Виховний захід на тему: Ми - проти СНІДу.


Мета: надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя, об’єктивну інформацію про Віл і СНІД, сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих.

Обладнання: плакати учнів, червоні стрічки, слайд-шоу.

Ведуча 1:

 Доброго дня, шановні присутні! Доброго вам здоров’я! Так, саме здоров’я, бо його не купиш в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, а цінувати починаєш  лише тоді, коли втрачаєш. Наш захід присвячений Всесвітньому  дню боротьби зі  СНІДом.

Ведуча 2:

 ВІЛ та СНІД…  Сьогодні нам часто зустрічаються ці слова на плакатах, у газетах та журналах, їх чуємо по телевізору, радіо і  просто від дорослих. Але, на жаль, більшість із нас не усвідомлює, яку загрозу він несе людям. Найчастіше ми думаємо – « мене це не стосується», « зі мною цього не трапиться», та ніхто не знає, де чекає нас біда. СНІД – одна з найголовніших проблем, з якою людство зіткнулося у ХХ столітті і увійшло у ХХІ ст.. У всьому світі проводяться наукові роботи зі створення вакцини та ліків проти – інфекції, але на сьогодні СНІД не лікується. Єдиним методом боротьби із хворобою залишається попередження передачі вірусу.

Ведуча 1:

 1 грудня відзначається Міжнародний день боротьби зі СНІДом. Сьогодні ми поговоримо про цю страшну хворобу, шляхи зараження та способи профілактики. Та головне питання, яке кожен з вас повинен поставити перед собою – це «Хто ти, СНІДе: ворог чи учитель?»
 

По – черзі виходять 6 учнів, у руках вони тримають свічки, які символізують періоди життя людей.

     Учень 1:

Коли дитина народжується, її свічка тільки починає горіти. Тремтливий вогник поступово розгорається , але він може згаснути будь – якої миті від легенького вітру, як дитина від хвороби. Тому батьки і прикривають це полум’я долонею, щоб їхня дитина мала шанси на довге життя.

Учень 2:

Виростаючи, дитина стає підлітком. Вогонь ще тріпотить, не маючи змоги заспокоїтися, наче характер підлітка, але він уже не такий нестабільний.

Учень 3:

Пізніше людина переходить в юність. Четверта частина свічки згоріла, вогонь заспокоївся, але його колір постійно змінюється, так само, як думки та емоції змінюються в головах юних людей.

Учень 4:

 Після юності настає молодість. Людина закінчує університет, влаштовується на роботу. Тому її свічечка дає стабільну кількість світла і тепла.

Учень 5:

Згоріло вже дві треті свічки. Людина починає підбивати підсумки. Вона думає про те, що вона зробила за цей час, як горів її вогонь життя.

Учень 6:

     На своєму останньому етапі свічка горить найяскравіше. Це тому, що людина стає мудрою. Вона ділиться своїм теплом за оточуючими, передаючи їм свій досвід, а коли віск закінчується – гасне.

 А зараз до вашої уваги сценка, яку підготували учні 8 класу
По закінченню фільму на сцені з’являються двоє слідчих і СНІД
СЦЕНКА № 1 «Слідчий та СНІД»
Імпульсивний слідчий. Ви підозрюєтесь у сотнях тисяч убивств ні в чому не винних людей! Що скажете на це?

СНІД. По-перше, ви не можете довести моєї провини беззаперечно. Люди, яких ви вважаєте моїми жертвами, насправді не впоралися зі збуд­никами звичних і загальновідомих хвороб. Їх, до речі, налічується десь понад тридцять тисяч...

Імпульсивний слідчий. Певно, більшість із них на совісті ваших дружків - вірусів!

СНІД. Ви помиляєтеся. Вірусних захворювань заледве набереться 500.

Імпульсивний слідчий. Нехай, зате вже всі як на підбір: СНІД, САРС...

СНІД. Не забудьте додати до списку вітрянку і кір. Але я хочу продовжити, з вашого дозволу. По-друге, я виконую секретне розпорядження...

 Поміркований слідчийЧиє?

СНІД. Вибачте, але імені я назвати не можу.

Імпульсивний слідчий. Отже, ви заперечуєте свою причетність до заги­белі мільйонів людей?

СНІД. Заперечую.

Імпульсивний слідчий. Гаразд. Оформимо протокол. Я ставитиму запи­тання, а ви відповідайте. (Бере папір і ручку). Ім’я?

СНІД. Синдром набутого імунодефіциту.

Імпульсивний слідчий. Рік народження?

 СНІД. Не пам’ятаю.

Імпульсивний слідчий. У наших документах зазначені 70-ті роки XX сто­ліття. Як ви це поясните?

