Календарно-тематичне планування з української літератури. 5 клас.

 

                                        (70  год.; 2 год. на тиждень)

 

 Пор.

ІІ семестр

Тема уроку

Дата

Примітка

26

Л.Глібов.  «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Особливості поетичних загадок Л. Глібова, роль у них казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів.     ТЛ: акровірш, порівняння.

 

 

 

ТЕМА. ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ

 

 

27

«Повість минулих літ». Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру»

 

 

28

Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру»

 

 

28

Літописна оповідь «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Образи руських князів.                                 ТЛ: літопис.                                                                              

 

 

29

ЛРК №2.  Місцеві перекази й легенди Харківщини 

 

 

30

Олександр Олесь.  Стисло про поета. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород». Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами.

 

 

31

«Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі.

 

 

32

Драма-казка «Микита Кожум’яка»драматичний твір на тему народної

казки. Найнапруженіші епізоди у творі..

 

 

33

Драма-казка «Микита Кожум’яка». Зв’язок у драмі-казці історичного минулого з сучасністю.                        ТЛ: драматичний твір і його побудова, гіпербола.

 

 

34

Позакласне читання №3. В.Земляк. «Тихоня»

 

 

35

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість сучасної письменниці. Фантастичне  і реальне в ній.  ТЛ: епічний твір

 

 

36

«Таємниця козацької шаблі». Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини. Твір про справжні життєві цінності

 

 

37

«Таємниця козацької шаблі». Стосунки між дорослими й дітьми.

 

 

38

Контрольна  робота  №4. Тестування.

 

 

 

ТЕМА. РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ

 

 

39

Тарас Шевченко. Дитинство поета (на основі повісті С. Васильченка «В бур’янах »).

 

 

40

РМ №3. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С.Васильченка).

 

 

41

«За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка. ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

 

Вивчити

напам’ять

42

«Садок вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії.   Виразне читання №1. Читання напам’ять віршів

Т. Шевченка.                          

 

Вивчити

напам’ять

43

П. Тичина. «Не бував ти у наших краях!». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова.              ТЛ:  ліричний герой

 

 

44

«Гаї шумлять...»,  «Блакить мою душу обвіяла...». Мелодійність віршів 

П. Тичини. ТЛ: метафора, епітет.    

 

 

45

Є. Гуцало.  Основні відомості про письменника. «Лось». Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.                     ТЛ: оповідання.                                                                         

 

 

46

ЛРК №3. Микола Кирилович Возіянов. «Легенда про Харків»

 

 

47

М.Рильський. Основні відомості про поета..  «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). Єдність людини і природи

 

 

48

«Осінь-маляр із палітрою пишною…». Зв’язок між станом людської душі та довкіллям.

 

Вивчити

напам’ять

1 вірш (на вибір).

49

Контрольна робота №5

 

 

50

Г.Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.

 

 

51

«Дивак». Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти.

 

Вивчити

напам’ять

уривок

52

«Дивак». Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

 

 

53

М. Вінграновський.«Сіроманець». Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.

 

 

54

«Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.

 

 

55

РМ №4.  Складання власного закінчення оповідання.

 

 

56

Позакласне читання №4. О.Сенатович. «Малий Віз»

 

 

57

ЛРК №4. Поезія М.Побеляна

 

 

58

Контрольна робота № 6

 

 

59

Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення

 

 

 

Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Р. В. Мовчан, К. В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О. М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова.

 

Підручник: О.М.Авраменко, Г.К.Дмитренко. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2013. – 288 с.

 

Список творів для обов’язкового вивчення  напам'ять

Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе».

Т. Шевченко «Садок вишневий коло хати».

П.Тичина  «Не бував ти у наших краях!»,  «Гаї шумлять»,  «Блакить мою душу обвіяла»  ( один на вибір).

Г. Тютюнник «Дивак»  (від слів «В бору снігу мало» до  слів  «…дятел порається»)

М. Рильський «Дощ»,  «Осінь – маляр із палітрою пишною» (один на вибір). 

 

Подобається