7 клас. Українська література. Навчальний курс.


Классы: 
7-В
Тільки учні школи та зазначених класів мають доступ до курсу.



Курс призначений для учнів 7 класу

Лекція Лекцій (31)
Завдання Завдань (64)



Склад курсу

Частина 1. 7 клас. Українська література. Тема 1. Із пісенних скарбів


СУСПІЛЬНО-ПОБУТОВІ ПІСНІ. ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ ПІСЕНЬ (СУСПІЛЬНО-ПОБУТОВІ: КОЗАЦЬКІ, ЧУМАЦЬКІ, КРІПАЦЬКІ, СОЛДАТСЬКІ, БУРЛАЦЬКІ, ЗАРОБІТЧАНСЬКІ ТОЩО). «ОЙ НА ГОРІ ТА ЖЕНЦІ ЖНУТЬ»;ТРАГІЧНИЙ І ГЕРОЇЧНИЙ ПАФОСИ КОЗАЦЬКИХ І ЧУМАЦЬКИХ ПІСЕНЬ. «СТОЇТЬ ЯВІР НАД ВОДОЮ», «ГОМІН, ГОМІН ПО ДІБРОВІ», «ОЙ У СТЕПУ КРИНИЧЕНЬКА»;КОЛОМИЙКИ «ДОЗВІЛЛЯ МОЛОДІ», «ЖАРТІВЛИВІ КОЛОМИЙКИ» — «ПЕРЛИ РОЗСИПАНОГО НАМИСТА». ОСОБЛИВІСТЬ ЖАНРУ І ЙОГО ЖИТТЄВІСТЬ.

Лекція Лекцій (3)
Завдання Завдань (7)



Частина 2. 7 клас. Українська література. Тема 2. Про далекі минулі часи - 1.


ІВАН ФРАНКО. КОРОТКІ ВІДОМОСТІ ПРО МИТЦЯ. «ЗАХАР БЕРКУТ». ІСТОРИЧНА ОСНОВА ТВОРУ; І. ФРАНКО «ЗАХАР БЕРКУТ». ЗМАЛЮВАННЯ ГЕРОЇЧНОЇ БОРОТЬБИ РУСИЧІВ ПРОТИ МОНГОЛО-ТАТАРСЬКИХ НАПАДНИКІВ; І. ФРАНКО «ЗАХАР БЕРКУТ». ПРОБЛЕМА ВИБОРУ ЛЮДИНИ У ВИРІШАЛЬНІЙ СИТУАЦІЇ. ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ ЗАХАРА БЕРКУТА; Т. ШЕВЧЕНКО. ТВОРЧЕ ЖИТТЯ ПОЕТА. «МЕНІ ТРИНАДЦЯТИЙ МИНАЛО». ЗМІНА ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ НЕЗАХИЩЕНОЇ ДИТЯЧОЇ ДУШІ У ВЕЛИКОМУ І СКЛАДНОМУ СВІТІ; Т. ШЕВЧЕНКО «ТОПОЛЯ». РОМАНТИЧНА ІДЕЯ НЕЗНИЩЕННОСТІ СПРАВЖНЬОГО КОХАННЯ, КРАСИ, ВІРНОСТІ; Т. ШЕВЧЕНКО. «ЗАПОВІТ» - ТВІР, ЩО ЄДНАЄ МИНУЛЕ, ТЕПЕРІШНЄ І МАЙБУТНЄ;АНДРІЙ ЧАЙКОВСЬКИЙ. КОРОТКО ПРО МИТЦЯ. «ЗА СЕСТРОЮ». ВІДТВОРЕННЯ ІСТОРИЧНИХ ПОДІЙ З ПОЗИЦІЙ ГУМАНІЗМУ; А. ЧАЙКОВСЬКИЙ «ЗА СЕСТРОЮ». НАПРУЖЕНИЙ ДИНАМІЧНИЙ СЮЖЕТ ГЕРОЇКО-РОМАНТИЧНОЇ ПОВІСТІ.

Лекція Лекцій (8)
Завдання Завдань (17)



Частина 3. 7 клас. Українська література. Тема 3. Про далекі минулі часи - 2.


Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. Автобіографічна повість про дитинство.ТЛ: автобіографічний твір.Єдність світу природи і світу дитячої душі.Звичаї, традиції українців.Образи гусей-лебедів,чутливого до краси хлопчика Михайлика.Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Цікавий епізод із дитинства письменника. Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіографічна основа твору.Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

Лекція Лекцій (5)
Завдання Завдань (10)



Частина 4. 7 клас. Українська література. Тема 4. ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА?»


Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. ТЛ: поглиблення поняття про гумор.Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загально-людських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.Ліна КОСТЕНКО. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…») Ліна КОСТЕНКО. «Кольорові миші» Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.Ліна КОСТЕНКО. «Чайка на крижині», «Крила» Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості»,що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…»Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики. Василь СИМОНЕНКО.«Гей, нові Колумби й Магеллани…» Загальнолюдські цінності та ідеї.Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

Лекція Лекцій (9)
Завдання Завдань (18)



Частина 5. 7 клас. Українська література. Тема 5. МИ – УКРАЇНЦІ - 1.


Олег ОЛЬЖИЧ. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»)Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.Олена ТЕЛІГА. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день»Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.

Лекція Лекцій (2)
Завдання Завдань (4)



Частина 6. 7 клас. Українська література. Тема 6. МИ – УКРАЇНЦІ - 2.


Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши чимало перемог. Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька»Відомий український поет і його пісні, що стали народнимиХудожні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.

Лекція Лекцій (4)
Завдання Завдань (8)