УВАГА! «Ярлик» НА ДІТЕЙ!


У розмові щодо дітей досить часто можна почути: «Він постійно літає в хмарах на заняттях», «У нашого старшенького туго з математикою», «З листом у нього не склалося», «Забувака», «Мямля» та інші «визначення», які не що інше, як «ярлики», які дорослі вішають на дитину і тим самим, не дають трапитися позитивним змінам.

Подібних прикладів можна навести мільйон і привід для «ярлика» завжди буде, але що цікаво - свідомо чи ні, дитина починає відповідати заявленому визначенню, так як сил чинити опір часто немає сил, відповідного грунту їй не створюють, ще й з кожним днем ​​все більше поглиблюють ситуацію, що склалася.

Важливо розуміти, що наші діти - вони ж НАШІ!

Саме від нас вони беруть перші життєві установки, приклади спілкування і ставлення до людей, речей, навчання і праці. Діти вчаться і очікують від дорослих підтримки, допомоги, а отримують часто критику, докори і образи. Як би добре дорослий не знав дитину, він не має права визначати його «роль», ставити на неї «ярлик», так як змінити актуальну ситуацію можна завжди.

Для цього, звичайно, потрібно працювати не тільки дитині, але і дорослому.  

Розглянемо кілька важливих пунктів на шляху до створення доброзичливих і гармонійних відносин з дітьми, які допоможуть уникнути навішування «ярликів» на зростаючу особистість:

Дитина з народження має право на ПОВАГУ. Це повинно стати золотим правилом у спілкуванні. Слова, дії, вчинки по відношенню до дитини повинні бути виключно справедливими і доброзичливими.

Дитина має право на ПОМИЛКУ. «Не помиляється тільки той, хто нічого не робить», напевно, відомий вам вираз. Дітей він стосується особливо сильно, так як їм щодня доводиться доводити, що вони щось можуть, що не тільки дорослий «умілий молодець», а й вони можуть бути спритними і успішними.

Дитині важливо відчувати ДОВІРУ. Малюкові ще багато чому доведеться навчитися і все, що не стосується безпеки дитини, дозволяйте пробувати робити самій, виділяйте свої зони відповідальності в житті дитини, щоб підвищувати її цінність як окремої людини.

Створюйте ситуації УСПІХУ. Це дуже хороша і корекція, і профілактика різного роду навчальної неуспішності. Це коли потрібно дати дитині зрозуміти, що у неї виходить! Виконайте частину роботи, де дитина побачить власну компетентність, і від душі порадійте за неї! Не бійтеся висловлювати свій захват!

Позитивно мотивуйте дитину, вказуючи на те, що вийшло найкраще. «Ярлики» часто є наслідком саме того, що помічалися тільки негативні сторони, абсолютно ігноруючи те, що було зроблено добре.

Будьте завжди найдостойнішим, позитивним прикладом для дитини. Не важливо, батько ви або вчитель, важливо, що у вашому ставленні повинна відчуватися любов, увага до дитини, тоді вона обов'язково відповість вам повагою, старанням і своїми успіхами.

Подобається