СНІД. Просто у 70-х про мене заговорили.

Імпульсивний слідчий. То скільки ж вам усе-таки років?

 СНІД. Гадаю, що не менше, ніж людству.

Імпульсивний слідчий. Нахабна брехня! Ви б у такому разі винищили людство до ноги!

СНІД. А ви краще пишіть те, що я вам кажу, а не те, що ви собі придумає­те, бо інакше я під протоколом не підпишуся.

Імпульсивний слідчий. Гаразд, так і запишемо.

Поміркований слідчий. Стривайте-но, але офіційна версія стверджує, що вірус передався людині від зелених макак!

СНІД. Не треба звалювати всю вину на бідолашних тваринок. У тварин­ному світі не існує ані наркоманів, ані гомосексуалістів, ані повій. Це люди погані.

 Поміркований слідчий. Бачу, цинізм - ваша відмітна риса. Але нічого, прийде і ваш час.

СНІД. Хоч як це не прикро, але цілком з вами погоджуюся. Хоча, з друго­го боку, віруси завжди жили поряд з людиною. І без вірусів життя на землі було б просто неможливим.

Імпульсивний слідчий. Облиште свої казуїстичні виверти!

СНІД. Це у вашій системі можливо виправдати злочинця і звинуватити невинного, а вчені - люди серйозні, вони брехати не будуть. Ось почитайте, що пише професор-інфекціоніст К. Уманський.

 Поміркований слідчий (читає). “Віруси - повноправні, всюдисущі і не­обхідні ланки біосфери, роль яких (в основному!) зводиться до участі в адаптаційних процесах, причому не тільки в адаптації до умов зовнішнього середовища, а й і взаємній адаптації органів у межах організму, у взаємній адаптації різних організмів у середо­вищі і, нарешті, у еволюції в цілому ”.

Імпульсивний слідчий. Це лише гіпотеза.

СНІД. Так само як і уявлення більшості вчених про віруси. Тому звину­вачувати віруси у злочинах проти людства - це все одно, що зви­нувачувати кулю у вбивстві. Кулю ж хтось спрямовував.

Імпульсивним слідчий. І хто ж насилає на людей вірусів?

СНІД. Самі люди. Це можна кваліфікувати як самогубство.

 Поміркований слідчий. Припустимо, що ми з вами погоджуємося. Тільки припустимо. Тоді як ви поясните хвороби дітей? Вони що, теж самогубці?

СНІД. Без патетики, будь ласка. Хвороби дітей - це таємниця, яку я теж не можу вам розказати, але раджу звернути увагу на статистику. Більшість дітей, що заразилася від хворих матерів чи внаслідок переливання зараженої крові, врешті-решт позбуваються вірусу.

Імпульсивний слідчий. Гаразд, поговоримо про це пізніше. Місце на­родження?

 СНІД. Усі чомусь вважають, що це Африка, але я не можу пригадати.

Імпульсивний слідчий. Рід діяльності?

СНІД. Чистильник. Очищаю планету від мерзоти.

Поміркований слідчий. Послухайте, шановний, мені здається, що всі люди на світі мають право на життя.

СНІД. Не можу з цим погодитися. Але як бути з обов’язками? Невже статева розбещеність і наркоманія гарантують людям демократію?

Поміркований слідчий . Кожен робить свій вибір самостійно.

СНІД. І я про те саме.

Імпульсивний слідчий. Нічого, недовго вам залишилося гуляти плане­тою. Вчені вже впритул наблизилися до розв’язання цієї проблеми.

 СНІД. Невже? А мені чомусь здається, що це лише рекламний трюк, спро­ба приспати пильність.

Імпульсивний слідчий. А чи не засадити нам цього мерзотника за ґрати?

 СНІД. Не думаю, що у вас є на це хоч якесь право. Де тут підписати?

Поміркований слідчий (показує). Отут.

СНІД. То я вільний? Бувайте здорові. (Йде геть).

Імпульсивний слідчий. От мерзотник. Шкода відпускати.

Поміркований слідчий. Ти знаєш, у чомусь він має рацію...
Презентація плакату 8 кл.
 Слідчі йдуть зі сцени.

Презентація про СНІД
СЦЕНКА № 2
Звучить музика «Ну где же вы, девчонки?». На сцені троє дівчат, вони розмовляють.


1 дівчина. Дівчата, а ви чули, що СНІД може передаватися поцілунком?

2 дівчина. З глузду з’їхала? Вчені довели, що тільки після статевих відно­син з хворою людиною можна заразитися. Ну, і ще там через брудні шприци.

3 дівчина. Стривайте, тут якась неув’язка. Вірус має потрапити у крово­носну систему людини. Так?

