Інтегрований урок з читання, природознавства і трудового навчання в1класі


Бондаревська Інна Миколаївна

Інтегрований урок з читання, природознавства і трудового навчання в1класі

Тема: Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Що належить до живої природи?  Аплікація «Дарунки осені».

Мета: продовжити роботу над засвоєнням вивчених букв, їх звукових значень; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з вивченими буквами, уміння читати, розмовляти відповідно до норм літературної мови; знайомити з

поняттями «живої» природи; виховувати любов до природи, старанність, почуття дружби й товариськості.

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.

         Вид уроку: інтегрований, урок-екскурсія.

Обладнання: картки зі складами, предметні малюнки, звуко-складові та звуко-буквені схеми, малюнки тварин, конверти із завданням, малюнок для складання речення, ЛЕГО (6 цеглинок), відеоматеріал.

Структура уроку з хронометражем:
1. Організаційний момент (1хв.)

2. Мотивація навчальної діяльності (2хв.)

3. Повідомлення теми і мети уроку (1хв.)

4. Актуалізація опорних знань учнів(3хв.)

5. Закріплення знань (15хв.)

6. Практична робота (9хв.)

6. Підсумок уроку (4хв.)

Розгорнутий план  уроку.

І. Організаційний момент.

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Мені, діти, усміхніться,

     Веселіше подивіться

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Незвичайна чарівниця до нас завітала. Хто це?

Мерщій-но відгадайте

Виснуть хмари низько-низько,

Опустили пасма-коси.

Всюди мокро, всюди слизько –

Ходить нашим краєм…(Осінь)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

—  Урок сьогодні незвичайний  у нас – урок подорож до осіннього лісу.

— Вирушаємо в подорож. Під час подорожі ми будемо зустрічати лісових жителів, які підготували для вас завдання. За кожне правильно виконане завдання кожна група буде отримувати від осені подарунки (додаток 1), які ми складемо в кошик для цих мешканців —  створимо аплікацію.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

— Спочатку нам слід підготуватися до подорожі. Давайте разом пригадаємо, як правильно сидіти за партою (відповіді учнів).

     —  Діти, на цьому уроці ми будемо працювати в парах, групами.

1.  Повторення правила роботи в групах.

— Працюють всі.

— Кожний пропонує варіант відповіді по черзі.

— Говорити коротко й чітко. Головне не перебивати один-одного.

—  Працюємо разом, як одна команда.

—  Слухаємо уважно один одного.

 (правило піднятої руки, завдання виконуємо швидко, культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати товариша, будь активним).

2. Бесіда.

— Діти, які тварини живуть в лісі? (Лисиці, заєць, вовк, їжак,білочка..

— До якої природи належать тварини? (до живої)

— А чому ви так вважаєте? (Бо вони живуть, розвиваються, народжуються…)

— А що ще можна побачити в осінньому лісі? (Дерева, гриби, птахів…)

— А це яка природа? (Жива природа) Молодці!

— Так, діти, рослини та тварини відносяться до живої природи.

Вирушаємо в подорож.

ЗАЙЧИК. Першим нам зустрівся зайчик, який пропонує вам пограти в гру з ЛЕГО.

 3. Гра «Жива нежива природа»

—  Я зачитую вам слова — якщо вони відносяться до живої природи, то ви

піднімаєте зелену цеглинку, якщо до неживої – синю цеглинку, а якщо це предмети,створені працею людей –  червону цеглинку .

— Вам зрозуміло завдання?

Сонечко, квітка, морозиво, песик, телефон, помідор, мишка, пісок.

4. Фізкультхвилинка

Сірий зайчик скік та скік,

По капусту він прибіг.

Нахиливсь, зірвав головку,

Але й мав собі мороку.

Поки в ліс її приніс,

Мокрий став у нього ніс.

V. Закріплення знань.

ЛИСИЧКА.

— На лісовій галявині ми зустріли лисичку. Лисичка підготувала роботу в парах.

1. Робота в парах. Знайди звукову модель до малюнку. Розфарбуйте ті, в  яких є звук М (додаток2)                                          

БІЛОЧКА.

— Вирушаємо далі і ось назустріч нам білочка, яка пропонує розподілитися на групи і пограти в гру.

2. Робота в групах. Гра «Підбери слова».

(Виберіть цеглинку улюбленого кольору. Розподілитися на групи за кольором цеглинки. Кожна група підбирає слова з поданим складом:

 1група −  МА (мама, малина,масло, ..);    2 група − МО (молоко, мох, ..);   3 група − МУ (муха, мушля, мур,,,),   4 група − МИ (мир,мило,миска, ....).

За кожну відповідь − отримують подарунки осені (листочки, грибочки, ягоди...)

3. Музична фізхвилинка «Осінь, осінь, ти ласкава казка...»

ЇЖАЧОК.

— Вирушаємо далі і ось їжачок, в нього купа голочок, а на голочках завдання (діти відкривають конверт із завданням)

4. Складання речення за малюнком до відповідних схем (додаток 5)

___   _____ .

____  _____  _____.

______ ______ !                                                                

_____ ______ ______ !

 ______    ______  __  _____.

VІ. Практична робота. Створення аплікації «Подарунки осені».

Кожна група створює аплікацію. Дітям роздаються малюнки кошика, до якого наклеюють ягоди, грибочки, листочки, шишки... ( складають - склеюють «дарунки осені», отримані за відповіді під час подорожі в кошик (додаток))

VІІ. Підсумок уроку

— Ось і підішла наша подорож до кінця.

— Що ми робили на уроці?

—  Скажіть діти, що вам найбільше запам’яталося?

Рефлексія настрою та емоційного стану. 

Створіть з ЛЕГО тваринку за своїм настроєм.

Нравится