БАКАЛЯР О.П. Воркшоп " НУШ У ДІЇ"

ОГОЛОШЕННЯ ВІД ЗАВУЧА /ЗА ТИЖДЕНЬ ДО …/

 

Я  шукаю талановитих вчителів. Вчителів не стільки за фахом, як за покликанням.
Якщо ви готові розвивати і розвиватись, можете і хочете викладати, вмієте зацікавити своїм предметом, запрошую вас на воркшоп  

 

 

ВОРКШОП «  НУШ У ДІЇ»

 

Мета:

        - надання методичної підтримки вчителям у роботі в умовах Нової української школи;

  • формування в педагогів власної стратегії психологічної підготовки до НУШ на основі отриманих у ході  заняття ресурсів.

 

Заступник директора з НВР

Шановні колеги! Наша держава постійно перебуває у стані реформ, і от одна з них торкнулася освіти. Її мета – створити школу, у якій дітям буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Умовно таку школу названо НУШ – новою українською школою, а засади перетворень викладено в Концепції Нової української школи.

Маю надію, що дане заняття сприятиме формуванню у кожного з вас  своєї індивідуальної стратегії психологічної підготовки до НУШ, яка дасть оптимальний результат – стійку психологічну, емоційно-вольову, мотиваційну готовність до роботи у новій українській школі.

          Я запрошую вас на воркшоп. Нагадаю вам, що слово «воркшоп» у перекладі з англійської  означає "майстерня" і відображає основний його задум, однак використовується в дещо іншому ракурсі. Коротко про поняття "воркшоп" можна сказати, що це груповий метод розвитку, тобто це навчання з мінімальною кількістю теорії та максимальним - практики. Його центральна ідея полягає в освоєнні якогось навику, отримані знання шляхом взаємодії зацікавлених в ньому людей. Кожен приходить на захід зі своїми поглядами на неї, знаннями. Тобто всі учасники індивідуальні та активні, а значить, вносять свою лепту в процес роботи

         Про що ж ми будемо сьогодні говорити? У мене в руках скринька. До скриньки я поклала певний предмет. Пропоную вгадати який.

 Правила такі :

  1. Скриньку не можна відкривати.
  2. Її можна  потрясти.
  3. Кожен може задати тільки одне запитання.

Відповідь : Це - ключ. Цим ключем ми сьогодні відкриємо двері НУШ.

 Сподіваюсь на вашу підтримку та активну співпрацю.

      Оберіть , будь ласка, кульку такого кольору, який вам до душі і займіть ваше місце відповідно до кольору вашої кульки. З’єднайте кульки всі разом як знак вашої спільної і злагодженої роботи у групі. Подумайте про те, що вас непокоїть і не дає налаштуватись на роботу і запустіть кульки у небо разом з усіма негативними  думками та негараздами. А до нашого заняття візьміть впевненість, працьовитість, старанність , ініціативність та харизму.

 

Отже, ми сьогодні ще раз будемо говорити про нову українську школу.

 

  •  А чи знаєте Ви, що слово «школа» походить від латинського «скеле» - сходи? Чи можете пояснити як поєднати ці поняття: школа і сходи .

Так, школа означає сходинки, які ведуть вверх. Шлях великої науки називається педагогіка.

  • А з чого чи кого , на вашу думку, починається Педагогіка?
  • Педагогіка розпочинається з першого вчителя, який взяв маленького школяра і повів у незвіданий шлях пізнання  світла і життя.

Подивіться на ці фото .  Що ви можете про них сказати? Які вони?

(Відповіді) Щасливі. Сучасні діти.

Таких дітей називають дітьми нової космічної свідомості  або дітьми Світла.

- Який же учитель потрібен таким учням? Дітям світла потрібні вчителі Світла.

Проблема Учителя у сучасному світі не в тому, щоб забезпечити учня  "новими технологіями освіти", готувати дітей для складання державних іспитів, а в тому, щоб повернутися вчителю до своєї істинної Місії - до творіння нової  Людини, Людини грамотної, креативної, практичної, Благородної,  Великодушної.

В суспільстві відбувається багато змін, тому  потрібно змінювати  школу.

- НУШ має запустити багато процесів одночасно: зупинити падіння якості освіти, орієнтувати її на компетентності, «перенавчити» вчителів, змінити структуру школи. При цьому – зберегти все найкраще, що є в українській школі.

