Бінарний урок англійської мови та зарубіжної літератури на тему: Оскар Уайльд (1854-1900). «Портрет Доріана Грея»


Бінарний урок

 англійської мови та зарубіжної літератури

 на тему:

Оскар Уайльд (1854-1900). «Портрет Доріана Грея»

Виконали:

викладач англійської мови                                           

Бабіч О.М.,

викладач зарубіжної літератури                                                               

Константінова А. С.

 

Інтегрований урок   – англійська мова - зарубіжна література

 

Тема уроку: Оскар Уайльд (1854-1900). «Портрет Доріана Грея»

Мета уроку:

         Навчальна: ознайомити учнів з біографією і віхами творчості видатного      англійського письменника О. Уайльда; простежити закономірності зв’язку між фактами біографії письменника та особливостями його творчості; розкрити особливості естетики письменника; допомогти усвідомити ідейно-художні особливості «Передмови» до роману «Портрет Доріана Грея»;

Розвиваюча: розвивати навички сприйняття інформації на слух, уміння виділяти головне,   розкривати зміст афоризмів, удосконалювати усне мовлення, культуру спілкування, дослідницькі здібності;

         Виховна: виховувати високі моральні якості, естетичні смаки, інтерес до особи і творчості письменника, бажання поглиблювати свої знання з англійської мови, читати твори мовою оригіналу.

Обладнання та дидактичні матеріали: підручник, портрет  О. Уайльда, копії «передмови» до роману «Портрет Доріана Грея», уривки відеозапису фільму англійською мовою «Портрет»,  презентація «Література та мистецтво ХІХ століття», конверти із завданням.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Вид уроку: інтегрований (бінарний урок).

Міжпредметні зв’язки: англійська мова, зарубіжна література, українська      література, художня культура, музичне мистецтво.

Методична мета уроку: показати методику проведення бінарного уроку як одну з форм реалізації міжпредметних зв’язків та інтеграції різних навчальних дисциплін.

МЕТОДИ НАВЧАННЯ: словесний (бесіда, коментоване читання), проблемно-пошуковий (створення проблемної ситуації, відбір індуктивно- дедуктивний (оцінка фактів, явищ, узагальнення, встановлення причинно - наслідкових зв'язків).

 

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- Добрий день, учні!

- Good morning, students! Hope you're healthy today. Let's start our lesson.

- Староста групи доповість про готовність учнів до уроку.

- Зверніть увагу, що сьогодні у нас незвичайний урок! Незвичайний не лише тим, що на нашому уроці сьогодні присутні гості, а й тим, що сьогодні ми з вами спробуємо поєднати урок зарубіжної літератури з уроком англійської мови.

- Today we shall combine theoretical knowledge with the authentical language of the novel.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Викладач зарубіжної літератури.

- Давайте пригадаємо з якими літературними напрямками ми познайомились на попередніх уроках? (романтизм, реалізм, декаданс).

- Що це за напрямки? Охарактеризуйте їх. (Презентація «Література і мистецтво») Додаток №_____.

- Але перед тим, як ми почнемо працювати я пропоную вам повторити раніше вивчений матеріал та послухати  і переглянути презентацію на мультимедійній дошці, яку підготували учениці_____________

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. 

Викладач зарубіжної літератури.

Таким чином ми з вами поступово наблизились ще до одного літературного напрямку, до якого саме, ви дізнаєтесь виконавши завдання з  викладачем англійської мови.

Виконання завдання  (конверти до запису терміну «естетизм»).

Викладач англійської мови.

- Now let's perform one more activity. It will help you to realize our topic of the lesson. (учні виконують завдання на картках у конвертах).

- Look at your cards. Name the pictures you see on it.

How can we describe all these things in one word? Combine their meanings to distinguish one characteristic.

Відповідь учнів: we can characterize these pictures as beauty or art

- You're completely right! But literary speaking we can name all these aesthetics.

(Викладач зарубіжної літератури продовжує показ слайдів).

Викладач зарубіжної літератури.

