Урок української мови

Урок української мови

Тема: повторення вивченого про прикметникик як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні.

Мета: вдосконалення вмінь розрізняти прикметники серед інших частин мови. Встановити зв'язок між іменнниками і прикметниками , розвивати вміння вживати їх у мовленні. Розвивати аналіко-систетичні вміння учнів. Виховувати любов та повагу до українського слова, пісні, до України.

Наочність: малюнки калини і барвінка, квіти, конверт з листами від Калинки і Барвінка, ілюстрація фруктів, малюнки будинків і берези, м'яча і собачки.

Хід уроку

1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, сьогодні ми проведемо вивчення про прикметиник.

- До нас в гості завітали Калинка і Барвінок. Кожен з них буде капітаном своєї команди. Під час уроку я разом з капітаном буду слідкувати за вашими відповідями, вашою активністю. І за це буду давати квітки. У якої з команд назбирається найбільше квіток - та команда і буде переможницею.

( вчитель бере зі столу конверт. Виймає аркуш)

- А це що?

Діти, Барвінок приніс дивіз нашого уроку.

Без дружби нам малята,

Ніяк не можна жити.

Гей хлопчики й дівчатка,

Давайте всі дружити!

А Калинка нагадує, щоб ви не забували.

Щоб помилки хитрі й спритні

Не ховались у рядках,

Щоб всі букви в кожнім слові 

Опинились на місцях,

Ти свою роботу, друже,

Не забудь перечитать, 

Помилки повиправлять.

2. Хвилинка поезії та каліграфії.

На дошці записані вірші для команди Калинки і Барвіна.

1) На зеленому горбочку,

У вишневому садочку,
Притулилася хатинка,
Мов маленькая дитинка
Стиха вийшла виглядати,
Чи не вийде її мати.

(Леся Українка)

2. У зеленому лісочку

Під мережаним листочком

Червоніє невелика

Спіла ягідка суничка.

(І. Нехода)

- Прочитайте мовчки, а потім виразно вголос.

Каліграфічно напишіть: зе, ому, мал, им, ла, міє, вил, цем, ачн, Ук.

3. Актуалізація знань.

- Пригадайте, які частини мови вивчали?

- Що таке іменник? Прикметник? Дієслово?и, антоніми?

- Що таке синоніми і антоніми?

Завдання команді Калинка: виписати прикменики зі буквосполученнями які писали в каліграфічній хвилинці.

Завдання команді Барвінка: виписати з вірша іменники з буквосполучення. ( Перевіряю, роздаю квіточки).

4. Розвиток умінь і навичок.

1) Записати речення під диктовку.

На Україні я живу, де Дніпро тече широке.

Розібрати речення за частинами мови(усно)

2) Дібрати  слова - ознаки до зображенних предметів.

Підводжу підсумки, роздаю квіти.

3) До іменників дібрати прикметинки.

Для команди Калинки - малюнки будинку і берези. (Будинок який? Береза яка?)

Для команди Барвінка - малюнки м'яча і собачки.

- Підводжу підсумки.

4) - Слово прикметник утворене від слова прикмета, тобто ознака. Прикметник вказує на якусь ознаку предмета.Тобто говорить який він.

5) Вправа 224 (записати відгадки, дібравши до них прикметник).

Підводжу підсумки змагання.

Отже, наша мова була б бідною і некрасивою, одноманітною без прикметників.

Фізична хвилинка

6) Послухайте речення.

Над........................... річкою, береги якої обросли........ вербами, розкинулась ............................ долина.іНа листочках записані речення. Вам потрібно розставити слова в ньому в правильному порядку. Але там ще пропущені прикметники.

Поширити речення. (Над чистою, прозорою; гнучкими; широка)

- Яку ж частину мови називають прикметником?

5. Закріплення вивченого

1) Вправа 225.

Перевіряю виконання вправи, підводжу підсумок.

2) Вправа 227.

6. Підсумок уроку.

- Яку частину мови вивчали на уроці?

- На які питання відповідає прикметник?

- На що вказує?

7. Підведення підсумків змагання, виявлення переможців.

Виставлення і коментування оцінок.

8. Домашнє завдання

Вправа 228. Команді Калинки записати дві народні прикмети про осінь. Команді Барвінка - виписати 2 прислів'я про працю.

 

Нравится