Розробка уроку для 5-го класу

Тема. Виготовлення вітальної листівки.

 

Мета. Ознайомити учнів з історією появи листівки, різними видами

           святкових листівок, вчити планувати виконання трудових операцій;

           Формувати навички роботи з папером, картоном;

           Розвивати творчість, фантазію;

           Виховувати естетичний смак і культуру праці,   повагу до людей

           творчих професій.

           Заохотити учнів до роботи над проектом.

 

Тип уроку. Формування вмінь і навичок.

Обладнання: кольоровий папір, різні види оздоблення, ножиці,

                         клей, зразки вітальних листівок.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, практична робота,

                                                інструктаж.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

- Я пропоную алгоритм дій, за яким ми будемо працювати на уроці.  

  бні для виготовлення листівки?                                                         (слайд №1)

Робота над прислів’ями.                                                                 (слайд №2)

- Легко говорити, та не так просто зробити.

- На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить.

- Ліниві руки не рідня розумній голові.

- Тож бажаю усім, щоб до кожного з Вас

   Завітало натхнення сьогодні  у клас,

   Щоб Вам захотілось новеньке пізнати,

   Самим научитись та інших навчати.

   Тож я побажаю, щоб лінь ви  прогнали

   Й натхнення, щоб кожного дня зустрічали.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  А) Що таке проект?    

  Б) Що таке проектування?

  В) Назвіть етапи проектування, за якими виготовляють проект.

  Г) З чого починається виготовлення проекту?

  Д) Які матеріали та інструменти потрібні для виготовлення листівки?

 

 

ІІІ. Мотивація.

          У святкові дні, на день народження, в інших урочистих випадках

          приємно одержати оригінальний подарунок, який можна створити

          своїми руками.

-         Листівка – це такий маленький шматок паперу, здатний сказати дуже багато. За допомогою листівки ми висловлюємо щире ставлення до людини: ми показуємо людям, що вони нам дорогі, говоримо про кохання. Якщо Вам подобається ця ідея – допомагати людям висловлювати свої почуття, то давайте сьогодні виготовимо листівку своїми руками, в яку вкладемо все найкраще, про що я говорила.

 

ІV. Повідомлення теми і завдання уроку.                                      (слайд №3)

      Учні повинні :

-         Знати правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання практичної роботи, технологічну послідовність виготовлення виробу.

-   Уміти зібрати і обробити необхідні для реалізації проекту літературу та інформацію.

-        Визначити спосіб представлення результаті (текстовий опис, презентація, фото виробу).

-         Розподілити завдання і обов’язки між учнями (якщо проект груповий).

 

Вислови на дошці:                                                  (слайд №4)                     

« Успіх – це 1% везіння, та 99% потіння» (Едісон)

«Талант – крапля здібностей і море праці» (Г.Тютюнник)

V. Вивчення нового матеріалу.              (слайд №5)                                         

 

-   Листівка з паперу проходить через історію всіх цивілізацій світу. Мистецтво виготовлення листівок як і сам папір зародилися ще в Стародавньому Китаї. До Європи ця чудова традиція дісталася тільки в 1400 році і , до речі, відразу всім сподобалась. Аж до середини ХІХ століття люди обмінювалися на різні свята листівками власноручного виготовлення. Раніше вітальна листівка була невеличким витвором мистецтва і для її виготовлення використовували пір’я, засушені квіти, резину, оксамит, бісер, шовк, та навіть волосся. Втім, давні традиції повертаються, і зараз можна зустріти чималий асортимент листівок ручної роботи для виготовлення яких використовується:

-  Папір – це основний матеріал для виготовлення листівок. Можна використовувати кольоровий папір або з глянцевим покриттям, картон (білий, кольоровий або з малюнком), фольгу, готові паспарту (картон з вікнами, тканину.

-  Техніки оздоблення – вишивка, в’язання гачком, спицями, ниткова графіка, квілінг, орігамі, бісерне рукоділля, аплікація, фото та інше.

-         Елементи декору – намистинки, бісер, стрази, паєтки, ґудзики, брадси, тканина, нитки, стрічки, зерна кави, крупа, висушені травинки тощо.

         Листівка може бути пласкою, обємною, одинарною, подвійною, симетричною, асиметричною, може мати кольоровий контраст або спокійне поєднання кольорів. Дуже важливо вірно обрати колір, який визначить характер листівки, а також визначити характерні елементи свята, якому присвячена листівка.

         За змістом листівки можуть бути: інформаційні, вітальні, листівки-запрошення, листівки-закладки, листівки-візитівки, валентинки, ритуальні листівки (хрещення, вінчання, посвята).

         При виборі різних видів оздоблювальних матеріалів для кожного елемента композиції, в першу чергу слід звернути увагу на те, як ці елементи розташовані відносно один одного, з якого матеріалу їх краще виконувати. Слід подумати, як доцільніше прикріпити дані елементи до основи листівки. Деталі до основи можна приклеювати (клеєм або двохстороннім скетчем) або пришивати. Спочатку з’єднуються деталі другого плану, а потім основні деталі, роблячи акцент на головний атрибут свята     ( слайди №5-11,демонстрація слайдів з різними видами листівок)

 

 VІ. Фізкультхвилинка.

      А тепер всі дружно встали:

      Будемо робити вправи.

      Руки вгору, руки вниз

      І легесенько прогнись;

      Покрутились, повертілись,

      На хвилинку зупинились;

      Пострибали, пострибали,

      Раз – присіли, другий – встали.

      Всі за парти посідали,

      Вчитись знову почали.

 

VІІ. Практична робо                       (слайд №12)

1.    Повторення правил з техніки безпеки та дотримання санітарно-гігієнічних        норм при виконанні практичної роботи.

-         Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя;

-         Користуйся прийомами роботи , як демонстрував вчитель;

-         У  процесі роботи не відволікайся побічними справами;

-         Будь обережним з ножицями;

-         Під час роботи з клеєм користуйся пензликом;

-         Тримай своє робоче місце в належному порядку;

-          Не змітай сміття з парти руками , для цього є волога серветка.

 

2.    Інструктаж по виконанню тематичної листівки (індивідуальна робота з інструкційними картками).

3.     Виготовлення тематичної листівки.                           (музичний супровід)

 

4.     Рефлексія.

-         Які матеріали ви використали для виготовлення листівки?

-         Що нового дізналися на уроці?

-         Яку техніку використали?

-         Який стиль листівки вибрали?

-         Якій іншій техніці ви б хотіли навчитися?

 

VІІІ. Підсумки. Виставка. Презентація своєї роботи.

 

 

ІХ. Домашнє завдання.

Нравится