Естетизм – збірка літературно-мистецьких течій, які у своїх маніфестах і творах висувають на перше місце естетичні програми та естетичні особливості мистецтва.

Поль Бурже (французький критик) сказав: “Скласти життя з вражень мистецтва, і тільки з них, - ось у найпростішому викладі програма естетів”.         

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Викладач зарубіжної літератури.

Отже, як ви всі здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про одного з представників напрямку естетизму Оскара Уайльда і тема уроку звучить так:

Оскар Уайльд (1854-1900). «Портрет Доріана Грея».

__________________________________________________________________

- Прошу Вас  записати число, класна робота, тему уроку.

- In English it sounds as "An outstanding representative of the early modernism - O.Wilde. His aesthethism in the nowel "Picture of  Dorian Grey".

Викладач зарубіжної літератури.

  • Про що ви хотіли б дізнатись на сьогоднішньому уроці?
  • Як ви думаєте, чому я запросила вчителя англійської мови співпрацювати з нами?

 

V. Засвоєння нових знань.

Викладач зарубіжної літератури.

О. Уайльд дуже цікава постать, він запам’ятався тим, що був не таким як всі: коли наставав час їсти, він обов’язково переодягався, перед кожною трапезою; носив квітку у кишені.

Оскар Уайльд був дуже ерудований, працелюбний, цілеспрямований. Прожив письменник лише 46 років. Що ж сформувало особистість майбутнього митця? (слайд __)  Батьки письменника були парою повної протилежності – лікар і поетеса. Мати, яка безкінечно влаштовувала літературні салони, цитувала  античних поетів і зверталася до сина «Містер Уайльд», і батько, який організовував першу в Дубліні лікарню для бідних, не відмовляв жодному, хто звертався до нього по допомогу, а у вільний час займався  археологією, розповідав сину історії з ірландського фольклору. Саме ці люди сформували особистість майбутнього письменника.
Але кожна людина живе в соціумі, живе в певний час (історичний), який так чи інакше впливає на її світогляд, рішення, поведінку і вчинки. О.Уайльд жив  у часи правління королеви Вікторії.

 

            Вікторія стала королевою у віці 18 років. Вона керувала Великобританією більше 63 років. Померла вона у 1901 році, на вершині свого довгого і впливового правління, що охоплював більшу частину XIX сторіччя. Неможливо переоцінити важливість правління Вікторії в історії XIX сторіччя. Цей період навіть відомий як Вікторіанська доба, і з причини переваги Британської імперії в світовій політиці, і через особисту репутацію королеви. 

       Правила Вікторіанської доби: 

Соціальна нерівність і сувора ієрархія між суспільними прошарками.

Дітей в родині не пестили, прояв любові до немовлят не заохочувалась.

Офіційне ставлення один до одного в родині.

Прояв уваги між статями – аморально.

Жінка не могла перша заговорити з чоловіком.

Лікар-чоловік не міг оглянути жінку.

Етичні норми: жорстка регламентація усіх сфер життя, панування етикету.

Джентльменство.

Суворі правила щодо одягу.

Жінка без рукавичок і капелюшка вважалася голою.

Стримана манера поведінки в суспільстві, приховування емоцій.

Гріх-усе, що стосується почуттів.

Консервативність в думках і діях.


Критика цих неординарних ідей  присутня в його творі «Портрет Доріана Грея».

Детальніше ознайомить вас з біографією письменника викладач англійської мови.

 

  1. Опрацювання біографії О. Уайльда.

Робота з викладачем  англійської мови.

- Dear children, Oscar Wilde is an English writer. Let's speak about him in English.

Let's repeat the words:

surgeon - хірург 
gift - дар
to display -виявляти
the humanities – гуманітарні науки 
witty - кмітливий
audience - аудиторія   
to glorify -  - прославлять 
to despise - зневажати
greed -  жадібність
was accused of  immorality звинувачений в аморальності
sentenced to two years' imprisonment – засуджений до двох років ув'язнення
to release from prison – звільнений з в'язниці

 - Read the story about Oscar Wilde and point out the main periods of his life.

