ЯК ЦЕ «ПЕРЕХВАЛИТИ ДИТИНУ»? ЗВОРОТНІЙ БІК ПОХВАЛИ

ЯК ЦЕ «ПЕРЕХВАЛИТИ ДИТИНУ»? ЗВОРОТНІЙ БІК ПОХВАЛИ


Якщо хвалити без міри і не правильно, можуть виникнути проблеми у вихованні

«Не перехвали» - іноді бурчать бабусі, чуючи, як батьки розсипають похвалу дитині. «Перехвалити» в їх розумінні означає розбалувати, заохочувати лінь і капризи. Звичайно, похвала, навіть надмірна і необґрунтована, не завжди спричиняють погану поведінку. Але якщо хвалити без міри і не правильно, проблеми у вихованні, дійсно, можуть виникнути.

Якщо батьки дуже часто хвалять дитину, тим самим створюють грунт для маніпуляції, змушують її підкорятися своїм бажанням. На короткій дистанції це працює: діти прагнуть отримати схвалення дорослих, і роблять потрібні їм речі. Але в майбутньому це може привести до справжньої залежності.

Чим більше заохочень отримує дитина, тим більше вона залежить від оцінки дорослих, замість того, щоб вчитися поступово покладатися на свої судження. Замість того, щоб насолоджуватися почуттям перемоги: «Я це зробив!», дитина чекає оцінки дорослого. А вона не завжди буває справедливою та об'єктивною. По суті, слова «Відмінна робота!» Це така ж оцінка, як і слова «Погана робота!».

Дослідження показують, що діти, яких постійно хвалять за якусь роботу, втрачають до неї інтерес. Замість того, щоб цікавитися своїм заняттям, самим процесом, вони замислюються про те, як буде оцінений результат. Орієнтація на похвалу знижує мотивацію дитини в тих справах, де у нього мало досвіду і є шанс зробити помилку, зазнати невдачі. Дитина просто боїться втратити свій авторитет, що не буде відповідати образу «молодця» і «розумника».

Різні типи заохочень по-різному впливають на дитину. Контролюйте себе: за що ви найчастіше хвалите вашого малюка?

Особистісна похвала, яка відноситься до якостей особистості дитини, концентрує увагу на зовнішності, інтелекті, здібностях - це і є той негативний варіант заохочення, який змушує дитину постійно порівнювати себе з іншими і, врешті-решт, позбавляє його впевненості в своїх силах.

Конструктивна похвала - протилежний варіант. Вона відноситься до дій дитини, до зусиль, які вона зробила для досягнення мети. Увага фокусується на процесі роботи, підготовки і реальних результатів роботи. Наприклад, «Я знаю, як довго ти готувався», «Я бачила, як ретельно ти будував вежу», «Початок твору вийшов захоплюючим». Конструктивна похвала розвиває в дитині гнучкий розум, прагнення до навчання, вміння протистояти власним слабкостям і відповідати на виклик.

Нравится