Заняття з розвитку мовлення для дітей 6-го року життя Тема: Розгляд картини А.І.Куїнджі Місячна ніч на Дніпрі»


Заняття з розвитку мовлення

для дітей 6-го року життя

Тема: Розгляд картини А.І.Куїнджі Місячна ніч на Дніпрі»

Мета: закріпити поняття «пейзаж», види пейзажу. Розвивати мовлення, вміння підібрати поетичні рядки для опису картини, естетичне сприйняття, мислення, креативність. Показати дітям красу української природи. Виховувати інтерес до живопису, любов до природи.

Обладнання: репродукція картини А.І.Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі», добірка пейзажів за видами, аудіозапис пісні «Ніч яка місячна».

Активізація словника: музей, картини.

Хід заняття:

Вихователь. Сьогодні ми з вами вирушаємо до музею. А що ж таке музей? (Те місце, де зберігаються і виставляються картини, різні витвори мистецтва, щоб люди могли їх бачити, милуватися ними). Зверніть увагу, що навколо знаходяться картини тільки із зображенням пейзажів. Давайте пригадаємо які різновиди пейзажів ми знаємо. (Сільський, міський, архітектурний, промисловий, природний, фантастичний, морський.)

Гра «Знайди і покажи». Діти визначають і називають вид пейзажів на представлених репродукціях картин.

Гасне світло.

Вихователь. Сьогодні до нас в гості завітала ніч. Як змінилась студія? Якими кольорами можна зобразити ніч? (Чорний - темний, глибокий, таємничий). Але поруч з темрявою завжди існує світло: на нічному небі сліпучим світлом горять зірки і місяць; вогонь запаленою свічки вдень майже непомітний, уночі він засліплює очі своїм сяйвом. Сьогодні я хочу познайомити вас з картиною Архипа Івановича Куїнджі, художника, який дуже полюбляв ніч і присвятив ій дуже багато своїх картин. Одна з них «Місячна ніч на Дніпрі».

Діти розглядають картину.

Вихователь. Над Дніпром зійшов місяць. Він дивиться у темні сплячі води й дарує їм своє холодне місячне світло. Він наче чарівний... Місяць освітив ріку, хатки, стежинки, що йдуть аж до Дніпра. Повітря сповнене приємною прохолодою, котру ніч подарувала стомленій від спеки землі. Вдихніть у себе нічний аромат. У ньому запах духмяних трав. Що ви чуєте у тиші ночі? Спросоння де-не-де сплескує вода у річці, співає цвіркун.

Подивіться які барви використав художник, щоб показати нам красу ночі: зелень заснула і потонула у темній нічній фарбі; вода у річці темна, як небо, у ній яскраво відображається біле місячне сяйво; небо - темне, місцями сіре з чорними хмарами. У місячну ніч найпомітніші білі, світло-зелені, світло-блакитні предмети. А червоні стають сірими й чорними.

Вихователь. Який час доби зобразив художник? Чи спостерігали ви коли-небудь таку ніч? А безмісячну ніч? Які барви використав художник, щоб передати, яка гарна ніч на Дніпрі, особливо при місячному сяйві? Які відтінки використав, щоб передати місячне сяйво? (Сталевий, кремовий, пісочний...) Давайте послухаємо, що можна почути вночі? Які аромати? Яка на дотик вода? Що вам нагадує місячна доріжка? Який настрій викликає картина? Що вам найбільше подобається в картині? А ось як ніч відображається в пісні «Ніч яка місячна» (Прослуховування).

Гра «Створи картину»

Діти в своїй уяві пишуть картину, спираючись на прослухану пісню.

Етюд «Що буває чорним?»

Діти називають ті предмети, які бувають чорними.

Вихователь. Якби ви були чарівниками, то які б чорні предмети перефарбували в інші кольори? Які саме? Чому? Чи сподобалась вам наша подорож? А закінчити я хотіла б словами вірша...

Тиша. Ніч навкруги.

Лиш джерельце дзюрчить.

Місяць світлом своїм

Все навколо сріблить.

Річка срібна біжить.

Мчить сріблястий струмок.

Срібна травка дрижить,

В'ється срібний димок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подобається