, як безстрашно, вільно ходять слони. Що вони роблять, коли бачать людину. Бояться? Ні. Вони дружать із людиною і спокійно йдуть далі. Покажіть це разом. Що роблять слони, коли бачать тигра, – не бояться. Показуйте з дитиною сміливого слоника. Після цієї гри спитайте малюка, ким йому сподобалося бути найбільше.

Тренуємо емоції

З допомогою цієї гри можна тренувати дитячі емоції, зняти напруження.

 

Просимо дитину насупитися, як:

– хмаринка,

– зла, сердита людина.

Просимо усміхнутися, як:

–  хитра лисичка,

– сонечко.

Просимо показати, як дратуються:

– два барани на містку,

– дитина, у якої забрали цукерку,

– людина, яку вдарили.

Просимо показати, як злякався:

– заєць вовка,

– малюк, що заблукав у лісі,

– кошеня, на якого гавкає собака.

Просимо показати, як втомився:

– татко після роботи,

– мураха, що тягнула велику паличку,

–  людина, яка підняла щось важке.

 

Просимо показати, як виглядає:

– турист, піднявши важкий наплічник,

– дитина, що допомагала матусі,

– стомлений воїн після перемоги.

Закінчити гру можна мімічним набором розмаїтих усмішок. 

 

 

 

Подобається