Виховний позакласний захід «Казкова правознавча лотерея»


  Виховний позакласний захід «Казкова правознавча лотерея» для учнів 5-6 класів

 

Мета: зацікавити школярів предметом «Основи - правознавства», розвивати мислення, пам’ять, увагу, прищеплювати інтерес до правового навчання та виховання за допомогою невимушеної ігрової форми проведення заходу.

 

Обладнання: скринька, лотерейні фантики, , рознос, тенісний м’яч.

 

Час і місце проведення: «Казково правознавча лотерея може проводитися у рамках загальношкільного тижня (місячника) правових знань або як самостійний превентивний правовий захід у будь-якій чверті чи семестрі.

 

Місце проведення: актовий зал або спортзал.

 

Тривалість: 1 година.

 

СТРУКТУРА ГРИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

Гра може складатися з двох або трьох етапів, залежно від кількості часу виділеного на підготовку.

 

Перший – «Казкова, правознавча лотерея» (етап для дітей).

 

Другий – правовий інтелектуальний конкурс для учнів та класних керівників.

 

Третій – конкурс «Домашнє завдання». Команди готують малюнки на тему «Мої права»

 

Четвертий конкурс «Юридичний теніс» Його мета - визначення кращого знавця прав дитини згідно із Конвенцією про права дитини.

 

Пятий конкурс «Казковий суд» Команди представляють сценки на правову тематику»

 

 

Перший етап – «Казкова правознавча лотерея»

Команди по черзі витягають лотерейні квитки (15 запитань +5 «Щасливих випадків», за кожну відповідь 1 бал)

Завдання 1. Згадайте казку О.Толстого «Золотий ключик або Пригоди Буратіно». Назвіть усіх персонажів, які скоювали правопорушення.

Завдання 2. Казка Г.-Х. Андерсена «Дюймовочка». Які злочини вчинили проти Дюймовочки ?

Завдання 3. Російська народна казка «Колобок». Які права встиг використати Колобок у своєму житті ?

Завдання 4. Які тварини в казці О.Толстого «Золотий ключик або Пригоди Буратіно» виконували роль поліцейських?

Завдання 5. Російська народна казка «Три поросяти». Уявіть, що ви — суддя Лісового Суду. До вас звернувся потерпілий вовк зі скаргою на поросят. Що ви йому відповісте?

Завдання 6. Казка «Попелюшка». Які права Попелюшки порушувалися в цій казці? Хто їх порушував?

Завдання 7. Казка О.Толстого «Золотий ключик або Пригоди Буратіно». Чи правильно вчинили поліцейські, які схопили Буратіно і не дали йому сказати жодного слова на своє виправдання? Відповідь обґрунтуйте.

Завдання 8. За казкою Ш. П'єрро «Попелюшка». Доведіть чи є порушення законів в окремих діях мачухи.

Завдання 10. Російська народна казка «Колобок». Чи правильно вчинив Колобок, коли втік з дому? Поясніть свою думку.

Завдання 11. Казка О.Толстого «Золотий ключик». Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно? Чому вона так називається?

Завдання 12. Казка «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебезпечніший злочин? Чому ви так вважаєте?

Завдання 13. Казка Ш.П'єрро «Кіт у чоботях». Чи скоїв якесь правопорушення кіт у чоботях? Поясніть.

Завдання 14. Казка Г.-Х. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева?

Завдання 15. Казка «Колобок». Чи порушували права Колобка дід та баба ? Поясніть свою думку.

Завдання 16-20. «Щасливий випадок». Ваш клас виграв 1 бал.

