Календарно-тематичне планування уроків літературного читання в 4 класі
Календарно-тематичне планування
Літературне читання
4 клас
І семестр – 47 годин (3 години на тиждень)
№ з/п | Тема уроку | Ст. підр. | Дата | Домашнє завдання |
| Розділ перший ІЗ СКАРБНИЦІ УСНОЇ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ (19 годин) Учень/учениця: - називає з кола опрацьованих творів основні теми читання; - твори різних жанрів; - прізвища, імена 5-6 найвідоміших українських письменників, та їхні твори, з якими ознайомились під час навчання.
| |||
1. | Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості». За Софією Грицою. Наші джерела. |
|
| Придумати свої запитання до тексту с. (3-5), щоб поставити їх однокласникам. |
2. | Мудра дівчинка. (Українська народна казка). |
|
| Вивчити напа-м’ять уривок з казки. («От при-везли…як розсу-дити») (с.11). |
3. | Без труда нема плода. (Народна притча). |
|
| Розіграти з друзями сценку за прочитаним (с.12). |
4. | У пригоді. Народна притча. Записала Олена Пчілка. |
|
| Переказувати притчу с.13. |
5. | Урок позакласного читання № 1. Казка мудрістю багата. Побутові казки. |
|
| Готуватися до уроку за темою «Народні леген-ди». Завдання до уроку в куточку читача. |
6. | Хліб і золото. (Народна легенда). |
|
| Переказувати легенду (с.14-15) |
7. | Місто Сміла. (Народна легенда). |
|
| Переказувати ле-генду(с.15-16). Дізнатися, звід-ки походить наз-ва рідного села. |
8. | Стоїть явір над водою. (Українська народна пісня). |
|
| Вивчити напа-м’ять пісню (с.16-17). |
9. | Котився віночок по полю. (Українська народна пісня). |
|
| Дізнатися, які народні пісні співають у твоїй родині. Розповіс-ти про це у класі |
10. | Швачка. Син та мати. Записав Борис Грінченко. |
|
| Дізнатися, які народні пісні співають у твоїй родині. Розповіс-ти про це у класі |
11. | Урок позакласного читання № 2. Народні легенди. |
|
| Підготуватися до теми «Сторін-ками народної творчості». Зав-дання до уроку в куточку читача |
12. | Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово). |
|
|
|
13. | Аналіз контрольної роботи. |
|
| Відповідати на запитання по розділу. |
14. | Українські народні прислів'я. Прислів'я народів світу. |
|
| Знайти у збірках і вивчити 4 при-слів’я про став-лення людей до знань, природи. |
15. | Скоромовки.
|
|
| Вивчити скоро-мовки (с. ) |
16. | Загадки.
|
|
| Дібрати цікаві загадки, щоб за-гадати їх одно-класникам. |
17. | Галина Кирпа. Мова моя. |
|
| Вивчити напа-м’ять вірш (с.25). |
18. | Перевір свої досягнення. |
|
| Відповідати на запитання (с. 23) |
19. | Урок позакласного читання № 3. Сторінками народної творчості. |
|
| Підготуватися до уроку за темою «Міфи Стародавньої Греції». |
Розділ другий ЩО БУЛО НА ПОЧАТКУ СВІТУ… (8 годин) Учень/учениця: - визначає жанр прочитаного твору: казка, легенда, вірш, оповідання, повість, повість-казка, байка, п’єса; пояснює свій вибір; - розрізняє казку народну і літературну; пояснює спільне та відмінне у цих творах; - розрізняє прозові, поетичні, драматичні твори. | ||||
20. | Створення світу. |
|
| Виразно читати міф (с. 24-26). |
21. | Ольга Бондарук. Міфи про створення світу та людей. |
|
| Підготувати запитання за змістом міфу(с. 26-28). |
22. | Дедал та Ікар. Переказала Катерина Гловацька.
