День вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні


Мета: виховувати в учнів патріотизм, любов до рідної землі, розширювати і поглиблювати знання про патріотизм, формувати шанобливе ставлення до героїв-патріотів України.

        

Хід уроку

1. Мотивація.

Вірш

«А сотню вже зустріли небеса… »

 А сотню вже зустріли небеса…
Летіли легко, хоч Майдан ридав…
І з кров’ю перемішана сльоза…
А батько сина ще не відпускав…
Й заплакав Бог, побачивши загін – 
Спереду – сотник, молодий, вродливий, 
І юний хлопчик в касці голубій, 
І вчитель літній – сивий-сивий…
І рани їхні вже не їм болять, 
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло 
Як крила ангела, злітаючи назад, 
Небесна сотня в вирій полетіла…

21.02 2014, Людмила Максимлюк

 Хвилина мовчання, пекуча й терпка, як сльоза.

Хвилина мовчання -у ній є все, любов і горе,

У ній  подвиг полеглих, українських відважних синів.

Хвилина мовчання – героям полеглим вічная пам’ять!

 Прошу встати і вшанувати пам'ять загиблих хвилиною мовчання. (Хвилина мовчання)

2. Мозковий штурм „Батьківщина для мене…”

Учитель пропонує учням продовжити речення:

§  Батьківщина для мене…

§  Я люблю Україну, бо…

Учитель. Любов до Батьківщини виявляється у патріотизмі. Патріотизм українців покликаний захистити національні інтереси своєї держави, дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіт національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини. Патріотизм у сучасних умовах є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними в недалекому майбутньому забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, а у випадку військової загрози змогли відстояти її незалежність та суверенітет, і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов для вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; й суспільства, яке зацікавлене в тому, щоб саморозвиток особистості, становлення її патріотичної самосвідомості здійснювався на моральній основі.

Сьогодні про патріотизм говорять усюди. Як ви розумієте зміст цього поняття?

Учні відповідають, учитель підсумовуєПатріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.

Скажіть мені, будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів? (Діти відповідають). Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу. Україна впродовж століть боролась за незалежність. І зараз знову у кривавій боротьбі відстоює право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.

УчительВибором України завжди була воля, свобода, незалежність, державність, європейськість. Цей вибір ціною власного життя виборювали українські патріоти-герої. Яскравими представниками такого гідного товариства були славетні козаки з їхніми традиціями, правилами, секретами.

3.  Прослуховування докладів учнів про героїв небесної сотні

4. Вправа „Поясни прислів’я і приказки”

Учитель пропонує учням пояснити прислів’я і приказки про рідний край:

§  «За рідний край життя віддай».

§  «Козацькому роду нема переводу».

§  «Ми з такого роду, що любимо свободу».

5. Підбиття підсумків. Рефлексія

 

Учитель пропонує учням самостійно зробити висновок з почутого на уроці і підсумувати:«Яким має бути справжній патріот України?».

Подобається