Оч умелые ручки. Осенние грибочки.


Тема:Виготовлення аплікації з використанням ниток «Гриб». 

Мета:Формувати в учнів початкові знання про природні та хімічні волокна. Розширити уявлення про види тканин і ниток, їх призначення та властивості. Вчити виготовляти з ниток аплікацію. Розвивати увагу, мислення. Доповнити знання про гриби. Виховувати бережливе ставлення до природи. 

Обладнання:таблиця із набору «Як створюються речі», таблиця про види волокон, відеофільм «Гриби», нитки для плетіння. 

Хід уроку 

І. Організація класу до уроку.

1. Привітання.

- Раз, два, три, чотири, п’ять!

Прошу всіх рівненько стать.

Продзвенів уже дзвінок –

Починається урок.

2. Перевіряється готовність учнів до уроку. 

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.


  • Послухайте вірш і спробуйте визначити, про яку пору року ми говоритимемо сьогодні на уроці. 


       Така хороша осінь!

Такий веселий ліс!

Зелені віти сосон

Мереживом сплелись

Осики та берізки

Неначе золоті.

Тремтять росинки – бризки

На кожному листі.
 


  • 1. Вступна бесіда.

- Відгадайте загадку:

У теплий дощик народився,

парасолькою накрився,

Може б з лісу й пострибав,

Якби другу ногу мав.(Гриб).

 

2. Перегляд відеофільму «Гриби».

 

3. Бесіда з елементами розповіді.

- Де ростуть гриби?

- Як ви вважаєте, чому гриби ховаються від людей?

- Чи всі гриби ховаються у затишних місцях? Які гриби виставляють себе на показ?

- Уявіть себе на лісові галявині. Що ви можете побачити, почути?

 

4. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми з вами дізнаємося багато цікавого про гриби. Ці знання допоможуть вам розрізняти їстівні та неїстівні гриби. Пригадаємо якими бувають нитки. А також навчимося виготовляти аплікацію з ниток. 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Бесіда. 


- Діти, щодня ви одягаєтесь у красивий одяг. А чи задумувалися ви над тим, звідки він береться, хто його створив і з чого?

- Чи знаєте ви з чого зроблена сорочка? Правильно сорочка пошита з тканини. А тканина звідки взялася?

- Так, тканину зроблено з ниток. А нитки з чого зроблені?

- А нитки роблять з волокон. Ось розгляньте жмуток вати. З чого вона складається? (учні розглядають жмуток вати, що лежить у кожного на парті).

Так, вата складається з ворсинок. Це – волокна. Волокна, що застосовуються для виготовлення тканин, називаються текстильними. Розрізняють волокна натуральні та хімічні. Натуральні поділяються на волокна рослинного, тваринного та мінерального походження. 

 

  1. Пояснення виду за таблицею «Види волокон» 


Рослинні волокна одержують з льону, бавовнику, конопель.. волокна тваринного походження одержують з вовни овець, кіз, верблюдів, кролів тощо. Мінерального походження волокна одержують з азбесту

З хімічних волокон виготовляють капрон, лавсан та ін.
 

  1. Перегляд зразків ниток. 

 

  1. Дидактична гра «Що з чого?» 


        Одяг пошитий з…(тканини);

Тканина виготовлена з….(ниток);

Нитки зроблені з…(волокон);

Волокна бувають…(натуральні та хімічні).


ІV. Фізкультхвилинка . 
 

  1. Перегляд аплікації «Гриб – боровик». 
     
  2. Поетапне виконання роботи. 

 

  1. Практична діяльність учнів. 


 V. Підсумок уроку.

1. Перегляд  виробів.

2. Виставка робіт. 

 

Like it