Розвиток мовлення та ознайомлення з природнім довкіллям (ІІ мол.гр.)

Розвиток мовлення та ознайомлення з природнім довкіллям (ІІ мол.гр.)

Тема: Подорожуємо автобусом.

Мета: закріпити знання дітей про поведінку в автобусі; формувати уявлення про проїжджу частину і тротуар; навчати правильно називати транспортні засоби, чітко вимовляти трискладові слова, за допомогою сюжетних картинок відповідати на запитання зв’язними реченнями; розвивати спостережливість, мовлення, увагу; виховувати культуру поведінки, повагу до інших.

Словник: збагачувати словник дітей словами: квитки, світлофор, тротуар, зупинка; активізувати вживання слів і словосполучень: вантажна машина, легкова машина, автобус, дорога, трамвай.

Природа. Мета: формувати у дітей понятя про ліс та його мешканців. Розширити уявлення дітей про життя диких тварин та їх підготовку до зими. Закріпити знання правил поведінки в природі. Розвивати  спостережливість, кмітливість. Виховувати шанобливе та бережливе ставлення до всього живого, бажання допомагати природі, любити її.

Матеріал: атрибути до сюжетної гри «Автобус» (кермо, квитки), світлофор, сюжетні картинки «Транспорт».

Хід заняття:

І Вступна частина.

  1. Вступна бесіда.

Вихователь. Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву подорож. А на чому можна подорожувати?

— Я пропоную поїхати на автобусі. Але спочатку давайте пригадаємо, як слід поводитися в автобусі. (Діти пригадують правила поведінки в автобусі: заходити в автобус спокійно. Не галасувати. Не штовхатися. Не поспішаючи, зайняти вільне місце.)

ІІ. Основна частина.

  1. Прослуховування вірша «В автобусі»

До нашого автобуса
Метелик залетів.
Нікого не питаючи,
На перше місце сів…
Нечемний ти, метелику,
Недобре так робить!
Як хочеш з нами їхати,
То треба заплатить.

Що потрібно придбати для поїздки в автобусі? (Квитки.)

(Діти промовляють фразу «Дайте, будь ласка, квиток!»)

  1. Відгадування загадки

Вихователь. Тепер сідайте в автобус і вирушаємо. Ось перша зупинка. Хто це нас зустрічає?

Промовляє він без слів
Добрим світлом кольорів,
Як дорогу перейти
— Нумо, вогнику, світи!
Знак червоний
— Треба стати
І хвилинку зачекати,
Жовтий мовить
— Будь готовий,
А зелений — йди здоровий! (Світлофор.)

Вихователь. Це не звичайний, а говірливий світлофор. Він хоче пограти з вами в гру.

  1. Дидактична гра «Говірливий світлофор»
    Діти промовляють трискладові слова, плескаючи на кожен склад у долоні: ву-ли-ця, до-ро-га, зу-пин-ка, ма-ши-на, ав-то-бус, світ-ло-фор тощо.

Вихователь. Їдьмо далі, займайте місця в автобусі. Наступна зупинка «Проїжджа частина дороги».

Запитання для дітей:

— Біля чого ми зупинилися? (Біля дороги.)

— Що їздить по дорозі?

— Які машини ви помітили?

— Якого вони кольору?

— Що везуть вантажні машини?

— А кого везуть легкові машини?

— Як сигналить машина?

— А чи ходять по дорозі люди? Чому?

— Де потрібно ходити людям?

І автобус нам теж сигналить, кличе їхати далі. Займайте швидше місця. Наступна зупинка «Ліс».

Вихователь. Подивіться, тут якісь картинки. (Картинку отримує кожна дитина.) Потрібно сказати, хто живе у лісі.

(Діти беруть картинку і говорять, що на ній зображено.

  1. Відгадування загадок.

У лісі живуть різні звірі та птахи. Дізнайтеся, які?
Клишоногий велетень,
Щоб не потрапити в капкан,
Спить всю зиму безперервно,
Лапу солодко смокче. (Ведмідь)

Це що за звір лісовий
Встав, як стовпчик, під сосною
І стоїть серед трави -
Вуха більше голови? (Заєць)

Під соснами, під ялинками
Біжить клубок з голками. (Їжак)

Хто з високих темних сосен
У дітлахів шишку кинув?
І в кущі через пеньок
Промайнув, як вогник? (Білка)

Хвіст пухнастий, хутро золотисте,
В лісі живе, курей в селі краде. (Лисиця)

Тук-тук-тук - з ранку весь день
Як стукати йому не лінь?
Може, він трохи збожеволів?
-Тук-тук-тук - у відповідь нам... (дятел)

Хто в лісі в нас гадає,
Про долю і життя все знає?
Прокукует - подсчитаешь -
Скільки жити тобі, дізнаєшся! -
Пташка, сіра подружка,
А звуть її... (зозуля)

Балакуча пташка - безперечно,
Розповість новину і секрет!
Гарна з виду, білобока
Хто? - Довгохвоста... (сорока)
Вихователь:- Молодці, хлопці, відгадали всі мої загадки.

ІІІ. Підсумок заняття.

 

 

Нравится