Професійна етика та культура спілкування / Уявлення. Їх класифікація, властивості та функції.

Уявлення. Їх класифікація, властивості та функції.

Уявлення. Їх класифікація, властивості та функції.

Уявлення - образ предмета або явища, не впливає в даний момент на органи чуття. Уявлення-вторинний образ предмета або явища, збережений у пам'яті.
З фізіологічної точки зору подання є актуалізацією слідів раніше виникали чуттєвих образів, причому при поданні порушується лише центральна частина аналізатора. Ні проекції образу у поза. Цим подання відрізняються від галюцинацій.
В основі вистави лежить сприйняття об'єктів, що мало місце в минулому. Можна виділити кілька типів уявлень.
По-перше, це подання пам'яті, тобто уявлення, які виникли на основі нашого безпосереднього сприйняття в минулому будь-якого предмета чи явища.
По-друге, це уявлення уяви. На перший погляд цей тип уявлень не відповідає визначенню поняття "уявлення", тому що в уяві ми відображаємо те, чого ніколи не бачили, але це тільки на перший погляд. Уява не народжується на порожньому місці, і якщо ми, наприклад, ніколи не були
Уявлення характеризуються наочністю (виникають як образи), фрагментарністю (повні пробілів), нестійкістю і непостійністю.
Функції уявлень
1) Сигнальна (відображення в кожному конкретному випадку не тільки образу предмета, раніше впливати на наші органи почуттів, але і різноманітною інформацією про цей предмет, яка яка несе сигнальне значення)
Наприклад, при вигляді апельсина виникає уявлення про нього як про їстівний і досить соковитому предметі. Отже, апельсин в змозі задовольнити голод або спрагу.
2) Регулююча функція полягає у відборі потрібної інформації про предмет або явище, раніше впливати на наші органи почуттів. Причому цей вибір здійснюється не абстрактно, а з урахуванням реальних умов майбутньої діяльності. Завдяки регулюючої функції актуалізуються саме ті сторони, наприклад, рухових уявлень, на основі яких з найбільшим успіхом вирішується поставлене завдання.
3) Настроювальна функція - проявляється в орієнтації діяльності людини в залежності від характеру впливів навколишнього середовища. Так, вивчаючи фізіологічні механізми довільних рухів, І. П. Павлов показав, що з'явився руховий образ забезпечує на будівництво рухового апарату на виконання відповідних рухів. Настроювальна функція уявлень забезпечує певний ефект, що тренує рухових уявлень, що сприяє формуванню алгоритму нашої діяльності.
Види уявлень.
- За видами аналізаторів (зорові, слухові, нюхові, дотикові та ін);
Подання - чуттєві образи, і їх класифікують за тим аналізаторах, з якими пов'язане їх виникнення. Виділяють зорові, слухові, нюхові, дотикові, рухові та інші уявлення. Формування уявлень про запах, смак, тактильної та інших фізичних властивостях предметів відбувається в житті, закріплюється у початковій школі та на уроках хімії, фізики.
М'язово-рухові уявлення лежать в основі рухів. Їх розпад призводить до того, що людина втрачає здатність здійснювати рухи у відсутності предмета, за поданням.
Непомітні, зародкові руху під впливом подання отримали назву ідеомоторних актів. Ідеомоторні акти виражаються в біоструми м'язів.
Має практичне значення і так звана ідеомоторна тренування. Подання руху викликає напруження м'язів і підтримує необхідний рівень їх тренованості.
За ступенем узагальнення в образі об'єктивної реальності розрізняють: одиничні, загальні і схематизовані подання.
Одиничні подання - представлення одного конкретного предмета і явища. Вони можуть виникнути на основі сприйняття реального предмета і твори мистецтва.
Як образи пам'яті, одиничні уявлення є основою впізнавання. Одиничні вистави - основа формування загальних уявлень.
Загальне уявлення - уявлення, про загальні риси групи подібних предметів.
Загальні уявлення вплетені в навчання будь-якого предмета. Схематизовані вистави - відображення предмета у вигляді умовного графічного зображення.
За ступенем вольових зусиль (мимовільні й довільні).