|
|
| Переказувати міф (с.28-31). Дізнатися в яких ще творах йдеть-ся про мрію лю-дини літати, не-мов птах. |
23. | Як ще не було початку світа... (Українська народна обрядова пісня). Записала Євгенія Ярошинська. |
|
| Виразно читати пісню (с.31). |
24. | Урок позакласного читання № 4. Міфи Стародавньої Греції. |
|
| Підготуватися до уроку за те-мою «Сторінка-ми історії Украї-ни (за поезіями О. Олеся із книги «Княжа Україна»). |
25. | За Сергієм Плачиндою. Гнів Перуна. |
|
| Стисло перека-зувати міф (32-34). |
26. | Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
|
|
27. | Аналіз контрольної роботи. Перевір свої досягнення.
|
|
| Повторити виз-начення. |
Розділ третій СТОРІНКАМИ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ (20 годин) Учень/учениця: - практично розрізняє історичні оповідання для дітей; - пояснює, що в таких творах йдеться про події (людей), які відбувалися (жили) дуже давно.
| ||||
28. | Олександр Олесь. Наші предки — слов'яни. |
|
| Виразно читати твір (с.36-41), ві-дповідати на запитання, до-датк. інформація |
29. | Олександр Олесь. Ярослав Мудрий. Усний переказ прочитаного твору. |
|
| Виразно читати твір (с.36-41), ві-дповідати на запитання, до-датк. інформація |
30. | Урок позакласного читання № 5. Сторінками історії України (за поезіями О.Олеся із книги «Княжа Україна»). |
|
| Підготуватися до уроку за те-мою «Козацько-му роду нема переводу». |
31. | Іван Крип'якевич. Книги за княжих часів. Усний переказ прочитаного твору. |
|
| Стисло перека-зувати прочита-не (с.42). |
32. | Дмитро Білоус. У назвах міст і сіл слова... |
|
| Підготувати по-відомлення про походження наз-ви міста одного з поселень нашої місцевості. |
33. | Алла Коваль. Місто Чернігів. |
|
| Прочитати у книжці Алли Коваль про походження назв поселень нашого краю. |
34. | Марія Хоросницька. Звідки в міста назва — Львів. |
|
| Підготувати роз-повідь про місто Львів. |
35. | Урок позакласного читання № 6. Козацькому роду нема переводу. |
|
| Підготуватися до уроку за темою «Без вер-би і калини — нема України.» (Українські каз-ки та легенди про вербу і калину). |
36. | Марія Пригара. Козак Голота. |
|
| Стисло перека-зувати твір (с.45-50). |
37. | Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору. |
|
|
|
38. | Іван Гнатюк. Козацький дуб. |
|
| Підготувати роз-повідь про зна-мениті дерева рідного краю. |
39. | Іван Боднарчук. На новій землі. |
|
| Виразно читати оповідання (с. 52-53). |
40. | Тамара Коломієць. Ялинка мого дитинства (Спогади) . |
|
| Виразно читати оповідання (с. 54-55). Підготу-вати розповідь про улюблену ялинкову прик-расу вашої роди-ни. |
41. | Урок позакласного читання № 7. Без верби і калини — нема України. (Українські казки та легенди про вербу і калину). |
|
| Підготуватися до уроку за те-мою «Державні символи у тво-рах українських поетів». |
42. | Як давно в Україні з'явився жовто-блакитний прапор?. |
|
| Переказувати текст (с.56-57). |
43. | Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно). |
|
|
|
44. | Дмитро Павличко. Наш прапор. Наталія Поклад. Гімн. |
|
| Вивчити напа-м’ять вірш Дми-тра Павличка «Наш прапор» (с.58). |
45 | Урок позакласного читання № 8. Державні символи у творах українських поетів. |
|
| Підготуватися до уроку за темою «Краса природи у вір-шах українських поетів». |
46. | Перевір свої досягнення. |
|
| Відповідати на запитання, пода-ні у підручнику (с.59). |
47. | Підсумковий урок. |
|
|
|