Богачук Валентина Вікторівна

останнє відвідування 02.06.2018 10:34
Загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 10 , Кропивницький, Кіровоградська область
Керівник, Учитель
Контактні дані
Не введені

Стіна

2
Богачук Валентина Вікторівна

Ким має  бути директор школи?

Господарем, завгоспом школи, виконавцем наказів?

Більш всього директор повинен бути менеджером свого навчального закладу, керувати  педагогічним колективом на засадах "демократичної поваги" - щоб і все виконували, і любили, і поважали. Директор в свою чергу шукає додаткові шляхи підвищення мотивації та стимуляції своїх педагогів. Окрім того, директор повинен залишатися вчителем, який постійно підвищує професійний рівень, самовдосконаленням і вдосконалення своєї школи.

 

Кроки успішного керівника навчального закладу.

Деякі з них реальні, які можна легко втілити в життя школи, проте деякі кроки досить мрійливі, можливо їх реалізація буде можлива у недалекому майбутньому.

1. Зміна режиму роботи школи.

Уроки краще починати о 8.30. Це дасть можливість проводити нульові уроки етики чи культури поведінки, тобто година неформального спілкування учнів з вчителями. Для учнів 5-6 класів  школи можна створити кімнату раннього прийому до школи, тобто черговий вчитель приймає дітей від батьків, які повинні рано йти на роботу (щось на зразок групи продовженого дня). У фойє школи встановити лавки чи інші куточки відпочинку. В коридорах встановити тенісні столи.  

Запровадити в школі класну та кабінетну систему із забезпеченням хоча б одного комп’ютера (з проектором) в кожному кабінеті.

2. Забезпечення навчального та виховного процесу.

Вчителі-предметники повинні об’єднуватися в творчі групи для втілення міжпредметних проектів. Всі проекти повинні мати практичне спрямування, а результати слід висвітлювати у пресі, обмінюватися досвідом з іншими навчальними закладами міста,  країни та світу. Для цього, звичайно, слід підняти рівень вивчення іноземної мови як учнями, так і вчителями. Вважаю за нагальну необхідність забезпечення поділу класів на групи при вивченні іноземної мови (не більше 12 учнів).

У виховному процесі: необхідно перекласти більше відповідальності на батьків. Хоча за рахунок 30 хвилин на початку дня вчитель матиме змогу скоригувати виховний процес учнів. Також слід щомісяця проводити обговорення роботи учнів певного класу серед вчителів, що там читають. Посаду класного керівника змінити на посаду куратора чи вихователя, який не читає години, а лише займається вихованням учнів.

3. Створення позитивного іміджу навчального закладу.

Постійно слід "рекламувати" свою школу. Навіть проведення найменшого виховного заходу чи будь-яка новина у шкільному житті повинна бути висвітлена у засобах масової інформації міста. У нашому невеличкому селищі дуже легко рекламувати свою роботу, позиція громади досить активна. Читаючи чи слухаючи про навчальний заклад, у населення буде складатися враження про школу, як про соціально активний заклад.

Координувати роботу по написанню  постів, заміток, статей слід заступнику з виховної роботи, а власне писати  про проведені заходи слід тим вчителям, хто організовує  захід. Та сама інформація повинна з’являтися і на сайті школи.

4. Віртуальне життя навчального закладу.

Сайт навчального закладу – це обличчя школи. До користування ним слід привчати і вчителів, і учнів, і батьків. Тобто, саме на сайті повинна з’являтися цікава найактуальніша інформація. Дописувачами сайту слід цікаво описувати шкільні події. Класним керівникам бажано вести блоги чи сайти своїх класів.

5. Пошук альтернативних джерел фінансування.

Не слід сподіватися лише на державу у питанні фінансування навчального закладу, необхідно шукати додаткових шляхів для вирішення цього питання. Участь у конкурсах міжнародних донорів, що надають гранти для реалізації різноманітних проектів – ось основна мета успішного керівника. Хоча не слід забувати і про спонсорську допомогу від підприємств міста та батьків учнів.

6. Налагодження психологічного мікроклімату у колективі. 