(викладач  демонструє мультимедійну  презентацію та разом з дітьми заповнює хронологічну таблицю)

- So, now you've seen the presentation. Let's fill in the table. (Учні з підказками викладача заповнюють хронологічну таблицю, яка наявна у друкованому вигляді у кожного учня).

2. Аналіз «передмови» до роману «Портрет Доріана Грея». (Додаток____ )

 Викладач  зарубіжної літератури.

 

Я запрошую вас опрацювати передмову до роману, щоб зрозуміти про що він,  і спробувати, ще раз, передати почуття автора. І, звичайно, настанови Естетизму і Декадансу можна побачити, уважно прочитавши і проаналізувавши «Передмову» до роману «Портрет Доріана  Грея», що була написана у 1891 р., через рік після виходу роману в світ, через рік після того, як реакцією на роман було 216 звинувачувальних критичних статей і 10 відкритих листів О.Уайльда у відповідь.

(Учні ланцюжком читають передмову, яка наявна у друкованій копії у кожного учня.)

         Також «Передмову» вважають і самостійним твором, так званим «Маніфестом Естетизму».

VІ. Закріплення знань, умінь і навичок

  1. Аналітична робота.

Викладач  зарубіжної літератури.

 

- Яка, на вашу думку, мета передмови?

- Чи є вона поясненням змісту роману?

- Можливо, це пояснення змісту Мистецтва за О. Уайльдом?

Сьогодні ми з вами переглянемо відеоролик (трейлер до фільму), а для його розуміння нам допоможе викладач англійської мови.

 

Викладач  англійської мови.

 2. Підготовка до перегляду іншомовного матеріалу

- Let's read and translate word combinations and sentences, which you'll hear in the trailer to the move "Picture of  Dorian Grey", produced in 2009.

I've done dreadfull things, monsterous things - я робив жахливі речі, потворні речі

they worth me a prise - я за них заплатив

two things were thy - look & youth  - дві речі були при тобі - зовнішність та молодість

his face unforgettable - його обличчя - незабутнє

the world is yours - світ твій

his desires unthinkable - його бажання неосяжні

his curse unimaginable - його прокляття неймовірне

forever young - вічно молодий

what are you - I'm what you made me! - Що ти? - Я те, що ти з мене зробив!

What's your secret? - If І'd told you, I'd kill you - Яка в тебе таємниця? - Якщо я тобі скажу, я вб'ю тебе.

how terrifying - як лячно

forever cursed - проклятий на віки

you have seen my soul, and there will be a price - ти бачив мою душу, а за це потрібно платити.

3. Перегляд відеоролика.

(Учні переглядають промо ролик до фільму "Портрет Доріана Грея" в оригіналі.)

- Did you like the film? Would you like to watch it in original? Thanks to our informational progress you have a wonderful opportunity to do it. Use Internet, you may easily find it in youtube.

Викладач зарубіжної літератури.

Цікаві факти про роман:

Роман екранізувався більше 25 разів, остання екранізація вийшла в прокат 09.09.09

Серед неологізмів є і такий: доріангрейство -  бажання приховувати ознаки старіння тіла.

Цей роман був написаний всього лише за три тижні.

Існує хвороба «Синдром Доріана Грея» — культ молодості, страх перед фізичним зів'яненням і старінням.

 

VІІ. Підсумки уроку.

1. Бесіда.

  • Чи вам сподобався такий незвичайний урок?
  • З якою літературною особистістю ми з вами познайомились на сьогоднішньому уроці?
  • Про який літературний напрям ми сьогодні говорили?
  • Чи зацікавила вас творчість Оскара Уайльда?
  • Що найбільше вам запам'яталося?

2. Оцінювання.

3. Домашнє завдання.

Домашнє завдання вчителя зарубіжної літератури.

- Опрацювати конспект уроку, вивчити визначення естетизму та його ознаки, скласти таблицю –характеристику образів роману «Портрет Доріана Грея».

Домашнє завдання вчителя англійської мови.

- Write a composition about O.Wilde's main periods of life, their influence to his works. Use your tables.

 

 

Подобається