Весна прийшла, всім сонечко принесла

Весна прийшла, всім сонечко принесла


Весна прийшла, всім сонечко принесла

Інтегрований урок. Навчання грамоти /розвиток мовлення. 1 клас.

Тема : З любов’ю до рідної землі. Весна прийшла всім сонечко принесла.

Дидактична мета: закріплювати читацькі навички учнів, продовжувати працювати над формуванням життєво необхідних компетентностей, вчити сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозовому творі, узагальнювати знання учнів про початок весни, вчити їх спостерігати за змінами  природи, збагачувати активний словник учнів.

Розвивальна мета: розвивати навички виразного читання; розвивати вміння спостерігати, співставляти, порівнювати; , розвивати мовленнєвий апарат, мовлення, уяву та фантазію.

Виховна мета: виховувати любов до поетичного слова, бережливе ставлення до природи,  сприяти естетичному вихованню учнів.

Обладнання: тема уроку, асоціативний кущ, таблиці для звукового аналізу, музичний супровід, ілюстрації та фото із зображенням природи,  стрічки для складання прислів’я.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Релаксація.

  • Добрий день, діти! Станьте, будь ласка, біля парти, простягніть уперед ліву руку й уявіть на ній усі ваші життєві знання . Простягніть уперед праву руку й уявіть на ній ті знання, з якими ви прийшли на сьогоднішній урок. Тепер з’єднайте руки. Так ваш ще зовсім невеликий життєвий досвід і знання, об’єднанні разом, сьогодні стануть вам у нагоді на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Прочитаємо заголовок на дошці

«Весна прийшла всім сонечко принесла».

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності.

  • Ви прочитали і побачили слово весна.
  • Які ви відчули почуття?
  • Що ви уявляєте, коли чуєте це слово?

 

 

  1. Вправа «Асоціативний кущ»

 

                                      трава

                 сонечко                                                      тепло

 

        пташки                            ВЕСНА                          квіти

 

       бджілка                        усмішка                        дощ

 

  1. Звуковий аналіз слів.
  • Знайдіть слово у якому один склад.(дощ)
  • Відшукайте слово у якому три склади.(сонечко)
  • Прочитайте слово яким називають комах.(бджілка)
  • Виконайте звуковий аналіз слів біля дошки.
  • Тож на які дві групи поділяються звуки?(голосні та приголосні)
  • Назвіть голосні звуки. Пригадайте вірші з цими звуками.
  • Назвіть приголосні звуки. Розкажіть вірші з ними.

ІV.Повідомлення теми уроку.

Сонечко на урок завітало,

На промінчиках своїх

Тепло всім дарувало

Та нам завдання принесло.

  • Щоб відчути сонячне тепло проведемо вправу «Свічечка».
  1. Звуконаслідування.
  • Виконаємо перше завдання Сонечка.

Зустрічає нас горобчик. Горобчик промовляє – цінь-цінь-цінь.

Зашуміли листочки на деревах –ш-ш-ш

Легенько подув вітерець -фу-фу-фу.

                     Закапав дощик –кап-кап-кап.

                     Прилетів джміль-дж-дж-дж.

                    Задзвенів дзвіночок – дз-дз-дз.

  • Вдихнули свіже весняне повітря ротиком, а видихнули носиком.Тиша.

 

  • Та це не все. В природі прокидається життя, бо…

Ма-ма-ма- ой минула вже (зима)

Оз-оз-оз-утіка від нас (мороз)

На-на-на – надійшла (весна)

Ки-ки-ки- дзюркотять (струмки)

Ва-ва-ва- зеленіє (трава)

Хи-хи-хи – прилітають (птахи)

Ла-ла-ла- квітка (розцвіла)

Ло-ло-ло-сонце (припекло)

 

  1. Вправа  «Встав букви».
  • Промінчик пропонує завдання.
  • Крокує диво-дівчина по землі з фарбами та з пензликом у руках.

Розмальовує все навколо. Та не сама з братами місяцями.

Коли підберемо правильно букви прочитаємо назви місяців і явища природи, які відбуваються навесні.  

