Тренінг з основ здоров'я.Дружна сім'я
Тема.Дружна родина
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «склад родини», обговорити обов’язки членів родини,запобігати виникненню дискримінації за статтю,мотивувати дітей допомагати батькам та іншим дорослим у родині.
Результати навчання
Наприкінці тренінга учні:
- Називають склад родини
- Розказують, як члени родини дбають один про одного
- Пояснюють ,чому хлопчики та дівчата можуть мати однакові хатні обов’язки
- Називають свої обов’язки в родині
- Демонструють вміння робити приємне членам своєї родини.
План тренінга
1.Стартові завдання
2.Вправа «Склад родини»
3.Вправа «Піклування і взаємодопомога у родині»
4.Руханка «Помогатор»
5.Вправа «Обов’язки хлопчиків і дівчаток»
6.Робота в групах
7.Інсценування «Маленькі добрі справи»
8.Підсумкові завдання.
Стартові завдання
1.Зворотній зв’зок з минулим уроком
2.Оголошення теми уроку.
Слово вчителя про щасливі родини незалежно від її складу.
3.Вправа на знайомство.
Учні стоять в колі з фотокартками своєї родини. По черзі представляються, показують фото всьому класові і розказують , хто зображений на світлині.
Вправа «Склад родини»
(формування уявлення,що родини бувають різні)
1.Слово вчителя. «Зазвичай сім’ї живуть разом. Але трапляється. що члени
однієї родини живуть окремо. Тоді діти можуть жити з одним із батьків
або тимчасово проживати з родичами. Діти, які втратили рідних
батьків.живуть у прийомній родині або в іінтернаті.
2. Робота в парах. Виконання завдання №1 із роздаткових матеріалів.
Записати під малюнками склад родини.
Питання для обговорення
- На якому малюнку зображено найбільшу родину?
- На якому – найменшу?
- Чи можна сказати ,що кожна родина щаслива? За якими ознаками?
Висновок «Є різні родини за складом і всі вони можуть бути щасливими»
Вправа «Піклування і взаємодопомога у родині»
(з’ясувати,чому вважливо допомагати і піклуватися одне про одного)
1.Підготовлений учень декламує напам’ять вірш «Доброго ранку»
Питання для обговорення
- Чи справді бабуся була неслухняна?
- Як її можна назвати?
- Чому вона прокидається рано?
- За що їй потрібно дякувати?
- Як ще дорослі можуть дбати про вас у родині?
- Чи тільки батьки повинні дбати про дітей?
- Як діти можуть піклуватися про дорослих?
2.Перегляд мультфільма про те, як хлопчик дбає про свою бабусю
3.Перегляд першої частини мультфільма «Домашній цирк» до 4:10 хв
Питання для обговорення
- Що сказав хлопчик ,коли бабуся попросила його допомоги?
- Чим справді хлопчик був дуже зайнятий?
- Чому тваринки перестали його слухатися?
Продовження перегляду мультфільма.
Питання для обговорення
- Що сказала бабуся хлопчикові, коли він поскаржився на тваринок?
- Як це вплинуло на хлопчика?
- Що зробили тваринки?
- Як ви,діти, можете піклуватися про ваших рідних?
Висновок «Усі члени родини мають піклуватися і допомагати одне одному. Тоді у сім’ї буде злагода і взаємопідтримка»
Руханка «Помогатор» під пісню з мультфільма «Фіксики»
Вправа «Обов’язки хлопчиків і дівчаток»
(формування гендерної рівності,запобігання виникнення гендерних стереотипів)
1.Читання вірша «Як би дівчинкою був я»
Питання для обговорення
- Що робив хлопчик замість того, щоб допомагати мамі?
- Як, на думку хлопчика, дівчинка має допомагати мамі?
- Чи може хлопчик робити те саме, що і дівчинка?
Робота в групах
(обговорення спільних домашніх обов’язків)
1.Розподіл учнів на дві групи (хлопчики і дівчата)
2.Завдання групам – написати якмога більше своїх домашніх обов’язків.
3.Підкреслити обов’язки, які є спільними для хлопчиків і дівчаток.
Питання для обговорення
- Чи можуть дівчатка виконувати домашні обов’язки хлопчиків ,і навпаки?
- Назвіть спільні справи.
Висновок «Хлопчики і дівчатка можуть мати спільні хатні обов’язки»
Інсценування «Маленькі добрі справи»
(вчити робити приємне батькам та іншим членам родини)
1.Завдання 4 із роздаткових матеріалів. «Оживити» малюнки, записавши
слова, які можуть сказати діти і дорослі, зображені на них.
2.Запропонувати зіграти ці сценки.
Висновок «Ви дбаєте про своїх рідних, коли допомагаєте їм. говорите приємні слова, старанно навчаєтесь»
Підсумкові завдання
- Завдання 5 із роздаткових матеріалів. Записати «Що я планую зробити для рідних»
- Завдання 6 виконується колективно. Вставити пропущені букви на вітрилах корабля. Прочитати правила дружної родини.
3.Завершальна вправа. Всі стають в коло ,беруться за руки і тричі повторюють «Ми дружний клас, ми дружна родина». Завершити тренінг аплодисментами.
Використана література
Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (початкова школа): - К.: Видавництво «Алатон»2016