- Що є запорукою успіху Нової школи? ( Новий зміст і структура НУШ, нове освітнє середовище, вмотивований учитель, орієнтація на учня, педагогіка партнерства, виховання на цінностях,  ключові компетентності, нова термінологія.

І завдання   Словник «Нова Українська школа» 

- Щоб володіти  новою інформацією, треба розуміти  значення слів. Пропоную виконати вправу «Словник «Нова Українська школа»

 

Вам дається конверт «Словник «Нова Українська школа». Викресліть ті поняття чи слова, які, на вашу думку, є зайвими у визначенні    поняття.

Поняття дитинодентризм,  вмотивований учитель.

 

Картка 1. Що таке дитинодентризм?                                                  

Завдання.

Викресліть ті поняття чи словосполучення, які, на вашу думку, є зайвими у визначенні    поняття. Поясніть    відповідь.

Дитиноцентризм - це безмежна віра в можливості дитини , це невіра  у бешкетника і малолітнього правопорушника; це  служіння дитині. Це не врахування вікових особливостей фізичного, психічного і розумового розвитку дітей. Це справедливе ставлення не до кожного учня . Невідзначення будь-якого зусилля й успіхів кожного учнів.

 

ВИСНОВОК. Дитиноцентризм - це любов до дитини, її всебічний розвиток,  а не вседозволеність. Чим більше буде на Землі Енергії Любові, тим успішніше діти творитимуть, відкриватимуть серця, проявлятимуть таланти і нестимуть один одному свої дари духа і світла.                                                                                        

Картка 2. Що таке вмотивований учитель?

Завдання.

Викресліть ті поняття чи словосполучення, які, на вашу думку, є зайвими у визначенні    поняття. Поясніть    відповідь.

Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін. Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, власноруч обирати підручники, методи, стратегії, способи і засоби навчання; активно виражати власну фахову думку. Людяність у своїх діях; злість, добре ставлення до інших людей; турбота про благо людини; несправедливість, загальнолюдські цінності;  натхненність; гординя , вільний розвиток особистості; повага до інших; ввічливість;образа на інших, тактовність;  толерантність.

ВИСНОВОК. Таким є вчитель Нової школи. Я хочу вам розповісти притчу Ш. Амонашвили "В чаші дитини сяє зародок зерна». А ви скажете, чим різняться ці люди.

Три людини тягнуть камені на будівництво. Один робить це тому, що так сказали. Інший тому, що шматок хліба заробляє. Третій тому, що храм будує.

-  Три людини виконують одну і ту ж роботу.  Чому  у кожного різні думки? (це залежить від розуміння  кожного  до значимості роботи і від  внутрішнього багатства людини.)

Так і вчитель. Тільки творчий, натхненний, маючий мету, духовно багатий може стати помічником для учня в НУШ.                                   

ІІ ЗАВДАННЯ :ВІДКРИТИЙ МІКРОФОН Як би ви розшифрували  НУШ ?

ІІІ ЗАВДАННЯ

Матеріали для 1 групи

1)         Скласти рекламу «Сучасний учитель НУШ» за опорними реченнями, за допомогою малюнків.

           Представити результати роботи групи, зачитавши текст реклами.

    

Опорні речення:

  • Сьогодні модно… Престижно… Стильно…
  • Підтримка інтелектуального розвитку протягом всього життя
  • Формується повноцінна навичка самовдосконалення…
  • Це розвиток твоєї особистості…
  • Відчуваєш потребу у саморозвитку…
  • Це твій духовний розвиток….
  • Розвиток естетичного смаку…
  • Знайомство з взірцями української та світової педагогіки..
  • Потужний заряд духовної енергії…
  • Формування здатності до самореалізації…
  • Зустрічі та знайомство з цікавими людьми..
  • Формування умінь сприймати, розуміти, аналізувати різні життєві ситуації;
  • Це здатність розвинути себе як особистість…
  • розвиток творчості …

Завдання для ІІ групи : зробити презентацію « Давайте поговоримо про НУШ» з даного матеріалу  (фото , картинки , вислови, формула НУШ тощо). Перевіряємо вміння користуватись інтернетресурсами та робити презентацію.

