Конспект підсумкового заняття на тему: «Запрошення до весняного лісу» (для дітей раннього віку)

Тема: «Запрошення до весняного лісу»

Мета: вчити дітей співвідносити предмети за кольором, використовуючи прийом накладання, закріплювати знання основних кольорів; розширювати знання дітей про тварин (зайчик, білочка), їхні особливості життя та поведінку; формувати та закріплювати поняття «один – багато», «великий – маленький»; розвивати увагу, окомір, мислення, мовлення, дрібну моторику рук; виховувати старанність, ініціативність, активність; сприяти розвитку психічних процесів і позитивних емоцій; активізувати словник дітей іменниками.

Обладнання: сюжетна картинка «Весняний ліс», матеріали до дидактичних ігор (квіти, метелики - чотирьох кольорів, грибочки великі та маленькі), іграшки зайчик, білочка, демонстраційний матеріал «Транспорт».

Хід заняття

І. Підготовча частина

(Діти зайшли в групу, стали на килимочку біля стільчиків)

Вихователь: Малята, до нас сьогодні завітали гості, давайте ми з ними привітаємося і скажемо їм: «Доброго ранку!»

Психогімнастика: «Привітання»

Доброго ранку,сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, тобі і мені!

ІІ. Ігровий момент (Мотивація навчальної діяльності)

Вихователь: Дітки, погляньте, а хто це прийшов до нас у гості?

Діти: Зайчик!

Вихователь: Так, це зайчик, а звати його Степанко. Давайте з ним привітаємося і познайомимося.

Діти: Добрий ранок! (кожна дитина по черзі називає своє ім'я і вітається з зайчиком, потискаючи лапку)

Вихователь: Малята, зайчик запрошує нас до себе у гості.

ІІІ. Основна частина

Вихователь: А дітки знають, де живе зайчик?

Діти: Так, у лісі.

Вихователь: Отже, ми помандруємо до весняного лісу, де живе Зайчик та його друзі.

Вихователь:  А чим ми можемо подорожувати?

(Вихователь показує картинки із зображенням транспорту(літак, автомобіль, автобус, потяг), а діти називають зображені транспортні засоби).

 Вихователь підводить дітей до думки, що найкраще подорожувати на потязі.

Рухлива гра з елементами звуконаслідування «Паровоз»

Діти ідуть по групі, тримаючи один одного за плечі та промовляють разом з вихователем:

Паравоз гудок дав

І вагончики помчав

Чох - чох, чух - чух        (діти)

Я далеко вас помчу

Ту - ту - у - у                  (діти)

Станція «Весняний ліс»

Вихователь: Діти, ось ми і в лісі. Нас зустрічають його жителі, зайчикові друзі. Хто це?

Діти: Білочка, лисичка, ведмідь.

Вихователь: Діти, як виглядає білочка?

Діти: Руденька, швидка, прудка, має пишний та пухнастий хвостик...

Вихователь: Що робить білочка?

Діти: Гризе горішки, стрибає з гілки на гілку, збирає грибочки...

Дидактична гра «Великий – маленький»

Мета: повторювати поняття "великий - маленький" та "один - багато"; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Вихователь: Діти, білочка ненароком розсипала грибочки і вони перемішалися (великі й маленькі). Давайте допоможемо білочці зібрати грибочки. Великі складемо до великого кошика, маленькі до маленького.

Вихователь: Білочка дякує, вам, малятам, за допомогу і пропонує погратися в гру.

 Вправа для розвитку дрібної моторики рук «Пальчикова гра»

Їде білка своїм возом

Каже: «Я підвезти можу

Лисичку - сестричку,

Горобчика, синичку,

Ведмедя товстоп'ятого,

Ще й зайчика вухатого»

(діти, перераховуючи звірят, загинають по одному пальчику)

Вихователь: Діти, їдьмо далі. У нас на шляху місточок, який треба перейти, щоб потрапити на лісову галявину.

Фізкультхвилинка «Через міст перейти треба нам, малята»

(Діти імітують рухи до пісеньки)

Через міст перейти треба нам, малята,

Щоб грибів, щоб грибів, в лісі назбирати.

         На місточку вовчик спочиває,

         На місточок діток не пускає.

Вийшов козлик з зеленого гаю

І сердито вовчика гукає:

         "Заколю, заколю, я тебе рогами,

         Затопчу, затопчу, я тебе рогами"

Як ударив вовчика рогами

Покотився вовчик в воду прямо.

         Ідемо, ідемо мостом через річку,

         Несемо, несемо козлику травичку.

Ой спасибі козлику рогатий,

Що поміг нам вовчика прогнати.

Станція «Лісова галявина»

Дидактична гра «Метелики на квітах»

Мета: повторювати чотири основні кольори, вчити дітей співвідносити  кольори, закріплювати назви кольорів, розвивати уважність, окомір, виховувати старанність, самостійність.

(Вихователь роздає дітям чарівних метеликів. Завдання дітей посадити метеликів на галявинки з квітами відповідного кольору, однакового з метеликом)

Вихователь: Малята, ми погралися з білочкою та зайчиком, а зараз нам вже час повертатися до садочка. Давайте скажемо нашим друзям: «До побачення!» і займемо свої місця у потязі.

Діти: До побачення!

Звучить пісня «Паровозик»(з мультфільма «Паровоз з Ромашково» )

Хорошо на свете
Солнышко свети,
Пожелай нам ветер,
Доброго пути.
Доброго, доброго,
Доброго пути.
Самого, самого
Доброго пути.

ІV. Підсумок заняття

Вихователь: Дітки, куди ми подорожували?

Діти: До весняного лісу.

Вихователь: На чому ми подорожували?

Діти: На потязі, паровозі.

Вихователь: Хто нас запросив у мандрівку?

Діти: Зайчик Степанко.

Вихователь: Кого ми ще бачили в лісі?

Діти: Білочку.

Вихователь: Діти, а вам сподобалась наша подорож?

Діти: Так.

Вихователь: Давайте попрощаємося з нашими гостями і скажемо їм: «До побачення!» 

Подобається