ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ І ЕТАПУ МІЖНАРОДНОГО ІМЕНІ ПЕТРА ЯЦИКА КОНКУРСУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 5-9 кл

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ  І  ЕТАПУ  МІЖНАРОДНОГО ІМЕНІ  ПЕТРА ЯЦИКА КОНКУРСУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

7 КЛАС

1. Замініть словосполучення прислівником-синонімом.

 

ЗРАЗОК: На весь голос-голосно

Рукою подати-

Як кіт наплакав-

На віки вічні-

Як сніг на голову-

Рухається як черепаха-

Сидіти не в своїй тарілці-

 

2. Виберіть із дужок правильний варіант прийменника.

Острів(у,в) океані, соняшники (у,в) цвіту, купали у воді( у,в) воді, дивитися(з,із ) любов’ю, прийшов(з,із) школи, прийшов (у,в) гості).

 

3.ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ між ФРАЗЕОЛОГІЗМОМ І ЙОГО ЗНАЧЕННЯМ                                     

.

Сам не свій.                                     Кожен насаперед думає про себе.

Піти на свій хліб.                            Почуватися незручно, некомфортно.

Своя сорочка ближча до тіла.       Приголомшений.

Не у своїй тарілці.                 Жити самостійним життям.

Забезпечувати себе матеріально.

 

4. ВСТАВТЕ ПРОПУЩЕНІ БУКВИ. ПОЗНАЧТЕ ПРЕФІКСИ. З ТРЬОМА СЛОВАМИ(НА ВИБІР) СКЛАДІТЬ РЕЧЕННЯ.

 

Ро..чистити, ..шити, ро..чесати, ..сунути,    ро..чарувати,  ро..стелилось,  ..спитати,  ро..питати,  ..бити,  ро..танув,  ро..хитували,  ..цементувати,  ..дути,  ..формувати, ро..женеш,  ро..жився.

 

5. НАПИШІТЬ  ТВІР НА ТЕМУ «Осінні мелодії».

 

 

                                  Усний  тур

 

Створіть власне висловлювання на тему «Мовні проблеми сьогодні»

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ І ЕТАПУ   МІЖНАРОДНОГО ІМЕНІ ПЕТРА ЯЦИКА КОНКУРСУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ.

 

                                                        6 КЛАС

 

1. ЗАПИШІТЬ СЛОВА, ВСТАВИВШИ ПРОПУЩЕНІ БУКВИ. ДОБЕРІТЬ ДО НИХ ПЕРЕВІРНІ СЛОВА.

 

Моло..ба-                     про..ба

Ні..ті-                            в..рховина-

Ст…лився-                   к..слиця-

Гр...чаний-                   боро..ба-

 

2.ПІДБЕРІТЬ СИНОНІМИ ДО СЛІВ:

 

Стежка-

Красивий-

Ледар-

 

3. ЗЯСУЙТЕ, ЯКІ ПАРИ СЛІВ Є СЛОВОСПОЛУЧЕННЯМИ, А ЯКІ-РЕЧЕННЯМИ. ВИПИШІТЬ ЛИШЕ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. З ОДНИМ ІЗ НИХ  СКЛАДІТЬ РЕЧЕННЯ.

Польові квіти ; ростуть у полі; чудовий ранок; чай у чашці; діти читають; читання книжки; жовте листя; листя опадає.

 

4. ВИПРАВТЕ ПОМИЛКИ В  ТЕКСТІ.

 

Береза дуже красиве дерево. У берези білий стовбур. З берези падають крилаті зернята.  Вітром зернята розносяться по землі. З кожної зернини виросте нова береза.

 

5. НАПИШІТЬ ТВІ-МІНІАТЮРУ «БАГРЯНОЛИСТИЙ КЛЕН»

 

 

                                  Усний  тур

 

Розкрийте походження назви населеного пункту, у якому ви живете.

 

Завдання для проведення І етапу  Міжнародного

імені Петра Яцика конкурсу знавців української мови.

 

                                            5 клас

 

1.   Напишіть твір на тему: «Моя улюблена пора року».

 

2.    З поданих  пар слів випищіть словосполучення. Схарактеризуйте їх.

 

    Золота осінь, до брата, приїхати до міста, холодний вітер, з пагорба, на батька, співати дзвінко, пісня дзвенить, червоні  жоржини.

 

3.    Поставте розділові знаки у реченнях.

 

Білим пухом тополиним все застелене довкола сад подвір’я щлях левада.

Ручку олівці фломастери гумку лінійку таке приладдя повинен мати школяр.

 

4.    Поширте речення.

 

Надійшла осінь.  Пожовкла трава. Листя почало сохнути. Подув вітерець.  Хмари розповзлися.

