10.01.2013



Ритмічна гімнастика


 

Ритмічна гімнастика як засіб повноцінного фізичного та різнобічного розвитку особистості.

 

« Від здоров'я, життєрадісності дітей

 залежать їх духовне життя,

світогляд, розумовий розвиток,

міцність знань, віра у свої сили».

В.Сухомлинський

Всесторонній розвиток людини має свій початок в дошкільному віці. Тому, одне з головних завдань дошкільних установ – правильне фізичне виховання дітей. Міцне здоров'я, отримане в дошкільному віці є фундаментом загального розвитку людини.  Усесвітня Організація Охорони здоров'я проголосила найгуманніше гасло за всю історію існування людства: "Здоров'я кожній людині планети!". При цьому поняття "здоров'я" визначається як фізичне, психічне і соціальне благополуччя людини.

         Украй важливо вірно організувати зайняття фізичною культурою саме в дитинстві, що дозволить організму накопити сили і забезпечить надалі не лише повноцінний фізичний, але і різнобічний розвиток особистості.

 Однією з форм роботи по фізичному вихованню дошкільнят в нашому дитячому закладі є робота гуртка з ритмічної гімнастики «Стрункі берізоньки».

Ритмічна гімнастика - це фізичні вправи, які підбираються відповідно до музики і виконуються в різному темпі. Як засіб фізичного виховання дітей ритмічна гімнастика широко доступна, оскільки будується на знайомих образних вправах, сюжетних композиціях, які підбираються згідно віку дітей і їх фізичної підготовки.

Програма гуртка «Стрункі берізоньки» розрахована на один навчальний рік. Заняття проводяться по підгрупах з дітьми старшої групи. Необхідною умовою реалізації програми є систематичне проведення занять.

Планування роботи за программою представлене в навчально-тематичному плані.

         Відмітною особливістю цієї програми є тематичне помісячне планування занять.

 

Мета гуртка:

  • Фізично розвивати дитину дошкільного віку засобами ритмічної гімнастики.
  • Виховувати потребу займатися систематично

 

  • Піклуватися про красу свого тіла.
  • Створювати оптимальний руховий режим,
  • Підтримувати позитивний психологічний настрій.

 

Завдання гуртка:

  • Зміцнення опорно-рухового апарату, серцево-судинної і дихальної систем.
  • Розвиток м'язової сили, гнучкості, витривалості, координації рухів, ритму.
  • Формування навичок пластичності, витонченості.
  • Виховання уміння емоційного вираження в рухах комплексу, творчості.

 

Модель гуртка з ритмічної гімнастики «Стрункі берізоньки»:

  • Ігроритміка
  • Акробатичні вправи
  • Стройові вправи
  • Танцювальні кроки
  • Гімнастичні етюди
  • Самомасаж
  • Вправи на дихання.

 

Програма побудована на загальноприйнятих педагогічних принципах:

  • систематичності
  •  послідовності.
  • гуманізації

         Для повноцінної фізичної досконалості потрібне дотримання системності, безперервності усього матеріалу і повторення його на подальшому зайнятті.

 Усе зайняття будується на основі комфортності, довірливого спілкування з дорослим і однолітками.

 

Систематичне зайняття ритмічною гімнастикою :

  • допомагають природному розвитку організму дитини і виховують  потребу піклуватися про своє здоров'я;
  • розвивають опорно-руховий апарат, серцево-судинну систему, поліпшують  фізичну, інтелектуальну працездатність;
  • зміцнюють поставу і зведення стопи;
  • формують у дошкільнят навички самостійного вираження рухів під музику, розвивають ініціативу, працьовитість, дихальну і нервову системи дітей;

 

 

 

 Навчально-тематичний план

 

 - Структура комплексу ритмічної гімнастики для дітей   дошкільного віку.

- Послідовність розучування комплексу ритмічної гімнастики.

 

Для повноцінної роботи гуртка педагогові необхідно:      

  • визначити завдання комплексу;
  • підібрати  вправи, згідно до віку дітей і їх фізичнії підготовки;
  • визначити кількість вправ в кожній частині комплексу, їх дозування;
  • розподілити кількість занять для складання, розучування і відпрацювання   комплексу вправ;
  • підібрати музичний супровід до комплексу ритмічної гімнастики, що відповідає темпу виконання вправ.

 

Розучування комплексу ритмічної гімнастики умовно можна розділити на три етапи.

 

I етап - підготовчий(4 заняття).

На цьому етапі завдання педагога полягає в тому, щоб створити загальне уявлення про рухи, дати необхідні відомості про характер музики, про способи виконання вправ. На цьому етапі педагог демонструє комплекс повністю під музику перед дітьми.

 

II етап - основний(8 занятть).

Цей етап припускає осмислене виконання дітьми вправ і розуміння взаємозв'язку музики(темпу, виразності) і рухів. Педагог безперервно спостерігає за виконанням дітьми рухів і виправляє індивідуально з кожною дитиною помилки у виконанні. На цьому етапі діти повинні опанувати основні рухи під музику з урахуванням темпу.

 

 III етап - заключний(4 зайняття).

Робота спрямована на вдосконалення рухів з урахуванням динамічних відтінків музики, відробіток виразності рухів. Діти виконують  комплекс самостійно.

 

 

При розучуванні комплексу ритмічної гімнастики необхідно враховувати наступні вимоги:

  • показ педагогом рухів має бути дзеркальним, чітким, без спотворення ритму;
  • найбільш складні вправи розучуються  поетапно, а прості виконуються спільно з педагогом;
  • при розстановці дітей по залу необхідно, щоб усі діти бачили педагога;

 

Щоб уникнути неправильного виконання і запам'ятовування вправ дітьми, педагог повинен підказувати і направляти дії дитини, якщо це, звертає увагу дітей на зв'язок нового руху з вивченими раніше.

 

 

 Формою проведення підсумків  реалізації програми є:

  • Виступ на спортивнихсвятах в дитячому закладі
  • Виступ перед батьками на зборах.
  • Участь в районному та міському конкурсі ритмічної гімнастики.

 

                                   

 

 

 
оценить статью
оценить статью
  • Currently 5.00/5
 
разделы блогов
Разделы
 
Другие статьи