РУХАНКА

Рухаємось по колу

Зупиніться                      

 *   у кого є син - тричі моргніть;

•    той, хто сьогодні вранці з'їв смачний сніданок – погладьте себе по животику;

•     хто народився весною, нехай візьме за руку сусіда справа;

*  хто народився зимою, візьміть сусіда за руку зліва;

Рухаємось

Зупиніться

•   у кого є донька хай крикне « У мене є донька !»

* а у кого є син, нехай скаже сусідові зліва: « Це мене стосується»

•  хто п'є каву з цукром і молоком, загляньте сусідові справа в очі;

•  хто любить вишивати, підніміть руки вгору;

Рухаємось

Зупиніться

•   у кого є захоплення  -вийдіть у середину кола ,  підстрибніть і назвіть його

 •          хто дуже любить свою роботу-вигукніть фразу «Я в захваті!»;

•          хто вважає, що помилився з вибором професії, вигукніть: « Я заблукав»

•          хто любить компліменти-вигукніть «Так-так!»;

•          хто вважає, що гра триває досить довго,  схрестіть руки на грудях і голосно крикніть: «Досить!Досить!».

4 ЗАВДАННЯ

Перегляд відео « Діти альфа»

Завдання : дати відповідь на питання : « А які ж вони , вчителі АЛЬФА»

Діти покоління Альфа:

- їх не можна примусити щось робити, з ними потрібно домовлятись;
- навчаються, якщо розуміють, для чого їм це потрібно;
- для них важливі співпраця та партнерство;
- їм необхідні заохочення та похвала;
- для них не важливі формальні правила; їм важлива самодисципліна, а не контроль;
- залежні від технологій, зайняті кількома справами одночасно, дуже мобільні;
- стануть рушійною силою прогресу в нашому столітті.


Учителі покоління Альфа:
- володіють навичками ненасильницького спілкування;
- відкривають можливості для інтеграції знань і навичок з різних дисциплін і критичного оцінювання того, як ці частинки взаємодіють;
- практикують педагогіку партнерства;
- за помилки не сварять - хвалять за уміння їх побачити, виправити і не повторювати;
- практикують Classroom Management і формувальне оцінювання;
- на Ти зі сучасними технологіями, практикують кінезіологію;
- допомагають визначити місію, навчають ставити мету і планувати досягнення цілей

 

Знайомство з новим терміном .Вправа «Кокологія» (5 хв.)

Прийшло воно до нас з Японії (з японського "кокоро" - розум, дух, почуття і грец. "Логія" - вивчення) і означає один з найпопулярніших і одночасно найбільш суперечливих в психологічних колах розділів психології.

Отже, Кокологія - це:

1. Серія психологічних ігор, спрямованих на виявлення емоційних і поведінкових особливостей гравців.

2. Популярний термін для тлумачення прихованих мотивів людської поведінки і ситуативних реакцій

"Синій птах"

У деяких народів синій птах здавна служить символом щастя. «Ганятися за синім птахом» - значить шукати щастя. «Синій птах» - символ удачі, здійснення мрії! Вона надає Силу, окрилює Творчістю! Цей політ стає дивно красивим і за ним уважно стежать дорослі, підтримуючи і вселяючи впевненість в тому, що у тебе все обов'язково вийде! »- це слова з легенди про Синього птаха.

І ось одного разу синій птах несподівано влітає у вікно вашої кімнати і потрапляє в пастку. Щось в цій заблукала птиці приваблює вас, і ви вирішуєте залишити її у себе. Але, до вашого подив, на наступний день птах змінює колір з синього на жовтий! Ця дуже незвичайна пташка змінює колір щоночі - на ранок третього дня вона яскраво-червона, і на четвертий день вона стає абсолютно чорною.

Якого кольору птах, коли ви прокидаєтеся на п'ятий день?

Птах не змінює колір, він залишається чорним

 Птах повертається до свого початкового синього кольору

 Птах стає білим

 Птах стає золотим

Ваша відповідь: птах залишається чорним.

Ви схильні вважати, що, якщо ситуація одного разу погіршилася, то вона ніколи вже знову не нормалізується? Чорний дає шанс відпочити, містить в собі обіцянку - «все буде нормально», дарує надію. Пам'ятайте, немає дощу, який не закінчилася б, і немає ночі, після якої не настав би світанок.

