07.02.2013



Урок розвитку мовлення. 2 клас.


Урок розвитку мовлення

ДЛЯ УЧНІВ 2-х КЛАСІВ

                                                                                                              На тему:

«На хмаринці проліта

Осінь люба, золота.»

З досвіду роботи: вчителя початкових класів Коваленко І.М

Тема: Урок розвитку мовлення(складання речень за схемами)

На хмаринці проліта

Осінь люба, золота.

Мета. Учити порівнювати природні предмети, спостерігати; розвивати уміння вира¬жати словом те, що вразило уяву, складати речення за схемами, давати повні відповіді на поставлені запитання, уміння сприймати на слух вірш, казку. Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Виховувати любов до природи.

Обладнання. Платівка А. Вівальді «Пори року», репродукція картини І. Левітана «Золота осінь», комп’ютер, предметні картинки.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

— Заплющте очі, розслабтеся, сядьте зручно і спробуйте уявити собі те, про що я вам зараз прочитаю.

Звучить музика А. Вівальді «Пори року. Осінь».

Учитель читає вірш.

                                                      Осінь

                                      Летять листки пожовклі і зів'ялі,

                                      Летять до ніг і сумно шелестять.

                                      Затих гайок, і верби кучеряві

                                      Пташиним співом вже не гомонять.

                                      А ниточки ясні срібноволосі

                                      Шепочуть: осінь, осінь, осінь...

                                     Летять листки, і скрізь так непривітно... 

                                     Заснув ставок, і нивка вже не та.

                                     Колишеться вітрець одноманітно,

                                     І між стернею блудить самота.

                                     А ниточки ясні срібноволосі

                                     Шепочуть: осінь, осінь, осінь... 

                                    Летять листки, замовкли птахів хори,

                                    А сонце вже біжить кудись, біжить.

                                    Ах літечко! Вернися до дітвори

                                    Хоч на якусь годинку, хоч на мить.

                                    А ниточки ясні срібноволосі

                                    Шепочуть: осінь, осінь, осінь...

                                           (Іванна Савицька) 

— Про яку пору року я прочитала вам вірш?

— Який настрій передає він? Чому?

— Які картини ви уявили собі, слухаючи цей вірш?

— Але не все так сумно. Осінь — чудова пора!

А чудова тим, що не можна навіть сказати одним словом, якого вона кольору. Адже зима має свій колір — білий; літо — зелений, а осінь багата різними кольорами.

— І сьогодні ми з вами помандруємо до осіннього лісу. Бо в гості нас запросив Дідусь-Лісовичок.

Отож вирушаймо!

II. Основна частина уроку.

1. Робота за картиною «Золота осінь» І. Левітана.

— Погляньте на цю картину. Це царство Дідуся-Лісовичка. Воно чудове у різні пори року, а восени — особливо.

— Розгляньте дерева. Що зробила з ними осінь? (Розфарбувала в різні кольори. Подарувала їм золоте вбрання.)

— Спробуймо описати дерева, зображені на картині.

— Ось замріяний, молодий клен. Яким кольором розфарбувала його Осінь? (Червоним, багряним.)

— А що подарувала вона берізкам? (У коси вплела золоті стрічки.)

— А у якому вбранні старий, кремезний дуб? (Коричнево-жовтому.)

— А яким вам здається каштан? (Зачарований, замріяний, жовто-багряний.)

— Правда, красиво в осінньому лісі! Радо зустрів він нас зі своїм госпо¬дарем Дідусем-Лісовичком.

2. Усне складання розповіді.

— А зараз спробуємо розповісти про все те, що ми побачили і почули.

Як називатиметься наша розповідь? («В осінньому лісі», «В гостях у Дідуся-Лісовичка»...)

— А щоб нам легше було складати розповідь, скористаємося графічни¬ми моделями речень.

І_ ____ _ ______ ___.Ми ходили до осіннього лісу.

І____ _ ___ __ _______.Листя на деревах було різнокольоровим.

І___ ____ _ ______ _______.Замріяний клен у червоному вбранні.

І____ _ __ ____ ______ _______.Берізка в коси вплела золоті стрічки.

І____ ______ ______.Дуб коричнево-жовтий.

І_ _____ _ ________ ___.Це осінь так зачарувала ліс.

(Щоб дітям легше було складати речення за графічними схемами, учи¬тель може нагадати, про що йтиметься в тому чи іншому реченні, переглянувши слайди презентації.)

3. Запис речень у зошити.

Учні записують складені речення в зошит під керівництвом вчителя (можуть писати на дошці), а заголовок добирають самостійно.

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота із предметними картинками.

— А ще Дідусь-Лісовичок хоче пригостити нас. А чим? Розгляньте ці картинки.

— Що на них зображено? (Гриби.) Серед них є їстівні й отруйні.

— Хто з вас знає, які гриби їстівні, як вони називаються, і зможе зібрати їх в кошик?

(Учні «збирають» у кошик гриби. Потім усі разом переглядають їх, чи бува не кинули помилково отруйного.

 Складають усно речення: їстівні гриби — це ... Отруйні гриби — це...)   Дякують за гостинець.

— Цікава в нас була мандрівка. Уже віддаляється від нас на хмаринці золота осінь. Пора нам вирушати додому. Вийшов проводжати нас Дідусь-Лісовичок .

III. Підсумок уроку.

— Чи сподобалася вам мандрівка до осіннього лісу?

— Який вид роботи вам найбільше сподобався?

 
оценить статью
оценить статью
  • Currently 4.00/5
 
 
Другие статьи