27.02.2012



Позакласний захід із світової літератури у 7 класі

 

ЛІТЕРАТУРНА ГРА-ПОДОРОЖ

„КАЛЕЙДОСКОП”

(7 КЛАС)

 

МЕТА: збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із світової літератури; розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до літератури; вчити дітей грати і перемагати, поважати переможців, правильно сприймати поразку.

 

            Увага! Увага! Розпочинаємо літературну гру „Калейдоскоп”. Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто з вас, юні друзі, не тримав в руках цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загадкових скелець. В нашій грі також змінюватимуться кольри-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції. І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного. Вітаємо учасниць і бажаємо успіху!

 

 

1. СТАНЦІЯ „ВИРУШАЛЬНА”            (ЗА КОЖНЕ ВИКОНАНЕ ЗАВДАННЯ – 1 БАЛ)

1) Розташуйте ці довідникові видання в порядку від меншого до більшого за об’ємом інформації:

                   а) довідник;                           б) словник;

                   в) енциклопедія;                    г) покажчик (рос. указатель).

         2) Відтворіть правильний порядок побудови літературного твору:

                   а) зав’язка;                                      б) кульмінація;

                   в) розв’язка;                          г) розвиток дії.

         3) Розташуйте ці літературні твори в порядку від більшого до меншого:

                   а) роман;                                б) стаття;

                   в) оповідання;                        г) повість.

4) Розташуйте цих літературних героїв за зростом від меншого до більшого:

                   а) Мюнхгаузен;                     б) Хлопчик-Мізинчик;

                   в) Гуллівер;                           г) Дюймовочка.

 

 

 

 

 

 

2.СТАНЦІЯ „ПОШТОВА”

         Ми на станції „Поштовій”. Перед нами листи від літературних героїв, які йшли до нас довго: один – рік, другий – два. Але все одно героїв цих творів, самі твори та їх літературних батьків  ви пам’ятаєте і, сподіваюся, любите

 

Лист 1 „Я мала чудового друга. Ми жили у великому місті у двох суміжних  будинках. Ми любили квіти і вирощували троянди у великих дерев’яних ящиках. Але одного разу холодна істота викрала мого друга. Я довго шукала його, іноді ризикуючи життям, у садку жінки, яка знала чари, або у лісових розбійників. Та все ж таки я перемогла, завдяки своїй любові і, звичайно, допомозі добрих людей. Хто я? Хто мій друг і як  звати людину, яка вигадала історію про нас?”         (Герда, Кай; Г.К.Андерсен „Снігова королева”)

 

Лист 2  „Я – напівбог. Греки дуже шанували мене. Народився я в сімї смертних людей, але батьком моїм був сам верховний бог – Зевс. Але з волі його дружини я знаходився під владою кволого, хворобливого і злостивого царя. Саме він наказав мені здійснити ті справи, які дали мені свободу і зробили моє ім’я безсмертним. Назвіть мене. А може й мої справи пригадаєте?”    (Геракл, його 12 подвигів)

 

 

 

 

3. СТАНЦІЯ „ВІДОМА”

         Цікава зупинка нашої літературної гри – „Відома”. Бути відомим нелегко. Всі про тебе все знають. Чи справді так? Перевіримо? Я буду називати факти з біографій письменників, творчість яких ми вивчали в цьому навчальному році. Якщо впізнаєте з першої спроби – отримаєте 3 бали, з двох – 2 бали, з трьох – 1 бал.

(Підготовлено портрети Дж. Свіфта, О.С.Пушкіна, Р.Л.Стівенсона, Й.В.Гете)

 

         Запитання до портрета Дж. Свіфта :

1) Видатний англійський письменник-сатирик.

2) У 1694 році за сімейною традицією прийняв сан священника і отримав парафію в Ірландії.

3) Був не тільки відомим письменником, але й політиком, який у своїх творах відстоював ідею політичної та економічної незалежності Ірландії.

 

         Запитання до портрета Р.Л.Стівенсона:

1) Відомий як автор прозових пригодницьких творів, але писав і вірші.

2) По лінії матері доводився родичем В.Скотту і Р.Бернсу.

3) Прожив 44 роки, половину життя провів у ліжку через невиліковну хворобу, залишив творчий спадок в 30-ти томах.

 

         Запитання до портрета Й.В.Гете:

1) Сучасники називали його велетнем, хоча він не був великого зросту.

2) Свій головний твір – драматичну поему „Фауст” – написав віршами і працював над нею 60 років.

3) Товаришував з Шиллером, був міністром фінансів, але залишив свій пост заради літературної діяльності.

 

         Запитання до портрета О.С.Пушкіна:

1) Його дідом по лінії матері був негр із африканського князівського роду, і звали діда – Абрам Ганнібал.

2) На створення одного з найвідоміших творів надихнула поїздка до Києва та легенди Київської Русі.

3) Писав літературні казки у вірша.

 

        

4. СТАНЦІЯ „КАЛАМБУР”

         Усе починається зі слова і словом закінчується. Іноді слово буває конче необхідне, а іноді зайве. На черговій станції пропонується у поданих рядках слів знайти зайве. За правильну відповідь отримаєте 1 бал, а якщо пригадаєте, з якого твору є „зайвий” герой, отримаєте додатковий бал.

 1) Ребекка, Вамба, Адельстан, Марлей, Ульрика, Локслі.

         (Марлей – Ч.Діккенс „Різдвяна пісня в прозі”)

2) Місіс Хадсон, міс Марал, Хелін та Джулія Стоунер, лікар Ройлотт.

         (Міс Марпл –А.Крісті )

3) Остап, Голокопитенко, Кукубенко, татарка, Кунігунда.

