сценарій першого уроку

                СЦЕНАРІЙ ПЕРШОГО УРОКУ у  2018  році

Тема уроку:   « Україна  починається  з  тебе  . . . »

Мета: пеpевірити знання учнів про Україну; розширювати знання  про незалежність і суверенність нашої держави;продовжувати знайомити дітей із державними і народними символами, розвивати мовлення, їхній світогляд, пізнавальний інтеpес до історії свого народу, своєї країни;сприяти формуванню національної самосвідомості школярів;розвивати в учнів активну громадянську позицію,

 – виховувати  почуття гордості за свою Батьківщину, любов  та повагу до  її символів, традицій, обрядів, до української  культуpи , патріотизм майбутнього захисника Вітчизни, людяність.

Обладнання:  комп’ютер, карта України,  малюнки дітей , національна символіка: герб, прапор, гімн, народні обереги, вислови про Україну.

Форма проведення : патріотичний  квест для учнів 5 класу.

Епіграф: Свою Україну любіть, за неї Господа моліть…(Т.Шевченко)(сл..№5)

                                                           Хід     уроку

Учитель:Любі діти, юні  громадяни нашої квітучої країни! Ще зовсім-зовсім недавно травневий дзвоник cповіщав кожному з вас, що почалась пора веселого літнього відпочинку, а вже сьогодні ви знову, як і сотні тисяч школяpів нашої деpжави вже вкотре розпочинаєте вкрай важливу і потрібну справу: ви стаєте ще більш впевненими, оcвіченими, здібними і творчими людьми, які обов’язково допоможуть нашій Україні міцно стати на ноги і зайняти достойне місце у світі.(СЛ.1,2)

Український  політик, публіцист, літературний критик писав: «Україна починається з тебе …» – саме  така і тема нашого першого уроку.(сл..3)

Прийом «Відгадай!»  ЗАГАДКА (сл..4)

Сьогодні наш урок проходитиме у формі квесту. Давайте пригадаємо, що таке квест?

 ( Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань.По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом.)

 – А зараз я пpопоную вам дуже цікаве завдання. Попрацюймо в групах.

Наш клас – це великa територія для твоpчості, отримання нових знань, дружньої поради та підтримки, ви об’єднаєтесь у 2 групи.

Перед початком квесту відбувається жеребкування. Ті діти, що дістали тризуб, сідають на перший ряд, другий ряд- прапір, третій – карта України.

Епіграф: Свою Україну любіть, за неї Господа моліть…(Т.Шевченко)(сл..5,)

   Вчитель: На першій зупинці ви зможете перевірити себе, нaскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.(сл..6)

 1.     Зупинка «Моя країна - УКРАЇНА»(сл..7)

Учень 1.

Батьківщино, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша –

Наша отча сторона.

 

Учень 2.

Є багато країн на землі,

В них — озера, річки і долини.

Є країни великі і малі,

Та найкраща завжди Батьківщина.

 

Відеокліп про Україну(сл..8)

2. Зупинка «Духовні скарби українського народу»( Національне надбання нашої країни)(сл..9)

Вчитель: Закінчіть вірш:

У всіх людей одна святиня,

 Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

 А ніж земний в чужині край.

 Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без … (Батьківщини)

 

Проблемне питання:А що означає любити Батьківщину? (сл..10, 11)

 (Радіти її успіхам, дбати про неї, намагатися своєю працею, здібностями, вчинками, справами примножити її славу, добробут.) А ще любити означає «знати». Чи добре ви знаєте нашу Україну? А зараз  хочу дізнатися  чи відчуваєте ви себе знавцями культури і традицій нашого народу. Пропоную вам відповісти на запитання.

1)Які кольори нашого державного прапора? (жовтий і блакитний)  (сл..12)

2)Розказати перші рядки нашого державного гімну.

3) Хто є Президентом України? (Петро Порошенко).

4)Які гори України ви знаєте? (Карпати).

5)Як називається найбільша річка України? (Дніпро).

6)Який птах є символом України? (Лелека).

7)Столиця України? (Київ).

8) Дерево, яке освячують у церкві перед Великоднем. Воно охороняє від злих сил (верба).

9) Кущ, оспіваний в українських  піснях, символ дівочої вроди (калина).

10)Національний символ України, матері дарують його своїм дітям  на щастя. На долю, відряджаючи у далеку дорогу (рушник).

 

3.Зупинка «КАРТА УКРАЇНИ» (сл..13,14)

 Вчитель. Україна! Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків. Це безмежні степи і ліси, зелені долини і луки, Карпатські верховини і донецькі простори, біленькі полтавські хати і київські каштани. Кожен народ, маючи свою історію, має і свої прекрасні міста. Тому для мандрівника важливо вміти користуватися картою, щоб подорожувати Україною.

 Завдання: ви маєте вказати назву міста, що описується у вірші та відшукати його на карті України.

 Для  1команди    :

Славне місто у Карпатах –

мусим, діти, добре знати:

в межиріччі Бистриць двох –

славних і швидких річок,

що зливаються в одну…

Місто це у давнину

звалось просто Станіслав.

Тут поет Франко бував.