2 дівчина. Ой, тільки не починай зараз уроку біології! В школі того навчання вистачає!

1 дівчина. Ні-ні, вона щось знає... (До третьої). Кажи, що за неув’язка?

3 дівчина. Чому знайомі нас лякають, що вірус може передаватися через укуси комарів і через поцілунки? І чому офіційні особи намага­ються запевнити нас, що ніякої небезпеки немає?

2 дівчина. Мало що в народі вигадують Яких лише пліток не ходить світом! І що, ми їм усім маємо вірити?

3 дівчина. Диму без вогню не буває. Нас просто заспокоюють.

1 дівчина. Цікаво, для чого їм це?

3 дівчина. Щоб не було паніки.

1 дівчина. Вигадуй більше.

3 дівчина. Я не вигадую. Вірус мікроскопічний. Якщо комар нап’ється зараженої крові, то у його хоботку сотні тисяч тих вірусів.

2 дівчина. Ну, добре. А як з поцілунком бути? Це що, теж правда?

3 дівчина. Боюся, що так. На слизову оболонку, будь-яку, мають вихід мільйони лімфо судин. А лімфо система з кровоносною становлять практично єдине ціле.

1 дівчина. Слухай, ти мене налякала.

2 дівчина. Лякатися не варто. Просто цілуватися треба з перевіреними людьми.

3 дівчина. Тобі б лише зубоскалити.

1 дівчина. Та ну вас!

Презентація плакату 11 клас

Звучить музика «Ну где же вы, девчонки?», дівчата йдуть зі сцени.
СЦЕНКА № 3
Звучить запис шкільного дзвінка. На сцені вчителька ОБЖ і кілька учнів.


Учителька. Щоб запобігти зараженню вірусом імунодефіциту...

1 учень. Довели країну демократи, що вже імунітет у дефіциті! 

Учителька. Це хто там такий розумний?.. Пишемо, пишемо. Щоб запо­бігти зараженню вірусом імунодефіциту, необхідно дотриму­ватися таких основних правил: а) мати лише одного сексуаль­ного партнера...

1 учень. А що робити, якщо партнер не сексуальний?

Учителька. Зараз вижену з класу! Продовжуємо: б) користуватися лише одноразовими шприцами...

2 учень. А якщо курити?

Учителька. Ви що, змовилися? Зараз покличу директора!

2 учень. Та диктуйте вже, а то в директора при слові “секс” тиск підви­щується.

Учителька. От же народ! Я їм про життєво важливі речі розповідаю, а вони скалять зуби.

3 учень. Та ні, нам цікаво. Ви ще забули про засоби контрацепції роз­повісти.

Учителька. Аякже, забула. Ви ж рота не даєте розкрити. Пишіть: в) ви­користання презервативів убезпечить вас від зараження ВІЛ.

1 учень. А наскільки ефективні презервативи?

Учителька. Гадаю, що найефективніші, бо нічого іншого просто не іс­нує. Гарантія безпеки майже стовідсоткова.

2 учень. Чому ж тоді СНІД і далі поширюється, якщо всі з ним так бо­рються?

Учителька. А чи ж я, діти, знаю? Божа кара якась, а не хвороба...

Звучить шкільний дзвінок, учні та вчителька йдуть.

Презентація плакату 10 клас

Ведучий 1:

 СНІД – це біда не однієї людини.
Ведуча 2:

 Не однієї нації, не однієї країни.
Ведучий 1:

 СНІД представляє загрозу для всіх.
Ведуча 2:

Сьогодні у вирії подій, що відбуваються у світі, людина забуває про проблему СНІДу, сподіваючись, що вона її не торкнеться.
Ведучий 1:

 Але з кожним роком все більше і більше людей стає ВІЛ- інфікованими, в тому числі і дітей.
Ведуча 2:

 Сотні тисяч нікому не відомих, а завтра це може бути будь хто з нас.
Ведучий 1:

 СНІД забирає життя незалежно від раси, віри, національності, статі, багатства.
Ведуча 2:

СНІД і далі забирає життя молодих, талановитих.
Ведучий 1:

 Діти…Помирають маленькі діти!
Ведуча 2:

Чому вони повинні піти з життя раніше, ніж їм належало?
 

"Ведуча 1:

 

 Міжнародним символом боротьби зі СНІДом є червона стрічка, яка поєднала людей багатьох країн.

Ведуча 2:

Сьогодні у всьому світі червона стрічка символізує:

*    Усвідомлення серйозності ВІЛ/СНІДу;

*    Надію на те, що буде знайдено вакцину від ВІЛ і ліки від СНІДу;

*    Солідарність із людьми, які живуть з ВІЛ, їхніми близькими, рідними і друзями;

*    Пам’ять про мільйони людей, життя яких забрала ця недуга;

*    Протест проти істерії і невігластва, дискримінації та суспільної ізоляції людей, що живуть з ВІЛ.