 

Другий етап  – правовий інтелектуальний конкурс для учнів та класних керівників

Завдання для педагогів. За правильну відповідь команда отримує 3 бали

 

1. У 1447 році у швейцарському місті Базелі сталась незвичайні подія: півень зніс яйце. Як учинили тодішні судді з домашнім птахом? (Півня звинуватили в чаклунстві й разом з яйцем спалили на вогнищі)

 

2. Ще зовсім нещодавно молоді японські дружини намагалися виконувати домашні роботи правою рукою. Особливо в том випадку, якщо вони робили щось на очах у чоловіка. Чому її не подобалася ліва рука? (В Японії до недавнього часу чоловік міг розлучитися з дружиною, дізнавшись що вона – лівша)

 

3. У Росії аж до XVIII ст. було, прийнято бити обвинувачуваного доти, поки він не зізнається вт ому, в чому його звинувачують. А що робили в разі, якщо звинувачуваний наполегливо відмов ля вся від обвинувачення? (Били обвинуваченого за брехливі свідчення.).

 

4. У 1540 році в іспанському місці Гімаран проходив судовий процес. Підсудну визнали винної у псуванні Надзвичайно цінного гобелена вартістю в 10000 мараведі. Зловмисницю засудили до: смертної кари через відрубування голови. Та оголосили, що її родичі й одноплемінники назавжди виганяються з королівства. Хто ця зловмисниця? (Міль. Це вона зжерла гобелен)

 

Третій – конкурс «Домашнє завдання». Команди готують 3 малюнки на тему «Мої права» .За кожен малюнок команда отримує максимально 2 бали.

 

Четвертий конкурс «Юридичний теніс» Його мета - визначення кращого знавця прав дитини згідно із Конвенцією про права дитини. Від команди виходять по одному учаснику і по черзі називають права дітей. Команда ,що першою вибуває з гри отримує 5 балів, друга- 7 балів, команда-переможець 10 балів.

 

 

Пятий конкурс «Казковий суд» Команди представляють сценки на правову тематику» Максимальна оцінка за конкурс 10 балів.

 

 

    СПРАВА №1.  ПОЗИВАЧ:       Червона шапочка

                              ВІДПОВІДАЧ:  Вовк

   СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:           називається прізвище учня

(Діти – герої займають свої відповідні місця: 2 кафедри, стіл судді, дерев¢яний молоток).  

     Червона шапочка.  Ваша честь! Ідучи  по дорозі через ліс до хворої бабусі, я зустріла Вовка. Він сказав, що він чуйний, добрий, що він теж хоче провідати хвору бабусю. Я йому повірила. Ми вирішили позмагатися: підемо різними дорогами, хто швидше прийде. А сам випередив мене, обманом забрався до хати, з¢їв бабусю, а потім і мене.

      Суддя.  Відповідач, що ви можете сказати про таку заяву. Це правда?

      Вовк.  Ваша честь!  Це правда! Але я був голодний, а я маю право на повноцінне харчування!

      Суддя.   Все зрозуміло! Навіть немає потреби йти в нарадчу кімнату! Оголошується рішення суду! (удар молотком) Ви, шановний, (до Вовка), порушили головне право дитини – право на життя!

    По – друге, ви незаконно ввірвалися в чужу оселю. Тому Ви вважаєтеся винним у злочині. Суд зобов¢язує Вас вивчити права дітей і рекомендує харчуватися виключно рослинною їжею. Рішення прийнято! (удар).

    (Виходить Червона Шапочка і Вовк, стають перед дітьми)

    Червона Шапочка.   В майбутньому, я не буду такою довірливою до незнайомих і не буду з ними навіть розмовляти!

   Вовк.  Буду виконувати рішення суду – буду вегетаріанцем!

  Вч. - Які права дитини порушив вовк?  Чи потрібно спілкуватися з незнайомими людьми? Чи правильне рішення виніс суддя?

  Та чи прислухається до цього рішення вовк?

 

    СПРАВА №2.   ПОЗИВАЧ:         Герда

                               ВІДПОВІДАЧ:   Снігова  Королева

   СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:  називається прізвище учня          

     Герда.  Ваша честь! Снігова Королева викрала мого названого брата Кая, зачарувала його і залишила жити в своєму кришталевому палаці. Скільки сліз я пролила, всі навіть повірили, що Кая немає в живих, що, можливо, потонув у річці. Потім, шукаючи його, я подолала скільки перешкод.

