Урок письма

Тема. Закріплення написання вивчених букв.  

 

Мета: закріплювати вміння писати раніше вивчені букви, склади і слова з ними; вчити спи­сувати з друкованого і рукописного текстів; вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; розвивати зв’язне мовлення, увагу; виховувати охайність, старанність.

 

Обладнання: картка з правилами роботи на уроці, предметні малюнки, плакат «Правильно сиди, коли пишеш», картки з друкованими та прописними літерами.

 

Хід уроку.

 

I. Організаційний момент.

— Послухайте вірш і спробуйте скласти правила роботи на сьо­годнішньому уроці.

Щось відоме та нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння —

І тоді прийде уміння.

І про тебе, на кінець,

Люди скажуть: «Молодець!»

Вивішую картку з правилами роботи на уроці.

 

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

— Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати. А куди саме ми поїдемо, ви дізнаєтеся, відгадавши загадку Лесі Вознюк.

Взимку — чорний і сумний,

Навесні він гомінкий,

Влітку — щедрий і зелений,

Восени — жовто-багряний.

                                                 (Ліс)

— А їхати ми будемо на такому транспорті, щоб вмістився увесь наш клас.

Будинок дивний знаєш ти,

Людей чимало там завжди.

Та він на місці не стоїть,

А по дорозі все біжить.

                                                  (Автобус)

— А проводжати нас лісом буде його мешканець.

Він із казки, він із пісні,

Зуби в нього, як залізні,

Капустину він гризе.

Зветься звір на букву З.

                                                  (Зайчик)

— Що ж, вирушаймо!

 

III. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми разом із Зайчиком повторимо написання ра­ніше вивчених букв.

 

IV. Повторення вивченого матеріалу.

— У лісі живе дуже багато звірів. І вони на вас давно вже чека­ли. Але ми знаємо, що є там і багато перешкод.

Ось і перша перешкода. Діти, це лисичка!

1. Гра «Віднови букву».

— Лисичка хитра. Вона стерла частинки букв. І хоче, щоб ми з вами їх відновили. Лисичка впевнена, що ви цього зробити не зможете. А Зайчик її переконує, що все навпаки. (На дошці зазда­легідь приготовлені частинки букв.) Ви повинні назвати букву і записати її на дошці.

 

 

 

— Молодці! Ви дуже добре впоралися із завданням Лисички. Вона нас пропускає.

Але з’явилася інша перешкода. Це Вовчик.

2. Повторення гігієнічних правил письма.

— Він напередодні роздивлявся ваші зошити і помітив, що деякі букви у вас виходять не найкраще. Тому Вовчик нас не пропус­тить, поки ми не напишемо їх. Але перед цим розкажіть Вовчикові, як правильно сидіти за партою.

Учні повторюють правила сидіння за партою, вимог до положення зо­шита, тримання ручки.

3. Повторення назв ліній сітки зошита.

— Давайте згадаємо, як називаються лінії у сітці зошита. По­кажіть їх Вовчикові.

Учень виходить до дошки, називає лінії та показує їх.

4. Повторення написання великих і рядкових букв Лл («ел»), Мм («ем»).

1) Аналіз елементів букв.

Виставляю рукописні букви на дошку.

— З яких елементів складається велика буква Л («ел»)? (Скла­дається з двох елементів: довгої прямої похилої лінії з заокругленням внизу вліво, довгої прямої похилої лінії, з заокругленням внизу вправо).

— З яких елементів складається рядкова буква л («ел»)? (Скла­дається з двох елементів: короткої прямої похилої лінії з заокругленням внизу вліво, короткої прямої похилої лінії, з заокругленням внизу вправо.)

— З яких елементів складається велика буква М («ем»)?

— З яких елементів складається рядкова буква д («де»)? 2) Письмо букв у робочому зошиті

5. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика).

ЗАЙЧИК

Сірий зайчик пострибав,

Вушками почухав,

Потім зайчик задрімав,—

Пісеньку послухав.

Другий і третій пальці трохи зігнуті, «стир­чать» вгору, зап’ястя «скаче» по столу, потім другий палець тре по третьому, і, нарешті, вся долоня стає на ребро.

— Вовчик дякує вам за гарну роботу. Тепер він повірив Зайчи­кові, що вмієте гарно писати літери. Сірий нас пропускає.

6. Письмо складів.

— Але перед нами наступна перешкода.

 

 

 

 

 

 

Це річка, яку нам потрібно перейти, побудувавши місток з це­глинок.

— Запишіть склади в робочі зошити.

— Дуже добре впоралися ми і з цією перешкодою. Але, щоб про­йти, нам потрібно ще й слова скласти і записати. А Зайчик нам до­поможе своїми малюнками швидше відшукати слова. (Ви­вішую на дошку малюнки.)

(Рибка, мавпа, замок, візок, зірка)

— Молодці! Ми впоралися із завданням, перейшли через міс­ток. Але за деревом на нас чекає, відгадайте, хто.

Навіть в спеку, відчайдуха,

Не скидає він кожуха.

Взимку ж холоду боїться.

Лізе до барлоги грітись.

                                                (Ведмідь)

— Ведмедик теж нам приготував завдання і, лише виконавши його, ми пройдемо далі по лісу. Але перед цим Ведмедик пропонує нам трішки відпочити.

7. Фізкультхвилинка.

Ведмежата дружно жили,

Із річечки воду пили:

Ось так, ось так, ось так!

(Нахили вперед.)

Відпочивши, працювали,

Разом лапи піднімали:

Ось так, ось так, ось так!

(Танцюють.)

8.  Письмо слів.

— Утворіть нові слова, змінюючи букву, що позначає голосний звук.

Зразок: лак — лік.

Рука — (ріка), віл — (вал), сама — (сома).

— Молодці! Ви швидко впоралися із цим завданням. Тому Вед­медик пропонує вам виписати слова з буквою «де».

Весна, лід, ліс, садівник, вода, пенал, бинт.

— Ведмедик дякує нам за роботу, він нас пропускає.

9.  Письмо речень.

— Назустріч нам — Їжачок. Він хоче перевірити, як ми склада­ємо і записуємо речення, списуємо з друкованого і рукописного тексту.

1) Списування з рукописного тексту.

— Спишіть речення, яке написав нам Їжачок.

2) Списування з друкованого тексту.

— Побудуйте правильно речення. (Вивішую на дошку картки зі словами, учні складають і записують речення.)

(Ми коло трактора. Лесик сів коло акваріума.)

— Ви дуже добре впоралися з останнім завдан­ням у чарівному лісі. Тому Їжачок хоче дати нам цікаве додаткове. Ми повинні роз’єднати слова в реченні, яке записав Їжачок, і написати його. А Зайчик знову допоможе, він намалював малю­нок, на якому вказано, про що це речення.

 

 

 

 

ТатокупивТимковівелосипед.

 

V. Підсумок уроку.

— Ось завершилася наша подорож чарівним лісом. Час поверта­тися додому. Зайчик дякує нам за нашу допомогу. Він довів жите­лям лісу, що учні нашого класу впораються з будь-яким завданням.

— Написання яких букв ви повторили на сьогоднішньому уроці?

— Завдання від якого звіра вам найбільше сподобалося?

— Яке завдання для вас було найскладнішим?

— Для того, щоб подякувати вам, Зайчик приготував ребуси. Розгадайте їх.

Подобається