Поезія в 20-х роках ХХ століття / Анотація дистанційного курсу

Анотація дистанційного курсу

Анотація дистанційного курсу

       Анотація дистанційного курсу «Поезія в 20-х роках ХХ століття»

Художня література, яка є специфічною формою образного змалювання життя, вивчається в школі як мистецтво слова. У процесі сприйняття художнього тексту вона забезпечує естетичну насолоду читачеві, збуджуючи його найпотаємніші думки й почуття, сприяє формуванню інтелектуальної духовно багатої творчої особистості, її морально-естетичному розвитку, вихованню національної свідомості майбутніх громадян незалежної України в світлі високих гуманістичних ідеалів.
    Дистанційний курс  «Поезія в 20-х роках ХХ століття» укладений відповідно
до програми «Українська література. 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх закладів. Філологічний напрям (профіль української філології). Профільний рівень». За загальною редакцією
Р.В. Мовчан.
Даний курс розроблений для учнів 11-х класів,  призначений  для вивчення української літератури у загальноосвітніх навчальних закладах за філологічним напрямом (профіль української філології). Допоможе учням визначити провідну роль поезії у 1920-тих роках, її потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, духовних катаклізмів.

Структура курсу

Першим розділом курсу є методичні рекомендації щодо роботи з дистанційним курсом та список посилань на інтернет-ресурси, якими можна скористатися для кращого опрацювання теми.
Дистанційний курс складається із 8 занять за темами:
Заняття 1 «Українська література XX ст. як новий етап в історії на-ціональної культури. Складні суспільно-історичні умови розвитку. Основні напрямки: модернізм, соцреалізм, постмодернізм. Актуалізація проблем: митець і влада, свобода творчості.
Українська література і духовне відродження нації в першу третину XX ст. Літературні організації в Украї¬ні. Модерністські та авангардистські течії. Утвердження соціалістичного реалізму. Тісний зв'язок літератури з політикою, надмірна ідеологізація літера¬турного процесу. Поняття «розстріляного відродження»;


Заняття 2 «Провідна роль поезії у 20-ті роки. Павло Тичина. Життєвий і творчий шлях. Трагізм його творчої долі. Багатогранність таланту. Мистецькі уподо¬бання (малярство, музика)»;

Заняття 3 «Павло Тичина. Лірична поема «Золотий гомін». Вірші «Одчиняйте двері», «Скорбна мати». Образи-символи у вірші «Пам'яті тридцяти». Гуманістичний пафос збір¬ки «Замість сонетів і октав». Збірка «Плуг», цикл «В космічному оркестрі»;

Заняття 4 «Київські «неокласики». Загальна характеристика поезії «неокласиків», її особливості. Різногранний творчий шлях М. Зерова — лідера «нео¬класиків».  Вірш «Київ — традиція»;

Заняття 5. «Микола Зеров. Культурологічна основа збірки «Камена». Філософічність, афористичність його сонетів. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність. Вірш «Чистий четвер»;

Заняття 6. «М.Рильський. Життєвий і творчий шлях. Прина¬лежність до групи київських «неокласиків». Багатогран¬на діяльність. Рання творчість М.Рильського. Збірки «На білих остро¬вах», «Під осінніми зорями», «Синя далечінь». Вплив символізму на творчість поета»;

Заняття 7 «Євген Плужник – один із провідних поетів «розстріляного відродження». Життєвий і творчий шлях, тематика, основні мотиви творчості» ;

Заняття 8 Михайль Семенко – поет-футурист. Урбаністичні мотиви лірики(«Бажання», «Місто», «Запрошення»)»

Кожне заняття  має свою структуру:
тема;
цілі заняття;
план або алгоритм роботи;
словник термінів;
теоретичний матеріал;
практичні завдання;
комп’ютерні презентації;
тестові завдання перевірні для  кожного заняття (усього 8) і контрольний тест для оцінювання рівня засвоєння матеріалу курсу.

Крім того, у кожному занятті є перелік обов’язкових творів письменників для опрацювання та аналізу. У пункті «Практичні завдання» є зразки аналізу поетичних творів.