УРОК-ТРИПТИХ (МИСТЕЦТВО, РОСІЙСЬКА МОВА, ГЕОГРАФІЯ - 8 клас) ТЕМА. ДАЙДЖЕСТ.

Відкритий урок-триптих з мистецтва, російської мови та                        географії  у 8 класі

 

Тема. Дайджест

Мета.

Навчальна: навчити розрізняти стилі часу,зокрема музику стилю бароко, композиторів, музичні твори та поняття; закрепить понятия об обособлении; правила пунктуации при обособленных членах предложения; поглибити та систематизувати знання учнів про природні компоненти та природні комплекси, сформувати знання учнів про чинники формування ПТК – ландшафтів; особливості взаємодії компонентів природи в ПТК;

 

 Розвивальна: розвивати музичні здібності, загально-естетичний та музичний кругозір учнів; совершенствовать языковые и пунктуационные навыки; розвивати   мовленнєво – комунікативні вміння; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання;

 

Виховна: виховувати естетичні,загальнолюдські та національні якості особистості,  любові до рідного краю, до природи; воспитывать культуру речи,  коммуникативные способности, умение самостоятельно оценивать и корректировать выполненную работу; виховувати любов до рідної природи, її краси, бережливе ставлення до неї; виховувати в учнів самостійність, справедливість, доброзичливість, гуманність.

 

Тип уроку: інтегрований, урок узагальнення та закріплення знань.

 

Вид уроку: урок-триптих

 

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, проектор, презентація до уроку, дидактичний  матеріал для роботи в групах, ватмани, маркери, світлофори, парасолі, кульки.

 

Музичний матеріал: А. Вівальді «Пори року», «Березень», «Квітень»; Й.С. Бах, Бранденбурзький концерт №2; Г. Гендель, Паскалья; інструментальна музика у виконанні оркестру П. Моріа, музика для фізхвилинки –«чіка- ріка»

                                              

                                          Хід уроку  

І. Організаційний та мотиваційний момент уроку

                                               Музика №1

(учні заходять в клас, вибирають  кульку, і за певним  кольором займають місце в команді)

                                              

                                                Музика №2

Вчитель мистецтва. Доброго дня, шкільна родино!

Вчитель географії. Ми раді вітати сьогодні всіх: і восьмикласників, і гостей!

Вчитель російської мови. Здравствуйте, уважаемые друзья!

Вчитель мистецтва. Дорогі учні, як ви бачите, у нас в руках парасольки і  ми упевненні, що вас це дуже здивувало…Як ви гадаєте, для чого вони нам? (відповіді учнів)

Вчитель географії. А парасольки для того, щоб ніяка  мряка, погана погода не зіпсувала  та не обтяжила нашого з вами сонячного настрою, який  ми, сподіваємося, буде домінувати на  нашому незвичайному уроці – триптиху.

Вчитель російської мови.  Ведь познание начинается с удивления, так говорил великий греческий философ- Аристотель.

Вчитель мистецтва. Сьогодні ми вас  запрошуємо у світ  мистецтва, географії та російської мови.

Вчитель географії. Ми будемо працювати  разом і звичайно розраховуємо на вашу підтримку та допомогу.

Вчитель російської мови.  Каждому из вас мы желаем  на  уроке быть: (на слайді)

– успешным

Вчитель мистецтва. -С – сміливим

Вчитель географії. -П – працьовитим

Вчитель російської мови. –И – информированным

Вчитель мистецтва. -Х – хоробрим

Вчитель географії. -У – уважним                                                                                                            Тобто, ми вам бажаємо: (разом) Успіху!

(гарно складаємо, або розвішуємо  парасолі і переходимо  дальше за сценарієм, музика затихає)

 

ІІ. Оголошення теми та мети уроку. Підготовка учнів до роботи.

Вчитель мистецтва. Тема нашого уроку – «Дайджест»                                                                    Головне завдання  уроку - це закріпити знання та навички з теми:                    Стихія музики бароко.                                                                                                                       Вчитель російської мови. Осложненные  предложения.  Обособленные  определения и приложения.

Вчитель географії.  Ландшафт України.                                                                                                                                                                                                                                                                Вчитель мистецтва. Дорогі учні, як ви помітили, за допомогою кольорових кульок клас розділився на три групи. Кожна група сьогодні зможе показати  свої знання , адже ви будете створювати дайджест з російської мови, дайджест  географічний  та музичний.

Вчитель російської мови.  Давайте вспомним, что такое дайджест? (відповіді учнів) Да, это  краткое изложение материала по данной теме.                                        Дети, обратите внимание на столы, на которых лежат  конверты с заданиями для каждой команды.

 Вчитель географії. Зверху на кожному конверті записане завдання і алгоритм дій, а в середині конверта знаходиться різноманітна інформація, з якою ви  будете працювати. Тобто, кожна команда повинна буде виконати  своє завдання,  і розмістити  дану інформацію  на ватмані.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 На  завдання, для всіх трьох команд  відведений певний час, після закінчення якого, кожна команда повинна буде презентувати свою роботу.