Ваша відповідь: птах знову стає синього кольору.

Ті, хто так відповів, практичні оптимісти. Ви вірите в те, що життя - це суміш хорошого і поганого і що не варто боротися з цією реальністю. Ви приймаєте неприємності спокійно і дозволяєте речей йти своєю чергою без зайвого занепокоєння і стресу. Цей погляд дозволяє вам благополучно переносити хвилі лих і не давати їм забрати себе.Вона також може символізувати доброту, вірність, сталість, розташування, чесність, добру славу і вірність.

Ваша відповідь: птах стає білим.

Ті, хто так відповів, під тиском поводяться спокійно і рішуче. Ви не витрачаєте час на хвилювання і нерішучість, навіть коли розвивається криза. Якщо ситуація стає занадто поганою, ви відчуваєте, що краще вчасно припинити це невигідна справа і пошукати інший шлях до своєї мети, ніж загрузнути в нікому не потрібному горе. Цей підхід означає, що все, відбувається природним чином і по-вашому.

Ваша відповідь: птах стає золотим.

Тих, хто так відповів, можна описати словом "безстрашний". Ви не знаєте, що таке тиск. Для вас кожна криза - це слушна нагода. Вас можна порівняти з Наполеоном, який сказав: "... Неможливо - це не французьке слово". Але будьте обережні, не дайте своїй безмежній впевненості взяти над вами верх. Грань між безстрашністю і безрозсудністю дуже тонка.

Вправа «Старий тест про пріоритети»

Мета: визначення свої пріоритетів.

Тоді уявіть, що одночасно відбувається 4 події, які потребують ваших термінових і одночасних дій:

1. Дзвонить телефон;

2. Плаче маленька дитина;

3. Дзвонять у двері;

4. У кухні з відкритого крана тече вода.

 

Запишіть порядок, в якому ви будете вирішувати проблеми.

1. Телефон - Робота

2. Маленька дитина - Сім'я

3. Двері - Друзі

4. Вода - Гроші

 

Тест  на  визначення  творчого  потенціалу  педагога.

Мета: вивчення загального рівня творчого потенціалу особистості вчителя.

Бланк опитувальника:

Вам доводиться займатися незнайомою справою. Чи  відчуваєте ви бажання досягти  в ній досконалості?

а) так;

б) як вийде, так і буде;

в) якщо це дуже важко, то так.

 

Якщо справа, яку ви не знаєте, вам подобається, чи хочете  ви дізнатися про неї все?

а) так;

б) ні, треба вчитися тільки основному;

в) ні, я тільки хочу задовольнити свою цікавість.

 

Коли ви зазнаєте невдачі, то:

а) якийсь час  вперто продовжуєте, навіть всупереч здоровому глузду;

б) відразу махнете рукою на цю затію,  тільки-но зрозумієте її нереальність;

в) продовжуєте робити  свою справу, поки здоровий глузд не покаже нездоланність перешкод.

 

Професію потрібно вибирати, виходячи з:

а) своїх можливостей і перспектив для себе;

б) стабільності, значущості, важливості професії, потреби в ній;

в) престижу переваг, які вона забезпечить.

 

Подорожуючи, могли б ви легко орієнтуватися на маршруті, по якому вже пройшли?

а) так;

б) ні;

в) якщо місце сподобалося і запам’яталося, то так.

 

Чи можете ви пригадати одразу ж після бесіди все, про що під час неї йшлося?

а) так;

б) ні;

в) згадаю все, що мене зацікавило.

 

Коли  ви чуєте слово незнайомою мовою, чи можете ви повторити його по складах без помилок, навіть не знаючи його значення?

а) так;

б) ні;

в) повторю, але не зовсім правильно.

 

У вільний час ви волієте:

а) залишатися на одинці, поміркувати;

б) перебувати в компанії;

в) мені байдуже, на самоті чи в компанії.

Займаючись якоюсь справою, ви вирішуєте припинити її тільки тоді, коли:

а) справу завершено, вона здається вам відмінно виконаною;

б) ви більш - менш  задоволені виконаним;

в) справа здається зробленою, хоча її можна зробити краще, але навіщо?