         (Кунігунда – Шиллер „Рукавичка”)

4) Баскервіль, РБеррімор, Лаура Лайонз, Болголам, місіс Степлтон

         (Болголам – Дж.Свіфт „Пригоди Гуллівера”, ворог Гуллівера)

 

 

 

5. СТАНЦІЯ „ЛАБОРАТОРНА”

         Робота письменника важка, не менш важко відтворити написане майстром слова. Зараз команди спробують в пейзажі М.Гоголя вставити замість крапок епітети. Робота важка: за неї ви отримаєте 5 балів. У вас 5 хвилин часу. Додатковий бал команда отримає за виразне читання уривка мовою оригінала.

 

Текст для 1 команды

Вечером вся степь совершенно переменялась. Всё … пространство ёё охватывалось последним … отблеском солнца и постепенно темнело, так что видно было, как тень перебегала по нём, и она становилась …; испарения подымались гуще, каждый цветок, каждая травка испускала амбру, и вся степь курилась благовонием. По небу, …, как будто … кистью наляпаны были широкие полосы из … золота; изредка белели клоками лёгкие и … облака, и самый …, …, как … волны, ветерок едва колыхался по верхушкам травы и чуть дотрагивался до щёк. Вся музыка, звучавшая днём, утихала и сменялась другою

         Слова для вставок: Пёстрый, яркий, тёмно-зелёный, широкий, изголуба-тёмный, исполинский, розовый, лёгкий, прозрачный, свежий, обольстительный, морской.      

 

 

Текст для 2 команды

„На них прямо глядели ... звёзды. Они слышали своим ухом весь ... мир насекомых, наполнявших траву, весь их треск, свист, скрекотание; всё это звучно раздавалось среди ночи, очищалось в ... воздухе и убаюкивало дремлющий слух. Если же кто-нибудь из них подымался и вставал на время, то ему представлялась степь усеянною ... искрами светящихся червей. Иногда ... небо в разных местах освещалось ... заревом от выжигаемого по лугам и рекам ... тростника, и ... вереница лебедей, летевших на север, вдруг освещалась ... светом, и тогда казалось, что ... платки летали по ... небу.”

         Слова для вставок: Ночной, бесчисленный, свежий, блестящий, ночной, далёкий, сухой, тёмный, серебристо-розовый, красный, тёмный.

 

 

 

6.СТАНЦІЯ „ГЕРОЇЧНА”

         Впізнайте твір за описом літературного героя (1 бал):

1) Герой цього твору блукає світами, шукаючи визнання, потрапляє в небезпечні ситуації, здійснює подвиги в ім’я прекрасної дами, не раз доводить свою відповідність лицарському кодексу честі.

                   (В.Скотт „Айвенго”)

2) Цей твір оспівує героїчний вчинок старого шотландця-патріота, який жертвує синовим і власним життям заради батьківщини.

                   (Р.Л.Стівенсон  „Вересковий мед”)

3) Цей твір містить узагальнений образ козацтва, його боротьби, життя, звичаїв, його найтиповіших і найяскравіших постатей.

                   (М.Гоголь „Тарас Бульба”)

4) Герой цього твору – приватний детектив-аматор, логік, чиє ім’я зробило відомим письменника, який його створив.

                   (А.Конан Дойль „Собака Баскервілів”)

 

 

7. СТАНЦІЯ „ТЕАТРАЛЬНА”

         Ця станція вимагає від вас не тільки знання літературних творів, але й певних сценічних здібностей. Кожна команда отримує діалог із художнього твору. Вибрати акторів і розіграти його потрібно так, щоб команда-суперник вгадала твір. Оцінюватися буде також і вміння розіграти діалог.  Ось такий собі театр-експромт. А балів кожній команді він може додати аж 4.

 

Для першої команди.

-         Тварюка! Лестрейде, де ваш коньяк? Посадіть її в крісло! Вона просто знепритомніла від побоїв і виснаження.

-         -Він у безпеці? Він утік?

-         Від нас не втече, мадам.

-         Ні, ні, я не про свого чоловіка. Сер Генрі, він у безпеці?

-         Так.

-         А собака?

-         Його вбито.

-         Слава Богу, слава Богу! О негідник! Погляньте ось, як він зі мною поводився. Він може сховатися тільки в одному місці. Посеред Грімпенської трясовини є острівець, а на ньому давня олов’яна копальня. Там він тримав свого собаку, там у нього все приготовлене на той випадок, якщо доведеться ховатися. Туди він і втік.

 

Для другої команди.

-         Боже мій! Він здається досить спокійним, лагідним чоловіком, але, насмілюся сказати, в погляді є щось диявольське, я уявляв його кремезним хлопцем і розбишакою. Він нікого вам не нагадує?

-         В нижній частині обличчя є щось від сера Генрі.

-         Можливо, не більше, ніж натяк. Але зачекайте хвилиночку!

-         Господи Боже!

-         Ага, тепер ви теж побачили. Мої очі давно натреновані вивчати обличчя, а не те, що їх прикрашає. Найголовніша якість криміналіста-слідчого – це вміти проникати поглядом за маски.

-         Неймовірно. Наче його портрет. 

 

 

ВИСНОВКИ.

Ось і закінчилась наша літературна гра-подорож „Калейдоскоп”. Ця подорож виявилась нелегкою для обох команд. Але найкращий результат показала ...команда (нагородження переможців). Дякуємо командам за участь. Усього вам найкращого!

 

 

 
 
 
Оцінити статтю
Оцінити статтю
  • Currently 2.33/5
 
 
Iншi статтi