Конспект сюжетно – рольової гри для дітей старшої групи «Телекомпанія»

 

  Мета. Формувати вміння розподіляти ролі, узгоджувати їх, діяти у парах, мікрогрупах, малих групах. Розширювати знання про творчі професії дорослих (ведучого, режисера, директора, репортера, оператора, гримера, журналіста, дизайнера), закріплювати вміння використовувати знаряддя праці за їх призначенням. Збагачувати зміст сюжетно – рольової гри, рольового спілкування, розвивати вміння творчо розгортати гру та реалістично передавати події в ній. Активізувати словник з даної теми. Сприяти виявленню збалансованого спілкування з товаришами під час відтворення реальної людської діяльності, формуванню вольової саморегуляції поведінки.  Розвивати творчу діяльність, зв’язне мовлення, вміня орієнтуватися у ситуації спілкування. Виховувати повагу до творчих професій, доброзичливе ставлення до партнерів гри.

 

Попередня робота. Бесіда про професії ведучого, режисера, директора, репортера, оператора, гримера, журналіста, дизайнера, про використання знаряддя праці, розгляд т/п «Професії», перегляд відеоматеріалу (репортаж, інтерв’ю, мультфільм), екскурсія до телекомпанії «Твій Всесвіт», дидактичні ігри («Інтерв’ю», «Що кому потрібно для праці», «Мікрофон»), створення логотипів.

Ігровий матеріал. Атрибути до ігор «Перукарня», «Телебачення», іграшковий посуд, матеріал для створення логотипа.

Методи та прийоми керівництва грою.

Пряме керівництво: поради, підказки, пропозиції, націлення на раціональний спосіб дії, введення нової ролі (за потребою).

Непряме керівництво: знання, уміння, навички, життєвий досвід, облаштування предметно – ігрового середовища.

 

Хід гри

Психогімнастика.

Зібралися малята

       В цікаву гру пограти.

            Хто добрий настрій має,

      Хай зараз пострибає.

    А хто чомусь сумує,

     Хай жваво покрокує.

         Всі щирі – усміхніться.

             Всі ввічливі – вклоніться.

           Ми будем дружно грати,

    У грі всіх поважати.

 

 Створення мотивації до гри

      Пам’ятаєте, діти, як ми ходили на телекомпанію «Твій Всесвіт»? Хочу повідомити вам цікаву новину: нас у садочку відкривається телекомпанія «Ластівка», яка буде розповідати  про цікаві події, які відбуваються у нашому садочку. Я директор телекомпанії, набираю співробітників.

Бесіда про роботу телекомпанії

Запитання до дітей

  • Чим займаються телекомнанії?
  • Люди яких професій потрібні для організації праці у телекомпанії?

      -    Які знаряддя праці потрібні для роботи працівників телекомпанії?

  • Отже, треба нам розподілити обов’язки між працівниками телекомпанії.

Розподіл ролей, формулювання ігрових правил

     Вихователь пропонує розподілити ролі, враховуючи інтереси дітей та їхні трудові вміння.

    Мені потрібен помічник (режисер), який допоможе підібрати ведучих програм на телебаченні. Це має бути творча, уважна людина, організатор.

      Кандидати на посаду ведучих – артистичні, з виразним голосом, які зможуть гарно, невимушено  тримати себе у кадрі.

      Гримери – доброзичливі, творчі, охайні,  які допоможуть підготувати ведучих до кастингу, створити образ.

      Робітники рекламного відділу -  дизайнери, які люблять малювати, фантазувати, творити, вони створять логотип нашої телекомпанії.

      Оператор і репортер, які будуть знімати  сюжет про нашу телекомпанію, візьмуть інтерв’ю у працівників телекомпанії: у гримерів, дизайнерів, ведучих, режисера. Оператор – людина уважна, стримана, терпляча, фізично сильна, з гарною реакцією, вміє співпрацювати з репортером; репортер – кмітливий, балакучий, зможе гарно подати інформацію, не соромитись і задавати запитання гостям.

(Розподіляють ролі з урахуванням бажань дітей).

 

 Розгортання гри

       Діти займають свої місця для поведення гри.

       Гримеру пропонують пройти до свого робочого місця, у гримерню, приготуватися до роботи, кандидат на посаду ведучого програми на телебаченні йде до гримера, де його готують до кастингу, інші кандидати чекають свою чергу за столом, гортаючи дитячі журнали, п’ючи каву.

       Режисер запрошує ведучих програм на кастинг (проба,  відбір серед претендентів людини, яка більш підходить на посаду або роль, практикується у шоу-бізнесі) .

Дизайнери займають місця за столом і створюють логотип телекомпанії.

       Журналіст і оператор робить зйомку у телестудії, підходить до дітей і бере у них інтерв’ю.

     Діти самостійно розгортають гру, діючи відповідно до своїх ролей.

Щоб спонукати малят до взаємодії та прийняття рішень у нестандартних умовах, вихователь може запропонувати певні ігрові ситуації. Наприклад такі.

 

Ігрові ситуації

       У садочок завітали гості. Треба зробити репортаж з місця подій, взяти інтерв’ю у гостей. (Зверніть увагу, що  до нас у садочок прийшли гості з інших садків, тому потрібні оператор і репортер, які вирушать на місце подій, зроблять репортаж і візьмуть інтерв’ю у наших гостей).

       Запропонувати кандидату на посаду ведучого програми уявити себе у ролі ведучого будь-якої програми (прогноз погоди, новини).

 

ІV  Підсумок гри

Директор:

  • Шановні працівники, робочий день закінчується, дякую всім за старанну працю. Прошу всіх надати мені ваші матеріали для перегляду.
  • Дякую гостям, які сьогодні відвідали наш дитячий садочок.

Діти діляться своїми враженнями від гри.

Нравится