Заняття з грамоти за методикою Л.Шелестової
30.11.2015
Я хочу Вас познайомити з авторською технологією навчання раннього читання дітей Людмили Шелестової.
Людмила Володимирівна Шелестова – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, стипендіат Кабінету Міністрів України для молодих вченів (2001-2003 рр.), методист з навчання читання ШДС «Євроленд» м. Києва, автор методики навчання читання дошкільників, яка протягом 13 років апробується у дошкільних навчальних закладах України.
Перед вами – незвичайна книга. Це не буквар і не книжка для читання. Це практичний посібник, за допомогою якого легко, без перевантаження можна навчити дитину читання. Водночас, виконуючи пропоновані в книзі ігрові завдання, малюк буде всебічно розвиватися, розширюватимуться його знання про навколишній світ, розвиватиметься логічне мислення, удосконалюватимуться навички різних видів діяльності (малювання, ліплення, вирізання, конструювання тощо), збагачуватимуться словниковий запас та уявлення про навколишній світ. Ретельно продумана авторська методика Л. Шелестової дає можливість малятам засвоїти ази читання й отримати задоволення та насолоду від виконання різних завдань, доступних і цікавих для дошкільнят.
Цей авторський навчально-розвивалиний посібник «Вчимося читати» має подвійну функцію: робочого зошита для дітей з оволодіння процесом читання і посібника для дорослих з питань організації та методики навчання: дорослий має можливість виявити власну творчість у способах подачі завдань та використанні додаткових ігрових прийомів.
Цей посібник складається з двох книг: для дітей 4-річного та 5-річного віку і враховує вимоги базового компоненту дошкільної освіти та державних програм.
Тому, ознайомившись з посібником та порадившись з батьками ми розпочали роботу з середньої групи. Перед чотирирічними малюками не ставиться завдання якнайшвидше оволодіти технологією читання. Завдання вихователя викликати позитивні емоції, радісний настрій, бажання виконувати ігрові вправи і завдання.
Перша частина передбачає:
- Ознайомлення з літерою, знаходження її серед уже відомих.
- Ознайомлення зі складами, що утворюються за допомогою цієї літери.
- Знаходження складу з новою літерою серед інших складів.
- Знаходження складу з новою літерою у словах.
- Повторення раніше вивчених складів, складання з них слів, конструювання слів із нових складів.
В середній групі наші діти з задоволенням виконували завдання з посібника, читали склади і слова, а щоб підтримати їхнє бажання пізнати нове, батьки придбали кожній дитині і другу частину посібника, з якою ми працюємо у старшій групі.
Друга частина книжки є продовженням першої, однак зміст завдань з навчання читання уже значно складніший. Окрім того, у процесі виконання завдань із другої частини посібника діти не лише вчаться читати, а й ознайомлюються із різноманітними поняттями та явищами навколишньої діяльності.
Книга складається із таких розділів:
- «Я. Я та інші».
- «Що я споживаю».
- «Гра й мистецтво»
- «Час»
- «Планета Земля»
- «Рослини, гриби, тварини»
Опрацьовуючи кожну з тем, дитина вчиться читати різні за складністю мовленнєві одиниці: спочатку – слова, потім переходить до читання словосполучення, потім – читає речення, насамкінець – невеличкі тексти-віршики. Таким чином, процес читання базується на рухові дитини від простого до складного, що робить його привабливим для дитини, усуває комплекс складності навчання завдання.
Друга частина посібника сприяє розвитку активного діалогічного та монологічного мовлення. На це орієнтовані завдання та проблемні запитання, відповідаючи на які, діти вчаться формулювати та обґрунтовувати власні судження, оформляти їх у речення та невеликі висловлювання.
Посібник Л.Шелестової допомагає дітям краше засвоїти процес читання,цю методику використовую зі своєю колегою в практиці.