Створення сучасного середовища для реалізації завдань освітньої лінії «Гра дитини БКДО

Створення сучасного середовища для реалізації завдань освітньої лінії «Гра дитини БКДО

               Провідна діяльність у дошкільному віці – ігрова діяльність. Тому важливим є забезпечити дітей різноманітними іграшками, іграми та створити необхідне для дошкільнят ігрове середовище. Діти у дитячому садку грають у різні ігри: сюжетно-рольові, будівельно -конструктивні, дидактичні, настільно –друкові, рухливі, режисерські, театралізовані, українські народні ігри. Для того щоб діти мали можливість реалізувати свої пізнавальні, соціальні, моральні та естетичні потреби у грі, у них повинна бути можливість обирати іграшки та ігри.

            Час не стоїть на місці, змінюється навколишнє, з’являються нові ігри та іграшки. У малюків є потреба у нових враженнях, також більшість занять проводяться у ігровій формі, тому рекомендують створювати сучасне ігрове середовище. Середовище повинно пробуджувати у дітей активність, надавати їм можливості для різноманітних видів діяльності. Сюди відносять архітектурно-ландшафтні та природничо-екологічні об'єкти; художні студії; ігрові та спортивні майданчики; конструктори; тематичні набори іграшок, посібників; аудіовізуальні та інформаційні засоби виховання і навчання.

         Разом із тим, навколишнє середовище повинно при необхідності гасити надзвичайну активність, надавати можливість відпочити. Тому розвивальне середовище передбачає наявність місця для релаксації. Це може бути і «куточок усамітнення», і затишна кімната з м'якими меблями та іншими елементами, які сприяють відпочинку.

            Джерелом натхнення і творчості для дитини можуть бути «Стіни, які

говорять». Сутність технології «Стіни, які говорять» в тому, що дитина,

отримуючи необхідну інформацію, може відобразити свої враження на цій стіні. Іншими словами технологія «Стіни, які говорять» є системою візуалізації

знань і процесом занурення дошкільників і дорослих в освітній простір дитячого садка.

           Стіна може бути у вигляді «Крейдових шпалер» (на якій діти малюють індивідуально чи підгрупою по темі заняття або передають свої враження від побаченого, почутого у садку або вдома), у вигляді різноманітних поличок (де виставляють дорослі і діти предмети  по темі занять або речі принесені з дому). Стіна може бути також  у вигляді картинок, плакатів, мати кілька інформаційних напрямів -на день, на тиждень, періодично мінливі експозиції. Вона може пересуватися з місця на місце, але повинна бути яскравою, доступною, змінюватися і привертати увагу.

Нравится