Відкритий урок у 2 класі

Відкритий урок у 2 класі

Відкритий урок у 2 класі, 15.11.2017

Тема:   Апостроф. Вимова і написання слів з апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р перед апострофом.

Мета:

•              формування предметних компетентностей: удосконалювати вимову слів з апострофом перед я, ю, є, ї; учити правильно читати слова з апострофом, пози­чати апострофом на письмі роздільну вимову звуків; формувати вміння опрацьо­вувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачу­вати словниковий запас школярів; розвивати мовлення, увагу; виховувати культуру спілкування;

*              формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати здатність самоорганізовуватися до навчальної діяль­ності, співпрацювати в парах, виконувати розумові операції та практичні дії;

комунікативної: розвивати усне мовлення, фонематичний слух, навички правильної артикуляції звуків;

інформаційної: удосконалювати навички роботи з дидактичним роздавальним матеріалом, з підручником;

соціальної: розвивати вміння продуктивно співпрацювати з однокласниками в парах.

Тип уроку: комбінований..

Обладнання: комп’ютерна презентація, лялька – панночка Каліграфія, будиночки з буквами, братик «Апостроф», сестричка «Кома», схема-алгоритм, картки з малюнками, картки для самооцінки.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ

Доброго ранку! Мовлю за звичаєм.

Доброго ранку! Кожному зичу я!

Всім, хто присутній сьогодні у нас –

Здоров’я і щастя бажає наш клас.

 

 

Прийом «Незвичайний початок» (релаксація). Слайд 2

·                     Діти, заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, все знаєте. Ви розумні і творчі. Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. У вашому серці – любов і добро. Ви сповнені енергії, щоб працювати разом зі мною. Ви веселі, бадьорі – будем працювати старанно, гарно на радість собі і всім.

·                     Я бажаю розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результати.

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.                Хвилинка каліграфії. Слайд 3

УРОК ПОЧНЕМО БЕЗ ЗУПИНКИ

З КАЛІГРАФІЧНОЇ ХВИЛИНКИ.

Запишіть число

 Класна робота

До нас на урок завітала сьогодні поважна гостя. Без неї неможливо вивчати українську мову. Це охайна і красива дівчинка – панночка Каліграфія. Прийшла вона не просто так, а буде весь урок спостерігати та своєю чарівною паличкою нагадувати, як каліграфічно треба писати в зошитах. І ось, що наша гостя принесла.

Бб Пп Вв Мм Фф Рр

Яя Юю Єє Її

-                     Які звуки позначають ці букви?

-                     Як гадаєте, чому саме ці букви запросила панночка Каліграфія до нас на урок?

-                     Відповідь на це питання ми знайдемо протягом уроку.

2.           Робота над прислів’ям. Слайд 4

-                     Прочитайте і поясніть прислів’я. 

Пташка красна пір’ям, а людина знанням.

3.                Гра «Модельєр» Слайд 5

До слів моделі враз

Побудує  клас.

- Побудуйте  звукові схеми до слів знання і пірʼя.

- Проаналізуйте звуки, позначені буквою я.

4. Передбачення теми уроку

- Як ви гадаєте, над чим ми будемо працювати?

Учні. Ми будемо працювати над словами, які вживаються з апострофом.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

МОТИВАІЦЯ. Слайд 6

Наш Незнайко ніч не спав,

Ось такі слова писав.

Помилки він допускав,

Бо правил не знав.

Ви йому допоможіть,

Слова гарненько відновіть

І правил ви його навчіть.

Щоб самим все добре знати

Помилок не допускати.

(Хлопʼята, хомʼяк, мʼяч, подвірʼя)

-          Сьогодні на уроці ми будемо вчитися читати і писати слова, в яких букви я, ю,

є, ї позначають два звуки після твердих приголосних, тобто слова з апострофом і спробуємо скласти схему-алгоритм про вживання апострофа.

Але спочатку нам потрібно дізнатися, що ж таке апостроф.

1.     Робота над змістом правила  (с. 54, правило 1).

2.     Вправа «Асоціація»

-         На що схожий апостроф?

Учні. На кому.

Послухайте казку.

Казка про Апостроф і Кому

За горами, за лісами у чарівній  хатинці  живуть братик Апостроф і сестричка Кома. Вони дружать між собою. Братик трішки гордовитий, бо пнеться до голови букв, а сестричка – скромна, все біля ніг. Але не всі слова дружать з гордовитим братиком Апострофом. Його приймають слова після букв б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.     Подорож до країни Граматика.