    Снігова Королева. Я – Королева! І не маю відповідати  ні за що! І потім, він сам прив¢язав свої санчата до моїх саней.

   Суддя.  Шановна! Хто б ви не були, ви маєте відповідати перед законом!  

   Снігова Королева.  Нічого поганого я не зробила! Хлопчику я хотіла лише добра! Я обіцяла йому увесь світ і пару ковзанів!

    Суддя.  Це лише Ваша думка. Але дитина має право на власну думку, а Ви його зачарували і позбавили   його прав!  У вас є ще щось у своє виправдання?

    Снігова Королева. Я не винна!

    Суддя.  Оголошується рішення суду! (удар). Відповідач порушила право дитини на захист від викрадення, позбавила права дитини на власну думку. Суд зобов¢язує Вас вивчити і знати права дітей. Рекомендує взяти собі на виховання і догляд дитину – сирітку і дбати про неї, адже таким діткам, що не мають батьків потрібна особлива увага! Але без всяких чарів, шановна! Рішення прийнято! (удар).

   (Виходять Герда і Снігова Королева з – за кафедри):

   Герда.  Будьте обережні з незнайомцями! Не впускайте в дім, коли немає вдома батьків, не сідайте в машину до незнайомих, не беріть від них гостинці, не гуляйте далеко від своєї домівки!

   Снігова Королева.  Я прислухаюсь до рішення суду і візьму собі на виховання дитину – сирітку.

      Вч. – Які прави дитини порушено в цій судовій справі?

       -  Я думаю, що королева прислухається до рішення судді і візьме собі на виховання дитину – сирітку.

        СПРАВА №3.   ПОЗИВАЧ:        Цариця

                                  ВІДПОВІДАЧ:   Цар Салтан

       СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ: називається прізвище учня         

       Цариця.  Ваша честь!  Цар Салтан жорстоко повівся зі мною та з моїм новонародженим малям: посадили в бочку, засмолили, покотили і пустили в океан.

      Суддя.  Відповідач, що ви скажете на цю заяву?

      Цар.  Я в тій порі був на війні. І мені прийшли новини, що цариця народила не то дочку, не то сина, не то мишку, не то жабку, а якесь невідоме звірятко! Я спочатку розгнівався, але ж послав грамоту, щоб чекали мене для законного рішення! У мене є свідок!

     Суддя.  Позвіть свідка відповідача! (Заходить свідок) Назвіться, будь – ласка.

     Свідок.  Я – царський поштовий посланець. Я дійсно від Царя приніс грамоту, яку він каже. Але ж ткаля і повариха звеліли мене обібрати, напоїли і дали мені іншу грамоту, в якій велілося вкинути царицю з малям в море – океан.

     Суддя.  Знайдіть і приведіть сюди ткалю і повариху!  (заходять)

     Значить, це ви своїми незаконними діями, обманом лишили права немовляти на життя! Та де там, ви позбавили його усіх прав:

-         на життя;

-         на медичну допомогу;

-         на навчання;

-         на розвиток талантів;

-          на повноцінне харчування!

   Ви позбавили волі дитину! Оголошую рішення суду! (удар). Суд зобов¢язує вас обох вивчити права дітей і ніколи їх не порушувати! І радить вам не заздрити іншим людям, а щиро радіти за них.

      (Всі виходять).

     Цариця.  Я дуже рада, що наказ про загибель мене та моєї дитини подав не цар Салтан.

     Цар.  Я – голова всього царства, не можу позбавити дітей всіх прав!

     Ткаля.  Ми зрозуміли, що заздрість – погана риса!

     Повариха.  Ми дуже раді, що все склалося, як у казці і нас вибачили!

 Вч. - Цілого ряду прав було порушено проти  дитини та її матері. Згадайте, які це права?

-         Заздрість – це дуже погана риса і тому герої казки О. Пушкіна поплатилися за це. Думаю, що вони зрозуміли свої помилки і більше ніколи їх не повторять.

Підсумок змагань

 

По завершенні конкурсних змагань журі підводить підсумки випробувань і оголошує переможця

 

Нравится