Вчитель мистецтва.  Одна команда презентує, а дві інші слухають, виправляють, якщо потрібно і оцінюють її за допомогою світлофорів. Після чого команди  за часовою стрілкою переходять на іншу локацію та продовжують виконувати завдання. І так відбудеться всього три переміщення від локації до локації.

Вчитель російської мови. Всем все понятно, возможно у кого-то есть вопросы ..?  Можем начинать?  Итак, на выполнение первого задания всем командам предоставляется 5 минут.  Команды приготовились!  Внимание!  Время пошло!

                                           Музика №3                                                                                                        ( на фоні інструментальної музики   команди виконують завдання)

 

ІІІ. Робота в групах. Закріплення та перевірка знань учнів

 І завдання:                                                                                                                         з мистецтва – інформаційна сторінка «Стихія музики бароко»;

з російської мови – составление кластера «Осложненное предложение»;

з географії - «подорож у слово» Ландшафт; складання ментальної карти.

 

Вчитель російської мови.  Команды, внимание! Три, два, стоп! Ваше время истекло! Итак,  начинаем презентацию первого задания.

Вчитель мистецтва. І слово надається команді «музика»,  (Учні зачитують завдання та його виконання, вчитель  коригує дії, дві інші команди оцінюють виконання завдання світлофорами. Давайте аплодисментами  подякуємо за роботу групі мистецтво)

Вчитель російської мови. А сейчас, для презентации своей работы слово предоставляется команде «русский язык» (Учні зачитують завдання та його виконання, вчитель  коригує дії, дві інші команди оцінюють виконання завдання світлофорами. Дякуємо за роботу.)

 Вчитель географії. А зараз презентує свою роботу команда «географія». (Учні зачитують завдання та його виконання, вчитель  коригує дії, дві інші команди оцінюють виконання завдання світлофорами. Дякуємо за роботу. )                                                                                                                                    

Вчитель мистецтва. І так, шановні команди, увага, просимо вас за часовою стрілкою  перейти до слідуючої локації і приступити до  другого завдання. (Команди обмінюються)  На виконання другого завдання у вас є 8 хвилин. Приготувалися! Час пішов!

                                          Музика №4  А.Вівальді «Пори року»                                                                                     (на фоні музики  учні виконують 2 завдання)

ІІ завдання:

з мистецтва -  «Кольорова музична феєрія»;

з російської мови – составь предложения и подбери их к памятке;

з географії - « Картографічний практикум».

 Вчитель мистецтва. Команди, увага! Ваш час вийшов!                                                                         (Вчителі надають слово своїм командам для презентації – музика, рос. мова, географія)

Вчитель російської мови.  И так, ребята, меняем локации и приступаем к выполнению третьего задания.  (учні переходять) На выполнение задания у вас будет 6 минут. Приготовились! Внимание! Начали!

                                                Музика №5

ІІІ завдання:

з мистецтва – «Хіти музики бароко»;

з російської мови -  «Разнеси почту»;

з географії - « Аналізуй факти».

Вчитель мистецтва.  Команди, увага! Ваш час вийшов!                                                                         (Вчителі надають слово своїм командам для презентації – музика, рос.  мова, географія)

Вчитель географії. І так, дорогі учні, ви гарно попрацювали в командах , виконавши  по три завдання та показали всі свої знання і навички з російської мови, географії та мистецтва.                                                                                             Вчитель російської мови.  А сейчас, мы вам предлагаем немножко расслабиться, отдохнуть и провести физкультминутку, и в этом нам поможет Юля Жейнова и Соня Петрушова. Пожалуйста, девочки.

Вчитель мистецтва. І так, всі встали,.. приготувалися,.. один на одного подивилися,  посміхнулися, і розпочали!

 Рухавка.      Фізхвилинка – «чіка –ріка»  музика №6

Давайте оплесками підтримаємо один одного! Молодці!

 

 

ІV. Вікторина

Вчитель російської мови.

Мы продолжаем работать, и сейчас, дорогие восьмиклассники, предлагаем вам сыграть в викторину. Задание очень простое: каждый ученик по          очереди выходит к доске, выбирает по желанию цвет квадрата, нажав его  ручкой, зачитывает вслух вопрос, и дает на него ответ.

Вчитель географії. Якщо всі з відповіддю згодні - піднімаєте зелений світлофор, якщо ні – червоний. І так, першим виходить…(Учні по черзі виходять  дошки, вчителі за потребою  коригують питання, відповіді)

V. Рефлексія «Кубування»

 Вчитель мистецтва Діти, ви всі сьогодні гарно попрацювали, показали свої знання та вміння  з географії, мистецтва, російської мови. Зараз ми пропонуємо  підвести підсумок  уроку, за допомогою кубика.

