Модуль 1. European Portfolio for Student Teachers of Languages



 
Модуль 1. European Portfolio for Student Teachers of Languages

Разное, English, Методика викладання іноземної мови

Focusing its work on promoting innovative approaches in language education since 1995, the European Centre for Modern Languages (ECML) of the Council of Europe plays a significant role in disseminating good practice and assisting in its implementation in member states.
The ECML runs research and development projects within the framework of medium-term programmes of activities. These projects are led by international teams of experts and concentrate mainly on training multipliers, promoting professional teacher development and setting up expert networks.
The ECML’s publications, which are the results of these projects, illustrate the dedication and active involvement of all those who participated in them, particularly the project co-ordination teams.
The overall title of the ECML’s second medium-term programme (2004-2007) is “Languages for social cohesion – Language education in a multilingual and multicultural Europe”. This thematic approach should enable us to deal with one of the major challenges our societies have to face at the beginning of the 21st century, highlighting the role of language education in improving mutual understanding and respect among the citizens of Europe.

 
 






Другие книги по этому разделу:
 Формированиецелостнойкартинымира. Познавательно-информационнаячасть, игровыетехнологии. Втораямлад-шаягруппа. Учебно-методическоепособие. – М.: Центрпеда-гогическогообразования, 2016. – 1

Формированиецелостнойкартинымира. Познавательно-информационнаячасть, игровыетехнологии. Втораямлад-шаягруппа. Учебно-методическоепособие. – М.: Центрпеда-гогическогообразования, 2016. – 1
Пособие разработано на основе многолетнего опыта работы. В основу пособия положено перспективное понедельное планирование 33 тем. Представлен необходимый лексический минимум, информационный материал и игровые технологии. Данное пособие помогает реализовать принцип интеграции образовательных областей, где ведущая роль отведена познавательно-речевому развитию. Материал способствует формированию целостной картины мира у детей 3–4 лет – второй младшей группы детского сада. Пособие ориентировано на выполнение основной общеобразовательной программы и соответствует требованиям ФГОС. Пособие адресовано педагогам, логопедам, внимательным родителям.

 
 
 
завдання

завдання
Посібник містить різнопланові завдання (відкриті запитання, тести, заповнення узагальнюючих таблиць, складання порівняльних характеристик та інше), які розподілено на чотири рівня складності відповідно до чотирьох рівнів навчальних досягнень учнів. Завдання допоможуть визначити якість знань, умінь і навичок учнів на фактологічному, операційно – доказовому, понятійному та творчому рівнях пізнавальної діяльності учнів. Система оцінювання: кожне завдання оцінюється – 1 бал. Максимально учень може набрати 12 балів. Якщо учень частково відповів правильно на питання другого та третього рівнів то вчитель на свій розсуд і в залежності від того, сильні учні чи слабкі може зарахувати по 0,25 балів за кожну правильну відповідь, або не зарахувати відповідь взагалі.

 
 
 
 
 
Категории