 

5.    Запишіть у кличному відмінку такі слова:

 

Мама, тато, бабуся, дідусь, тьотя, дядя, друг, подруга, директор, учитель, колега.

 

 

                   Усний  тур

Поясніть прислівя «Чого Іван навчиться, те Іван буде знати»

Завдання  для проведення І етапу  Міжнародного

імені Петра Яцика конкурсу знавців української мови.

 

8      клас

 

1.    Вкажіть слова, в яких поділ на склади для перенесення подано з порушенням  орфографічних правил. Напишіть правильний варіант.

А-ва-рі-я,жа-лі-бно, ни-зький, пір’-я, жа-рго-нізм, на-дзе-мний, жа-рті-в-ли-вий, ясно-о-кий, на-шви-дку, я-вір, се-стра, пра-цез-дат-ний, ріл-ля, май-ка, пов-здовж.

 

2.    Запишіть текст, розкриваючи дужки.

    Соня(ч,ш)ний зайчик

    Спати лягає

    (З,С)краю поду(ж,ш)ки

    Світло др(е,і)має.

    Сам прок(и,е)дається,

    (З,С)кочить із хати,

    Сон(е,и)чку-мамі

    Сон ро(з,с)казати.

 

3.Спишіть записуючи числа словами.

До 279 додати 63;

Від 164 відняти 28;

Додати 333 і 595;

 

 4..Відредагуйте речення

1) Учні вже повернулися зі школи, що навчалися в другу зміну.

2) Вода, текуча з гір,чиста і прохолодна

3) У поході, коли буваєш, то милуєшся природою.

 

5. Напиши твір-мініатюру « Моє улюблене українське свято».

 

                       Усний тур

Виступіть на уявній учнівській конференції «Сучасні моральні цінності молоді».

Завдання  для проведення І етапу  Міжнародного

імені Петра Яцика конкурсу знавців української мови.

 

9 клас

 

1.    Від іменників утворіть форму орудного відмінка однини. З одним із них (на вибір) скласти речення, ускладнене однорідними членами.

Сіль, тінь, ніч, мати, піч, подорож, папороть, любов, щедрість.

 

 

2.   Спишіть словосполучення, вставляючи замість крапок потрібні букви. З підкресленим утворіть речення, ускладнивши його однорідними членами.

Любител..с..кий сп..ктакль, овоч..вий салат, туре..кий орнам..нт, криворіз..кий комб..нат, край..вий музей, зеленен..кий барв..ночок, взутт..ва фабрика, червонес..н..ке ябл..ко, фіз...чний стан, граф..чний малюнок, Софі..на книга, мам..н каб..нет, со..вий гуляш.

 

3.    Напишіть правильно

Дві дівчата, три курки, чотири чудеса, три болгари, два селяни, чотири очі, сто тридцять три телята, двадцять три воріт, чотири поні.

 

4.    Запишіть подані слова за алфавітом. Вкажіть кількість звуків і букв у кожному слові.

Доярка, ящик, юнь, воєдино, джемпер, батальйон, підйом, мальовничий, вольєр, ганьба, більярд, сьогоднішнє, індієць, перелякають, звичай, хвиля, дзеркальний,  район, майор.

 

5.     Складіть речення з фразеологізмами

Сам собі на умі –

Сушити собі голову –

І гадки не має –

Намилити шию –

 

6.    Напишіть твір на тему: «Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми її плекатимемо» (О. Гончар)

 

Усний тур

 

Чи потрібна Україні друга  державна мова? Висловте свої думки?

 

Завдання  для проведення І етапу   Міжнародного

імені Петра Яцика конкурсу знавців української мови.

 

5 КЛАС

 

1.     Написати  твір-розповідь «Осінні мелодії».

 

2.      З поданих пар  слів випишіть словосполучення.  Визначте головне та залежне слово.

 

Золота осінь,  до брата, приїхати до міста, холодний вітер, з пагорба, співати дзвінко, пісня дзвенить, червоні  жоржини, дерева і кущі.

 

3.     Знайдіть і підкресліть у реченнях підмет і присудок. Укажіть , якими частинами мови вони виражені.

 

Море дедалі втрачало спокій.  Чайки-передвісники бурі.  Вони знімалися з одиноких скель,  припадали грудьми до хвилі й плакали над морем.  Брили зеленуватої води непомітно підкрадалися до берега,  падали на пісок і розбивалися.

 

4.     Додайте до поданих дієслів  НЕ.  Поясніть правопис цих слів.

 

Коли не пиріг, той  …пирожися, коли  …тямиш, то й  …берися.

Хочеш їсти калачі,  …сиди на печі.

Брехун брехуна  …навидить.

Не моє просо, не мої горобці,  …буду й відганяти.

 

   

 УСНИЙ ТУР

 

        Виразно прочитайте вірш про  Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подобається