 

Коли ви на самоті, ви:

а) любите мріяти про якісь речі, можете абстрагуватися;

б) за будь-яку ціну намагаєтеся знайти собі конкретне заняття;

в) іноді любите помріяти, але про речі, які пов’язані з вашими справами.

 

Коли якась ідея захоплює вас, то ви думатимете про неї:

а) незалежно від того, де і з ким ви перебуваєте;

б) тільки наодинці;

в) тільки там, де є тиша.

 

Коли ви обстоюєте якусь ідею, ви:

а) можете відмовитися від неї, якщо аргументи опонентів здаватимуться вам переконливими;

б) залишитеся при своїй думці, які б аргументи не висувалися;

в) зміните свою думку, якщо опір виявиться надто сильним.

 Ключ для обробки

Тепер підрахуйте бали.

За відповідь «а» нараховуються 3 бали, за відповідь «б» - 1 бал, за відповідь «в» - 2 бали. Подані запитання діагностували межі вашої допитливості, впевненість у собі, стабільність, зорову і слухову пам’ять, прагнення до незалежності, здатність абстрагуватися і зосереджуватися. Ці показники і є якостями творчого потенціалу.

  Якщо ви набрали 48 і більше балів, то у вас закладений значний творчий потенціал, який дарує широкий спектр творчих можливостей.

Якщо ви зможете використати ваші здібності, то вам доступні найрізноманітніші форми творчості.

Якщо ви набрали 24-47 балів, то у вас є якості, які дають змогу вам творити, але є і бар’єри вашої творчості. Найбезпечніший з них - страх, особливо у людей, орієнтованих на обов’язковий успіх. Очікування невдачі сковує уяву – основу творчості. Страх може бути й соціальний – страх громадського осуду. Будь - яка нова ідея проходить через етап несподіванки, подиву, невизнання, засудження оточуючими. Страх осудження за нестандартні судження, незвичну для інших поведінку, погляди, почуття сковує творчу активність, знищує творчу особистість.

Інструкція: У мене в руках малюнок портфеля. Нам необхідно заповнити його .

Вправа «Портфель набутого досвіду»

Що нового ви взяли для себе із нашого заняття? Напишіть і вкладіть у наш портфель.

Книжный клуб "Берёзка" " Наши акцииОцініть свій настрій на даний момент. Перед вами чотири стани природи: штормове попередження, дощова погода, хмари і сонячна погода. Виберете «знак» відповідний вашому настрою (блискавка, дощ, хмара, CSS3 облакосонце).

События Новости от Еженедельника 2000http://cloud.graphicleftovers.com/51213/2292826/cloud.jpg                 

 

          

 

.

ВПРАВА « ОПЛЕСКИ»

Всі учасники стають по колу. Тренер дає команду: Нехай вийдуть на середину ті, хто... .  При  виході  окремих  учасників  всі  присутні  їм аплодують і кричать : «Чудово!»

  1. У кого стаж роботи більше 10 років…
  2. Хто любить дітей.
  3. Хто впроваджує інтерактивні технології.
  4. Хто впроваджує технологію критичного мислення.
  5. Хто впроваджує проектні технології.
  6. Хто проводить ранкові зустрічі.
  7. Хто володіє навиками роботи на ПК.
  8. Хто бере участь у онлайн-вебінарах.
  9. Хто залучає батьків до освітнього процесу.
  10. Хто буде проходити добровільну сертифікацію.
  11. Хто любить свою роботу.

Кожен  працівник  заслуговує  на  оплески,  особливо  ті, хто любить свою роботу і любить дітей.

 

     Релаксація  .Підведення підсумків.

Сядьте зручно. Розслабтесь. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Викличте у спогадах той день, коли ви почувалися абсолютно щасливими. Спробуйте пережити цей стан щастя.

А ЩО ТАКЕ ЩАСТЯ ДЛЯ ВАС?   КОЖЕН ТРИМАЄ СЛОВО «ЩАСТЯ» І ВИСЛОВЛЮЄ СВОЮ ДУМКУ

 

 

ЗАВУЧ : Як гадаєте , шановні колеги, для чого ми сьогодні проводили різноманітні ігри , вправи тощо. Правильно , я готувала вас до роботи в умовах НУШ. Дякую за плідну роботу.

 

 

 

Подобається