Як дзвенять сніжинки. Відкритий урок з української мови за В.Сухомлинським "Як дзвенять сніжинки"

Як дзвенять сніжинки. Відкритий урок з української мови за В.Сухомлинським "Як дзвенять сніжинки"


Тема: Оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки»

МЕТА: Продовжувати вчити  розповідати про зміни, що відбулись в природі з приходом зими. Ознайомити з властивостями снігу: холодний, пухнастий. Формувати вміння уважно слухати і сприймати текст, вчити  виразно читати ; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку дітей.  Прививати інтерес до предмету, розвивати мову, логічне мислення;вміння правильно аналізувати прочитане,  виховувати любов до рідної природи, бережне ставлення до неї;  

 

Компетентності: комунікативна, вміння вчитися , здоров’язберігаюча,
іформаційна

 

Обладнання: підручник, зошит, презентація, 6 капелюшків.
 

І. Організація класу   Психологічний настрій учнів на урок:

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий.

Тож гостей зібрав чимало.

Поверніться обличчям до гостей

Лагідно привітайтесь «Добрий день!»
II. Актуалізація знань  Відгадайте загадку:

В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала,

Він на землю тихо ліг.

Називають його( сніг).  

Сріблясті та легкі                                                        Казковою зимою,                                                        Що за малі метелики                                                        Кружляють над тобою?

 (Сніжинки)

2. Групова «Мозкова атака» з теми.

-Дійсно, це сніжинки.

-Чи бачили ви сніжинки? -Чи помічали ви красу сніжинок? На що вони схожі?

-Які вони? (симетричні, пухнасті, біленькі, легкі, красиві, різні за формою)

-Чи можете ви пояснити значення слова «Сніжинка»?

«Сніжинки» - кристал снігу у вигляді зірочки.

 

3.Читання чистомовок:

Дуже важливо розпочати

Одразу звуки вимовляти

виразно, чітко, вміло!

Щоб всім було зрозуміло!

Ми роботу язику  Пропонуємо таку:

 

Ма- ма- ма – скоро вже … ( зима.)

Те – те – те- снігу… (намете)

Ем – ем – ем – саночки… ( візьмем)

Дем – дем – дем - на гірку … (підем)
3. Асоціативний кущ

- Коли ми говоримо про зиму, що на думку вам спадає?

(сніг, мороз, Новий рік, Різдво, заметіль, санчата, розваги, подарунки
 

5.Фізкультхвилинка       
 
Іде-іде дід, дід

Несе, несе міх, міх

Оттакий дідище

Оттакий страшище

Я такий вусатий

Такий бородатий

Несу несу міх, міх,

А у міху сміх, сміх

 

III. Мотивація знань

Взимку, як у казці, усе може бути: Диво можна помітити, чудо - відчути.

Зиму можна  побачити,

Зиму можна навіть почути!
 

IV.Повідомлення теми уроку: 3 хв.

Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін...

Що воно дзвонить?.....
 


Оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки»

(портрет письменника)
В.Сухомлинський – це письменник і вчитель вчителів. Дуже любив дітей і написав для них багато цікавих розповідей про ласкаве сонечко і м’яку травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про кращі риси людини. В його в творах переважає доброта

V. Робота за темою
1.Робота за  підручником: с. 70 – 71        

 Пам’ятайте, любі діти,  І хлоп’ята, і дівчата.
 Щоб успіхи прекрасні мати, Треба більше вам читати.

Гра «Словникові кучугури»  Які слова вам не зрозуміло?                            

 

2.Робота з Зошитом с. 50
«Перекладачі»
   с. 50 Зошит  ніч, зорі, дзвін, дзвіночок, дзвенять, дзвінко.
Які буквосполучення  ви почули у словах?  
Записати слова       ( 10 хв)
 

Фізкультхвилинка                                                

 

Я прочитаю текст «Як дзвенять сніжинки» хто з вас буде особливо уважним
той зможе успішно виконати наступне завдання.
Читання тексту вчителем.
 

Робота над змістом тексту

- Перевіряємо чи уважно ви слухали текст
Знаковий диктант:  Як що ви згодні з тим що  я вам прочитаю, ви плескаєте в долоні, якщо не згодні - топніть один раз ногою


1 рядочок:  Це було темного осіннього вечора  -
2 ряд :  Немов десь далеко –далеко  дзвенить  велика кришталева чаша +
3 ряд:   Двін лине від маленької берізки   -
1 ряд:   То дзвенять маленькі сніжинки  +
2 ряд:   Сонце сховалося за місяць   -
 3 ряд    Вони тихо лягали на дахи, дерева, річку.

Читання  «ланцюжком»
Вибіркове читання:

- Куди сховалося сонечко? 

Де замерехтіли зорі?

З чим автор порівнює сніжинки?

 А ви з чим   порівняєте сніжинки? ( зірочка, пушинка балеринка, кристалик)  Звідки линув дзвін?

Підсумок уроку:

Ми побачили   зиму , взнали як дзвенять сніжинки, отримали цікаву інформацію про сніг, а тепер від кожної групи свою сніжинку повісте на нашу ялинку давайте ще раз послухаємо дзвін сніжинок.           

Домашнє завдання.

Скласти  вдома 5-6 речень, про зиму.Уяви, пофантазуй, Щось цікаве домудруй,Зиму сніжну намалюй, С. 70 – 71 читати.

Нравится