Вчитель російської мови.( вчитель пояснює учням як працювати з кубиком, вчителі - предметники  коригують питання – відповіді за потребою)                                                                                                                      Емоції – почуття та емоції, що викликає явище, предмет обговорення;    Покреатив! – нестандартне рішення застосування;                                                    Що хорошого – позитивні сторони явища, предмета обговорення; Підсумуй! Зроби висновок на основі почутого;                                                 Факти. Що відомо, про що слід дізнатися;                                                                     Чим загрожує? Негативні риси, наслідки, проблеми, явища, предмета обговорення

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель географії. А зараз, ми пропонуємо вам, дорогі учні,  ваші роботи об’єднати на дошці.  Будь ласка. (учні прикріплюють ватмани на дошці)

Скажіть, що у нас получилося? Яка склалася картина?                                (відповіді учнів: картина – триптих)

А що таке триптих? (відповіді учнів)

                                                       Музика №7

Зверніть увагу на цей вислів.

Вчитель російської мови (Напис на ватманах)                                           Гармонія  – це мистецтво чарівної сили мови, неземна краса природи, в палких обіймах чаруючих звуків музики.  

Як ви розумієте ці слова, які сказав американський педагог – Дейл Карнегі? (відповіді учнів)

Вчитель мистецтва.  Саме сьогодні на нашому уроці панувала гармонія, адже ви дружньо працювали в трьох групах, розкрили головні завдання трьох предметів, які в реальному світі нерозривно  пов’язані між собою –  мова,  природа і музика. Завдяки вашій дружній роботі ви створили картину-триптих, під загальною назвою дайджест. Саме він об’єднав в собі  чарівну силу мови, неземну красу природи та чаруючі звуки музики.

 

Вчитель географії. І на завершення,  всі разом: і ви - дорогі восьмикласники, і  ви - шановні гості, давайте  створимо флешмоб  гармонійних, дружніх, теплих побажань.  

                                            Музика №8

Вчитель російської мови Давайте  посміхнемося один одному.  Адже ми впевнені, що ми один одному бажаємо гарного настрою!                          (ритмічно хлопаємо)

Вчитель мистецтва.  Помірного темпу життя (крутимо руками клубочки  вліво-вправо..)

Вчитель географії. Творчих злетів (обома руками пальцями «пирскати» вліво-вправо..)

Вчитель російської мови. Гармонії в душі  по 2 раз (обома долонями до грудей і від грудей)

Вчитель мистецтва. Як можна більше добрих слів (малюємо в повітрі серце)

Вчитель географії. І звісно яскравих, теплих вражень (хлопаємо)

Вчитель російської мови. Ви трудилися сьогодні  залюбки –                                                           Дівчата 8-а та хлопчаки!                                                                                               

Вчитель мистецтва. Вам поставимо бали достатні й високі,                                                                                               Адже працювали  ви нівроку!

Вчитель географії. То ж кульки ви знімайте й з собою на вдачу забирайте!

Вчитель російської мови. До побачення! Вам час!

Вчитель мистецтва. Бо нові знання ждуть вас!

-(разом) Дякуємо  за урок!

                                             Музика №9

ДОДАТКИ З МИСТЕЦТВА

 

І  група.  Завдання:   «Стихія музики бароко»    

Алгоритм дій:  На листах - заготовках виконайте завдання, і створіть на ватмані інформаційну сторінку «Стихія музики бароко».

 

 

-картинки вирізати

ІІІ група. Завдання:  «Музичні хіти  бароко»                          

Алгоритм дій:  Уявіть себе музичними редакторами студії звукозапису. Перед вами  завдання:  для підготовки випуску  диску  «Музичні хіти бароко»,  необхідно з різноманітної  інформації  про композиторів різних епох вибрати та наклеїти на конверті  музичні твори  тих композиторів , які належать до  стилю   бароко.

 

М.В. Лисенко. Цикл «Музика до Кобзаря»

А.Ведель. Хоровий концерт №7 «Воскресни,Господи»

П.І. Чайковський . Пори року.

Й.С. Бах. Бранденбурзький концерт №1

А.Вівальді. Пори року.

Л.В. Бетховен.  Місячна соната №14

Г.Гендель. Хор «Аллілуйя» з ораторії «Месія»

М.Леонтович.                                Хор «Щедрик»

Д.Бортнянський. Концерт №15 Придите, воспоем, люди»

М. Скорик.

Карпатська рапсодія.

Сіде Адам прямо Рая (партесний концерт невідомого автора)

В.А. Моцарт.

Симфонія №40

Й.С.Бах. Органна токата і фуга  d- moll

Ф.Шопен.

Полонез Огінського.

М. Березовський. Не отвержи меня во время старости.

Й. Гайдн.

Симфонія №100

 

ІІ  група.  Завдання:  «Кольорова музична феєрія» (А.Вівальді «Пори року»)

Алгоритм дій:  Увага! Тільки що зазвучав музичний твір. Відгадайте його назву, автора,  проявіть  свою фантазію,  та створіть «Кольорову музичну феєрію» на папері  (формату А-4) у вигляді аплікації чи  малюнка,  передайте  свої музичні образи та емоції  за допомогою фарб, олівців, фломастерів, кольорового паперу …( за  бажанням,  на ваш вибір)

Нравится