(Входять учні із червоними стрічками)

Учень 1. Обираєм безпечне життя, 
Алкоголь та куріння здолаєм.
ВІЛ та Снід відійдуть в небуття 
Якщо правила запам’ятаєш 

Учень 2. Більше спорту та пий лимонад
На футбол, чи гайда на рибалку
Взимку з друзями йди на хокей
потім разом усі на качалку.

 

Учень 3. Молодь нова сила
Діти проти СНІДУ!
Добре пам’ятайте,
Всіх застерігайте !

4-й.  Кохання – справді, штука класна,

       Але прошу, не забувай,

       Гострот ніколи не шукай.

            

5-й. Бо СНІД, то злісний ворог людства,

       Він може причаїтись скрізь.

       Тому його ти стережись.

 

6-й. Життя –єдине й неповторне,

       Батьками й Богом дане нам.

       Воно красиве й благородне.

       Пізнати його можеш лише сам.

 

7-й. Хвилююче різноманітне,

       До нього тільки придивись,

      Життя п’янить, чарує, квітне.

      Любов’ю й щастям ти насолодись.

8-й. Як почуєш – серце завмирає,

       Від Сніду наслідки сумні,

       Від нього ліків ще немає,

        Тому ми скажем:

(Усі разом) СНІДу – НІ!

Пісня+танок «Революція» (1хв20 с)

1 ст      

А життя наше ніби експеримент,

І біда ходить поруч – шукає момент,

СНІД блукає по світу, від нього немає спасіння.

Поряд з СНІДом блукає наркоманія.

 

Обираємо ми у житті вірний шлях,

СНІДу скажемо «НІ!», хай звучить на вустах!

Пропагуємо ми проти СНІДу , бо ми за здоров’я.

Ми на захист стаємо всього покоління.

Пр.: Ми – революція, нова сила ми, гордість нації!

        Ми – це енергія, Проти СНІДу ми , за здоров’я !

 

 

Ведучий 1:

Засобу вилікувати СНІД не існує. Вірус виявився складним. Він постійно змінюється, потрапляючи від однієї людини до іншої, змінюється навіть у процесі  лікування.

Ведуча 2:

Послухайте легенду.

        Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий

Мандарин (знатний вельможа). Увесь день його складався із примірок вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум… Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країною пішов поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, найрозумніший за всіх на світі. Дуже розлютився на те Мандарин: «Хто може називати якогось там ченця найрозумнішим на світі?». Але вигляду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве? І якщо ченець скаже , що живе -   я розчавлю  метелика, а якщо мертве – випущу його!

       І ось настав день зустрічі. У залі зібралося багато людей, усім кортіло послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі.

      Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися і до зали ввійшов невеликий, худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання.

Мандарин сказав: « Скажи но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?».

Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «Усе в твоїх руках». Збентежений Мандарин випустив метелика з рук і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

        Отже, лише від вас залежить, чи буде ваше життя довгим і щасливим.

Ведучий 1:

 Кожна людина повинна до кінця усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД, і зробити все можливе, щоб уберегти себе і своїх близьких та рідних від цієї страшної інфекції, бо СНІД може увійти практично в кожен дім, кожну сім'ю.

Ведучий 2:

 А обачливість – це основа нашої поведінки!

ПЕРЕГЛЯД ФІЛЬМУ: ЖИТТЯ НА ПОВНУ СИЛУ

Ведучий 1:

Проводить анкетування на закріплення

Ведучий 2:                               
Молодці! Добре засвоїли цю тему!

Необхідно пам'ятати, що будь-яка людина має однаковий ризик заразитися вірусом іму

 На сьогодні ВІЛ, СНІД не зважає на такі тради­ційні кордони, як статева незалежність, сексуальні вподобання, спосіб життя, соціальний статус чи расу. Усі ми рівні перед ризиком бути враженими ВІЛ-інфекцією, і тільки від нас самих, від нашого розуміння ризику, нашої поведінки залежить наше здоров'я.

Ведучі разом:

   ПАМ'ЯТАЙТЕ!

Життя – це шанс, лови його.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це радість, насолоджуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це коштовність, цени це.

Життя – це скарб, бережи його.

Життя – це любов, пишайся нею.

Життя – це таємниця, відкрий її.

Життя – це обіцянка, виконуй її.

Життя – це гімн, заспівай його.

Життя – це боротьба, почни її.

Життя – це повітря, дихай ним.

Життя – це щастя, заслужи його.

Пісня Береги  любовь

Нравится