Його йменням й зветься місто –

гарне, світле, добре, чисте. (Івано-Франківськ)

 

Для  2команди :

Де колоситься жито –  там буде мир,

Там сонце сяє на весь обшир.

Це славне місто! Княже ім’я

хлібом і миром під сонцем сія.

Чи ж зрозуміли  ви,  про що ми?

Жито і мир – це місто…! (Житомир)

 

Для  3 команди :

Заснували місто на горбі два брати і сестра Либідь.Місто назвали в честь старшого брата. (Київ)

 

4. Зупинка «ТВОРЧА» (сл..15)

 Вчитель. Ви – майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками звеличуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.

Прочитайте  прислів’я (сл..16)

1.Без верби й калини- нема України

2.Який кущ – така й калина, яка мати- така й дитина.

3.Де срібліє вербиця, там здорова водиця.

4.Будь високий, як верба, а здоровий – як  земля…

5. Жолудь який малий буває, а з нього великий дуб виростає.

Виходять учні з літерами і називають, що означає кожна з них. Утворюється слово «Україна».(сл..17)

Гарна назва «Україна»

 Сенс значний в собі таїть.

«У» – то урожай в країні,

«К» – то Київ, що стоїть.

«Р» – рівнини під степами,

«А» – то армія міцна,

«Ї» сховалась за лісами,

«Н» – то ненька дорога.

«А» – то аґрус, абрикоси, І акація струнка,

Що розпустить свої коси, Коли прийде вже весна.

 

1 і 3  команди . Ваше завдання: скласти сенкан до слова Україна.

 Україна                                                                       Україна

Рідна, незалежна.                                             Квітуча, неповторна

Бореться, вирішує, згуртовує.                       Зігріває, годує, надихає

Україна – це мій рідний край.                      Україна-єдина країна

Батьківщина.                                                     Вітчизна

 

2 команда. Ваше завдання: підібрати слова до кожної букви слова Україна.

 У– унікальна    (записати на дошці)

К– красива

Р– родюча

А- актуальна

Ї-  історична

Н- незалежна

А- аграрна

5. Зупинка  «Побажання моїй  Батьківщині»(сл..18)

Вправа «Квіти Україні»(сл..19)

Учитель: Україна починається з тебе, з кожного з вас .Нехай наша країна  зараз розквітне від безмежної любові до неї! Хай кожен «посадить» символічну квітку, прикріпивши її до карти України. Нехай ваші гарні майбутні справи возвеличать нашу сонячну Україну!

Дуже хочеться, щоб у нашій країні панував мир…А що б побажали ви?Напишіть свої побажання на квітках, озвучте і прикріпіть до карти України.

  1 і 3 команди -  «Що я можу зробити, щоб Україна стала кращою?» (На пелюстках квіток написати, що ви можете зробити для України, коли виростете. (Посадимо сад, збудуємо гарні будинки, спечемо смачний хліб, намалюємо багато чудових картин тощо.)

 2 команда - «Якою я хочу бачити Україну в майбутньому (написати на квітках із клейкими аркушами свої мрії, побажання  - сильною, багатою, славетною й квітучою., мирною, веселою, екологічно чистою ,мальовничою, чистою, яскравою, зеленою, густозаселеною і т.д.   )

Заключне слово вчителя:

Памятайте , діти, ви – майбутнє України. Своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх пращурів, любіть рідну землю, бережіть волю та незалежність  України, поважайте свій народ та його мелодійну мову! Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими! Ми маємо чим пишатися!

На завершення нашого уроку пропоную вам переглянути  відео-мандрівку рідною Україною «Цікаві факти про Україну»(сл..20)   (сл..21)

1 команда

1 завдання:  вказати назву міста, що описується у вірші та відшукати його на карті України.

Славне місто у Карпатах –

мусим, діти, добре знати:

в межиріччі Бистриць двох –

славних і швидких річок,

що зливаються в одну…

Місто це у давнину

звалось просто Станіслав.

Тут поет Франко бував.

Його йменням й зветься місто –

гарне, світле, добре, чисте …..

 

 2 завдання: Скласти сенкан до слова Україна.

3 завдання:  «Що я можу зробити, щоб Україна стала кращою?»

2 команда

1 завдання: вказати назву міста, що описується у вірші та відшукати його на карті України.

Де колоситься жито –  там буде мир,

Там сонце сяє на весь обшир.

Це славне місто! Княже ім’я

хлібом і миром під сонцем сія.

Чи ж зрозуміли  ви,  про що ми?

Жито і мир – це місто…!

 

2 завдання: Підібрати слова до кожної букви слова Україна

У-

К-

Р-

А-

Ї-

Н-

А-

 

3 завдання:  «Якою я хочу бачити Україну в майбутньому?»

 

3 команда

1 завдання: вказати назву міста, що описується у вірші та відшукати його на карті України.

Заснували місто на горбі два брати і сестра Либідь. Це місто назвали  на  честь старшого брата….

2 завдання: Скласти сенкан до слова Україна.

3 завдання:  «Що я можу зробити, щоб Україна стала кращою?»

 

 

 

 

Like it