 

б

р

з

ь

к

в

т

н

 

т

р

в

н

ь

 

д

щ

 

г

р

м

 

т

м

н

 

                 

 

  1. Читання віршів.
  • Прочитаємо весняні вірші. Згадаємо їх авторів.
  • У мене на листочках є вірші. Хто бажає їх прочитати?

Навесні

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчинка в вінку.

Ожили луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

                           Іван Франко.

 

Квіточка весни

Я – перша квіточка весни,

Я – пролісковий цвіт

Я пережив зимові сни

І знов родивсь на світ.

 

 

 

Росту між кленів, між дубів,

Люблю і сонце, й тінь.

І вірю: люблять всі мене.

Як весну золоту.

                                    Марія Познанська

 

Зустріч весни

Дзвенять, мчать стрімко ручайки,

Розносять новину:

-Гей,всі до річки напрямки,

 

Зустріньмо там весну!

Збігає сніг з доріг, лугів.

Уже - не сніг – уже вода…

Сім’я лелек із-за морів

Вернулась до свого гнізда.

                              Олександр Олесь

 

 

  1. Фізкультхвилинка

Ось іде до нас весна

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються, /потягнутися

Проліски посміхаються, /посміхнутися

Пташки прилітають, /махають руками, як крилами

Діти вибігають, /біг на місці

На луках стрибають. /стрибки

 

V. Робота за підручником.

               1. Читання вірша Т. Коломієць «Веснянка».

-  Щоб гарно прочитати вірш, виконаємо декілька вправ у підручнику на сторінці

2. Самостійне читання вірша.

3. Словникова робота.

Красна –

Ряска –

              4.Читання вірша в особах.

а)самостійне читання.

  • Прочитайте вірш про себе.

      б) Словникова робота.

  • Які слова вам невідомі?

Жайворон –

    

 

 в) Робота в парах.

- Зверни увагу, як чергуються знаки вкінці рядків?

- Хто головні герої? Хто запитує, а хто відповідає?

- Прочитайте вірш в особах.

 

5. Складання тексту за схематичними малюнками.

Вправа « Лист від друзів»

 

6. Фізкультхвилинка

Ми пішли гуртом на луки,
Підняли до сонця руки.
Потягнулися, присіли,
Підвелись, потупотіли.
Так травичка проростає,
Так пташина прилітає,
Так струмочок пробігає,
А так квітка розквітає.
Як зайчики, стрибаємо,
Весну зустрічаємо.

 

7. Робота у групах.

- Слідкуючий промінчик приніс нам народну мудрість про весну.

- Щоб виконати це завдання поділимося на групи.

- У мене є фішки з весняними квітами: підсніжник, тюльпан, нарцис.         Оберіть фішку і об’єднайтеся за ними у групи.

Ваше завдання скласти прислів’я за допомогою стрілочок і його прочитати.

 

квітчає              землю            стрічає                                 вирію

 

       
   
 
 

 


Квітень                     з                                                пташок

 

Як                      травні          дощ                              то восени

            хліб

 

               у           на дворі,                                     у коморі

 

 

 

 

 

Проспиш                                                                                                       зимою

 

                                                                                        весною

заплачеш

                             

                 

 8. Фотовиставка «Весняні краєвиди рідного села»

- Чи подобаються вам ці фото? Яку красу нам дарує весна? А щоб весна у нашому селі була гарна завжди, що ми повинні з вами робити?

- Є гарні слова із якими природа звертається до нас.

 

«Бережіть природу, діти!

Не травмуйте, не губіть!

Хай краса її повсюди

Не згасає ні на мить».

VІ.  Підсумок уроку.

Вправа «Продовж речення»

Мені на уроці сподобалося…

Мене зацікавило…

Я дізнався…

   - Гостям ми бажаємо:

Щоб світило сонце

У ваше віконце,

Мир вашій родині

Щастя Україні.

 

 

Література

  1. Розкажіть онуку» №1(2007), №1-2( 2004).
  2. Початкова школа. 3’1997. “Виховання естетичної чуйності до природи у процесі гри”. О. Ткаченко. С. 53-54.

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

Нравится