Сюжетно-рольова гра «Поліція»


Мета: формувати вміння дітей планувати, домовлятись, аналізувати дії учасників гри, розвивати сюжет гри, вводити нові персонажі; закріпити вміння, використовуючи атрибути, брати на себе різні ролі відповідно до сюжету гри. Виховувати поважне ставлення до професії поліцейського.

Обладнання: маски, костюми (колобка, вовка, зайця, лисиці, ведмедя, баби, діда, поліцейських), папка з документами для поліцейських, телефон.

Ігрові ролі: баба, дід, колобок, заєць, вовк, ведмідь, лисиця, поліцейський.

Попередня робота: читання казки «Колобок»; бесіда про профессію полицейського; розгляд ілюстрацій із зображенням поліцейських, робочого місця поліцейського; перегляд презентації «Поліція».

Очікуваний результат: сюжетно-рольова гра «Поліція» допоможе дітям розвивати фантазію, уяву, познайомитись з професією поліцейського та роботою поліції, а також сформує навички гри в колективі, підвищить увагу до праці поліцейських.

Хід гри:

Вихователь. Діти, ви добре знаєте, хто такий поліцейський і яку саме роботу він виконує? (Відповіді дітей). Розкажіть, хто працює в поліції? У чому полягає робота поліцейських? (Відповіді дітей).

Вихователь. Я хочу запропонувати вам пограти в незвичайну гру, яка називається «Поліція». Ми з вами пригадали казку «Колобок», в якій розповідається як баба спекла колобка і поставила його вистигати на вікно, а він зник. Бабуся звернулась за допомогою до поліцейського, сподівючись, що він допоможе знайти колобка, поліцейський проведе розслідування. Хочете пограти в таку цікаву гру? Тож давайте розподілимо ролі. Хто хоче бути бабусею, дідом, поліцейським, вовком, зайцем, лісичкою, ведмедем, колобком? Щоб цікаво було грати, потрібно визначити, де буде знаходитись поліцейський, побудувати з м'яких будівельних кубків будинок для бабусі й дідуся. (Діти разом з вихователем будують будинок з м'яких кубиків, ставлять столи і стільці для кабінету поліцейського).

Розвиток ігрового сюжету:

Жили-були дід та баба. Надумали вони якось спекти колобка та запросити гостей. Дід бабі й каже: «Бабусю! Спекла б ти колобок! Піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок». Старуха так і зробила - по коробу поскребла, по засіку помелала і наскребла муки дві жменьки. Замісила тісто, скатала колобок, іспекла і поставила на віконце вистигати. Проходили мимо сусіди і розглядали колобка, який сидів на віконці та нахвалювали бабусю. Ось увечері вирішили дід з бабкою попити чаю, дивляться, а колобка й немає. Вирішили дід з бабкою звернутися в поліцію, що б допомогли їм повернути колобка. Прийшли вони в поліцію і почали розповідати, як все було... Поліцейський запитує: «Хто саме проходив і в який час проходив біля їхньої хати?» Бабуся все чесно розповідала.

Поліцейський послухав і пообіцял все вияснити і знайти колобка.

Викликав поліцейський першого сусіда — зайця. (Діалог поліцейського з зайцем.)

Потім викликає — вовка. (Діалог поліцейського з вовком.)

Наступний сусід — ведмідь. (Діалог поліцейського з ведмедем.)

Подумав, подумав поліцейський, що тут щось не так - всі проходили і ніхто колобка не брав. І вирішив поліцейський допитати сусідку, яка живе поруч з бабусею і дедусем — лисичку. Приходить лисичка в поліцію. (Діалог поліцейського з лисичкою.) Лисичка визнала, що вона узяла колобка.

Ось і з'ясувалось, що лисичка, проходивши повз будинку бабусі й дідуся, побачила на віконці колобка, який їй дуже сподобався. Вона узяла його і понесла додому.

Поговоривши з поліцейським, лисичка пообіцяла, що вона обов'язково поверне колобка діду з бабусею і більше ніколи не буде не буде брати чужих речей. Пробачили бабуся з дедусем лисичку і запросили усіх сусідів до себе пити чай.

Підсумок гри. Діти, сподобалась вам гра? Які ролі ви виконували? Що робили ваші персонажі?

 

 


 

Подобається