Спокійний, врівноважений вчитель так само проводить і свої уроки. Темп нашого життя призводить до педагогічного вигорання. Для його попередження слід дбати про психологічний клімат у колективі. Звичайно, це досить довготривалий процес і вимагає ретельного планування, а головне постійності. Неможливо провести одне загальношкільне святкування якогось свята і мріяти про згуртування педагогічного колективу. Постійність та різноманітність форм спілкування – ось золотий ключик до взаєморозуміння. Наприклад: екскурсії педколективом, виїзд на природу, організація різноманітних спортивних змагань, спільні святкування визначних дат, суботники, театральні постанови та організація вчительських концертів, створення спортивної школи для вчителів на базі школи, проведення нестандартних педагогічних засідань. Обов’язки за виконанням слід покладати власне на самого директора, профспілковий комітет та заступників з методичної та виховної роботи.

7. Комп’ютерна грамотності всіх учителів.

Незважаючи на те, що ця проблема винесена на рівні Міністерства освіти вона й досі залишається нагальною. Як показує практика лише 50% вчителів можуть з легкістю створити папку, надрукувати документ, вставити таблицю, зберегти створене і відіслати по електронній пошті. Решта ж вчителів користуються допомогою друзів, колег чи своїх учнів, що знижує рівень самооцінки вчителя та рівня його статусу.

8. Створення моделі соціально-активної школи.

Школа повинна бути не лише місцем навчання учнів, вона повинна бути місцем активного життя громади.

9. Створення міської  асоціації  батьків колишніх випусників.

Можливо цей крок і дещо мрійливий, проте у високо розвинутих країнах, він дійсно дієвий. Батьки повинні нести більшу відповідальність за навчання та виховання своїх дітей, тож вони повинні більше співпрацювати з навчальним закладом. Ще з Радянських часів тягнеться за нами практика Батьківських комітетів, які займаються лише збором коштів на ремонт класних кімнат або організацію свят. Як правило, активність батьків зменшується з віком дітей, і лише в одиничних випадках триває справжній зв'язок батьків-вчителів-учнів-колищніх випускників по закінченню школи. Батьки самі проводять гуртки для учнів, відвідують уроки для моніторингу стану поведінки, перевіряють якість їжі в їдальні, залишаються на додаткові заняття з психологами. А найголовніше, перед ними, не стоять класні керівники, щоб координувати їх роботу, вони самі є ініціаторами всіх дій!!!

Тож директор повинен:

  Бути лідером і гарним прикладом у колективі!

·         Бути генератором ідей!!! Навіть найзухваліших!!!

08 лист. 2017, 20:24
Богачук Валентина Вікторівна

 

В.Богачук, директор школи

19.10.2017 рік 

                    Навчання з професійним спрямуванням у школі ІІІ ступеня?

Чи реально забезпечити?

Це питання адресоване тим, хто хоче щось зробити і шукає як. Для тих, хто шукає причини, щоб нічого не робити – це питання буде неактуальним. І, мабуть, викличе шквал критики.

Нова українська школа отримала Закон про освіту – отже можна позитивно відповісти на поставлене питання. Але запорукою успіху ліцею  стане інноваційна робота  всіх учасників навчально-виховного процесу.  Жити дітьми, їхніми інтересами і потребами, чути батьків, не давати спокою владі і громаді за для головного – створення комфортних умов навчання і розвитку дітей та молоді.

Вважаю, що найбільшим здобутком директора є створення колективу професіоналів здатного забезпечити високу якість освіти своїх вихованців, які постійно у творчому пошуку, дослідно – експериментальній роботі і самоосвіті.

Отже, ліцей професійного спрямування. На етапі закінчення 9 класу учні мають змогу обрати профільні предметів відповідно своїх потреб і уподобань і отримати першу професію. Профілів стільки, скільки предметів ЗНО! Зразу ж виникає питання: «Що потрібно зробити, щоб досягти таких результатів?» Перш за все, профільна школа – це системна  робота психологічної служби. Як це вдається директору? То не секрет, спробуйте і ви! Сучасні методики психолого – педагогічного супроводу кожної дитини від 5 – го по випускний клас, навчання і спілкування з батьками, своєчасна взаємодія з кожним вчителем із питань навчання, розвитку, психологічних особливостей дитини – все це допоможе кожному учню визначитись із профільними предметами і обрати сааме ті, що зорієнтують на майбутню професіючи сферу діяльності.

08 лист. 2017, 20:21