Вчитель. - Ой,  мені здається, що хтось тут гомонить.  Зупинімося біля першого будиночка. Хто тут живе?

Учні. Б, п, в, м, ф, р.

Вчитель. Зупинімося біля другого будиночка. Послухаємо, хто ж тут розмовляє!

Учні. Я, ю, є, ї.

Вчитель. Приголосні ці гордовиті, бо не люблять зливатися з голосними я, ю, є, ї, хочуть, щоб їх вимовляли роздільно, тому й живуть окремо. Їх розділяє братик Апостроф.

2.     Робота над змістом правила (с. 54, правило 2).

- На с. 54 є ще одне правило.

- Прочитайте його в парах – один читає, інший слухає. І дізнайтеся, чи допомогла вам казка зрозуміти правило.

3.                 Складання схеми-алгоритму.

Апостроф  ставиться

 

Після букв

б, п, в, м, ф, р,

які позначають

[б, п, в, м, ф, р]

 

При роздільній вимові

 

Перед я, ю, є, ї,

що позначають по два звуки

[йа], [йу], [йе], [йі]

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. Хто з вас хоче розповісти правило за схемою?

4.     Гра «Дослідники» (утворити слова)  Слайд 7

Апостроф з нами грається.

         Які слова складаються?

П’ятниця, солов’ї, комп’ютер, мʼята

5.                 Робота за підручником (с. 54, впр. 2). Слайд 8

-                     Прочитайте слова.

-                     Вимовте звуки, що позначають підкреслені букви.

-                     Вимовте звуки, що позначають виділені букви.

-                     Спишіть слова.

Соловʼї, бʼють, пє, пять.

 

 

Фізкультхвилинка.  Слайд 9

Хлопчики й дівчатка!

Швиденько всі вставайте

Й розминку веселинку

Зі мною починайте.

Раз – підняти руки в гору,

Два – нагнутися додолу.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Нахил вліво – раз, два, три.

Нахил вправо – раз, два, три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

6.                 Вибіркове самостійне списування Слайд 10

Якщо уважний учень ти,

Слова з апострофом спиши.

Кам’яний, пюре, б’ють, свято, в’ялий, буряк, бур’ян.

V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

            1. Робота за підручником (с. 54-55 впр. 3)

-                     Прочитайте текст. Про що розповіла Антону фея П'ятинка?

-                     Спишіть перший абзац. Підкресліть слова, які пишуться з апострофом.

-                     Вимовте виділене слово. Зробіть звукову схему цього слова.

-                     Поясніть правопис апострофа.

-                      Яку пораду ви прочитали? Як ви її розумієте?

2. Робота в групах

Розумову фіззарядку

Зробить наша голова.

Правило ви пригадайте,

Знайдіть з апострофом у слова.

-         І група – група братика «Апострофа»

-         ІІ група – група сестрички «Коми»

-         Вам потрібно відібрати малюнки в словах, яких пишеться апостроф.

(Буряк, сімʼя, п’ять, пірʼя, м’ята, рюкзак, мʼяч)

-         Складіть з цими словами речення.

VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

РЕФЛЕКСІЯ (з використанням прийому «Світлофор настрою»)

          1. Вправа «Незакінчене речення» Слайд 11

Цікаво…

Знаю …

Вмію …

2.      Самоцінювання результатів навчальної діяльності учнів.  Слайд 12

Оцініть свої знання за допомогою гри «Світлофор настрою»

Давайте пригадаємо, що означає кожен колір.

Вчитель. Подивіться на свої записи в зошитах.
- Хто писав старанно, чисто?
-  Кому подобається його каліграфія?
      - За вами весь час стежила панночка Каліграфія. І ось вона надіслала вам таке повідомлення.

-          Прочитайте разом слова панночки Каліграфії: «Спасибі за дбайливе ставлення до рідної мови»  Слайд  13

Вербальне оцінювання учнів.

Молодець!

Хорошо!

Добре!

Старайся!

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (на вибір)       Слайд 14

Обрати одне завдання, яке зможете виконати.

1.     С. 54, Впр. 3. 

-          Поясніть, як ви розумієте слова феї П'ятинки. Спишіть їх. Зробіть звукову схему підкресленого слова.

2.     С.  54, Впр. 1.

-         Списати вірш. Підкреслити слова, які пишуться  з апострофом.

Подобається